خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/02/28 14:08
شناسه خبر : 29698

ارائه طرح تولید سالانه سی هزار تن محصولات آبزی در پارس آباد

معاون فرماندار پارس آباد از برگزاری جشنواره طبخ غذاهای آبزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ آبزی پروری و تغذیه محصولات آبزی توسط شهروندان برگزار میشود. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره طبخ غذاهای آبزی در شهرستان پارس آباد ظهر دیروز سه شنبه با حضور معاون فرماندار پارس آباد و جمعی از مدیران مرتبط با برگزاری این جشنواره در فرمانداری برگزار گردید.

عدالت حاجی پور معاون فرماندار پارس آباد در این جلسه اظهار داشت:این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ آبزی پروری و گنجاندن غذای آبزیان در سبد غذایی و ذائقه شهروندان این منطقه به دلیل ارزش غذایی بالا و سالم بودن آنها برگزار میشود.

حاجی پور استعدادهای بالای شهرستان در ترویج و توسعه این فعالیت اقتصادی را بسیار مناسب و قابل قبول ارزیابی کرد و افزود:با وجود برخورداری از نعمت و پتانسیل آبهای روان

همچون رود ارس و کانالهای متعدد آبیاری پرورش و راه اندازی محصولات آبزی همچون ماهی ، میگو و … میتواند موثر واقع شود.

او با بیان اینکه طرح تولید پرورش محصولات آبزیان در منطقه پیش بینی شده است،افزود:این طرح در راستای ترویج و توسعه محصولات آبزی و پرورش آبزیان دارای ارزش غذایی بالا همچنین ایجاد فرصت های شغلی پایدار و رونق اقتصادی و رشد و توسعه صادرات در شهرستان پارس آباد جهت بررسی و تصویب ارائه شده است.

معاون فرماندار پارس اباد اظهار داشت:پارس اباد رتبه اول تولید ماهیان گرم آبی را به خود اختصاص داده است که در صورت مدیریت مناسب میتوان بصورت متوالی هر شش ماه یکبار به تولید ماهیان سردآبی و گرم آبی اقدام کرد.

حاجی پور تصریح کرد: امسال ۴ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در جهت تنوع زیستی در آبهای استان رها سازی خواهد شد.