20:28:57 - دوشنبه 24 جولای 2017
اعلام مخالفت مدیرعامل سابق شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی
محمدی : همیشه مخالف فروش وخصوصی سازی شرکت مغان بوده ام و تاوان این نظراتم را هم پس داده ام که متاسفانه این هزینه هنوز هم ادامه دارد.

 

به گزارش ارس رسا ؛ مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان درادامه گفت : ایران جمعیتش بعدازانقلاب سه برابر شده است هزینه جنگ هم هزارمیلیارد دلاربرماتحمیل شد این دوفاکتور باعث شدند که کشور برای تامین منابع و برای جبران سرمایه گذاری بفکربرود.
وی گفت: نتایج تفکر برای حل مشکل افزایش جمعیت وجبران آثارجنگ این شد که خصوصی سازی در دستور کارکشور قراربگیرد ولی بخش خصوصی واقعی وملی درکشور بسیار کم بود عمدتا اهالی رانتخوار درجهت غصب منابع ملی دربخش خصوصی بیشتر تلاش کردند مثل خسرومه آفرید که در دوره مشایی می خواست مغان را در مقابل طلبش ازدولت بردارد ویا بابک زنجانیهای دیگر از طرفی بنگاههای بزرگ که اسامی آنها برای دولتی ماندن دراصل ۴۴ قانون اساسی آمده است شدیدا نیازمند سرمایه گذاری بودند ودولت هم پولی برای سرمایه گذاری مجدد درآنها نداشت لذا دریک اقدام تصمیمی برخلاف قانون اساسی اتخاذ شد که آنها را به بخش خصوصی بفروشند تا بخش خصوصی برای نوسازی آنها پول بیاورد البته بعضی هاهم معتقدند که این کار شیوه ای برای تضعیف دولت بی تفنگ بود که من کاری به اینها ندارم فقط می گویم این خصوصی سازی برخلاف قانون اساسی وبرخلاف اهداف اولیه انقلاب اسلامی ماست وایران را به سوی سرمایه داری آدام اسمیتی سوق میدهد وحاکمیت سرمایه داری درایران جواب نخواهد داد.

محمدی افزود: برای حل مشکل راه حلهایی وجود دارد که ازجمله آنها نوسازی شرکتها با عرضه بخشی ازسهام آنها در بورس است متاسفانه دراین وسط اسامی کشت وصنعت ها به جدول خصوصی سازی رفت و۹شرکت کشت وصنعت از وزارت کشاورزی منفک و به بخش خصوصی فروخته شدند.

ایشان دربخش دیگر ی ازسخنان خود افزود: من وقتی به مغان آمدم هدفم این بود که این شرکت را بانوسازی آن ازجدول خصوصی سازی خارج کنم ودراین راستا اقدامات وپی گیریهای مشترک زیادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی وشرکت مغان انجام شد وبه هیات واگذاری ارائه گردیدد حتی آقای دکترکلانتری هم در این راستا به ما کمک کردند تقریبا کار تمام شده بود که بعدازرفتن من ازمغان ویا بعد از بردن من ازمغان این موضوع یکدفعه مطرح شد.

وی گفت : من درعجبم که آیا آن همه فشاروهای وهوی برای رفتن من از شرکت فقط برای عملی کردن این موضوع بود ؟ حالا بحث این است که مغان رامیخواهند بفروشند آیا این کار به نفع بخش کشاورزی است یانه من به عنوان یک کارشناس باتجربه که دودوره مدیرعامل این شرکت بوده ام وآن را در شرایط کاملا بحرانی اداره کرده ام میگویم که خیر ما از فروش مغان هرگز نفعی نمیبریم چون آن عاشق دلسوخته وتوانمند وکارآمد برای حفظ واداره این شرکت در بخش خصوصی ایران اصلا وجود ندارد افراد عاشق وکارآمد ومعتقد به تداوم این شرکت هم پول ندارند که آن را بخرند وبرای کشور نگه دارنداین شرایط کار درمنطقه وذهنیت مردم هم نیز وجود ندارد.

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان با بیان اینکه بخش خصوصی که قطعا یک سرمایه دار نوکیسه ویاحتی سرمایه دارملی باشد می تواند مغان را باهمان اهداف آمایش سرزمینی طراحی شده اش حفظ واداره کند گفت: بازهم میگویم نه چون دولت آنجا را به زور حفظ کرده است وبا ورود یک سرمایه داریقین داشته باشید ظرف یک سال شرکت عظیم کشت و صنعت مغان ازهم می پاشد این شرکت یک برند ملی ویک نظام بهره برداری نوین ویک دانشگاه علمی وعملی بخش کشاورزی کشوراست وحتما باید دردست دولت باقی بماند وبا سرمایه گذاری های کامل چرخه های آمایش آن تکمیل و روزآوری بشود تا به یک برند ملی کشاورزی درجهان تبدیل شود .

محمدی درخصوص اهمیت پایاب سد خداآفرین ونبود پول برای سرمایه گذاری دراین شرکت مغان نیزگفت: الگوی عملی نظام بهره برداری پایاب سدخدآفرین همین شرکت مغان است ومن باهمین ایده نوسازی آن را شروع کردم حالا میفرمایند پول برای سرمایه گذاری نداریم.

مدیرعامل سابق کشت و صنعت مغان ادامه داد : با عرضه ۱۰ یا ۲۰ درصد سهام شرکت مغان در بورس وفروش آن به مردم منطقه هم آنها را در شرکت شریک می کنید وهم نقدینگی را ازجامعه میگیرید وبه سرمایه گذاری مولد تبدیل می کنید من قبلاهم گفته ام با این شرکت میتوان حقوق کل کارکنان استان اردبیل را پرداخت کرد آقای فرانسوا دپره دومین تولید کننده بذر چغندر اروپا فقط ۶۷۰ هکتار زمین درشهر لیل فرانسه دارد ولی سالانه سیصد وهفتاد میلیون یورو درآمد دارد یعنی شش برابر درآمد کل شرکت مغان ما چوب بی کفایتی خودمان را میخوریم وحالا میفهمم که چرا من ازهمه طرف تیر وتبر میخوردم چون سخنم کارشناسی وملی ودینی واساسی وضدمافیای تولید ملی بود و تاسرم برود برسرحرفم هستم.
وی گفت : باز هم می گویم مغان برای کشاورزی ایران بمانند پارس جنوبی برای نفت ایران است وبرند دشت مغان والگوی عملی ونظام بهره برداری دشت مغان شرکت کشت وصنعت ودامپروری مغان است وما بایدآن را بمانند مردمک چشممان حفظ کنیم.

محمدی افزود: ادعای تامین سود از شرکتی که سالانه ۴ برابر نیاز خود باتورم پرسنل روبرو بوده وبشدت مستهلک شده وتازه سه سال است که با حمایت آقای حجتی سرمایه گذاری دردشت مغان آغاز ونوسازی آن شروع شده است پرداخت سود کلان در یومنا هذا منطقی نیست باید سرمایه گذاری ونوسازی درآن ادامه یابد وتولیدات شرکت به حداقل دومیلیون تن محصول دانش بنیان وارگانیک برسد.
ایشان در ادامه گفتند : چطوراز شرکتی که در ۳۰ سال گذشته با کمترین سرمایه گذاری وبیشترین تعداد پرسنل مواجه بوده و قدرت آن با غارت مافیا به تحلیل رفته انتظارسود آن چنانی می توان داشت این هم تکنولوژی جدید برای تخفیف وتضعیف شرکت هست ؟!
وی گفت: اصلا درتورم ۴۵ درصدی تولید نابود می شود این حرفها برای گول زدن جماعت هست کدام شرکت بابهره ۳۰ درصدی می تواند سودبدهد ولی من میگویم اگر سرمایه گذاری کنیم نتایج کاملا عالی خواهیم گرفت من به این نکته ایمان کامل دارم.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1459
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902532
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي