14:16:09 - چهارشنبه 17 نوامبر 2021
احیای دوباره جشنواره تئاتر شادمانه با میزبانی شهرستان گرمی
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از احیای دوباره جشنواره تئاتر طنز شادمانه با میزبانی شهر ستان مرزی گرمی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری جشنواره تئاتر شادمانه در شهر گرمی خبر داد.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر شادمانه، در چهار دوره در شهرهای پارس آباد، گرمی، خلخال  و بیله سوار در سال های ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲برگزار شده و چند سالی است که این رویداد نمایشی دیگر برگزار نمی شود، با اشاره به ضرورت تولید و اجرای آثار نمایشی طنز، گفت: در جهت ایجاد نشاط و شادمانی در جامعه و ایجاد بستری مناسب برای رقابت سالم گروه‌های نمایشی طنز استان و نیز کشف استعدادهای نمایشی، دوره پنجم این جشنواره در سال آتی در شهر مرزی گرمی با حضور هنرمندان استان برگزار می شود. عبدالله بحرالعلومی با تاکید بر اینکه، زبان طنز، زبانی تاثیرگذار برای بیان مشکلات و نارسایی‌هاست و می توان با این نوع از نمایش‌ها، پیام‌های اخلاقی مناسبی را به مخاطبان انتقال داد، گفت: ما وظیفه داریم تا ذائقه مردم را به سمت تماشای نمایش‌های طنز فاخر تغییر دهیم.

وی با اشاره به پیشینه نمایش طنز در استان، شهرستان گرمی را از شهرستانهای مستعد در حوزه نمایش طنز عنوان کرد و با بیان اینکه هنرمندانی چون زنده یادان فیروز داودی و محمدحسین اجارودی از جمله هنرمندان نام آشنا در حوزه نمایش طنز هستند، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در شهرستان مرزی  گرمی می تواند در ارتقاء نمایش طنز در استان نقش آفرین باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه در نظر داریم تا فعالیت های فرهنگی و هنری را در سطح شهرستان های استان گسترش داده و برای هریک از شهرستان های استان های، رویداد های فرهنگی و هنری ویژه ای را تعریف کنیم، با اشاره به ظرفیت های شهرستان گرمی برای برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، گفت: پنجمین جشنواره تئاتر شادمانه با میزبانی شهرستان گرمی برگزار خواهدشد.

وی با اعلام اینکه امیدواریم این جشنواره بتواند به عنوان یک رویدادی مهم به صورت مستمر در این شهرستان برگزار شود، افزود: پس از تشکیل شورای سیاستگذاری، دبیر آن انتخاب و در ماه های آتی فراخوان این جشنواره را منتشر خواهیم کرد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 767
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872423
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي