18:37:11 - سه‌شنبه 14 ژوئن 2016
واکنش ربیعی به حقوق‌های نجومی
از رییس تامین اجتماعی خواهش کردم حقوق ۱۳ میلیونی‌اش را بگیرد ولی فقط ۶ میلیون می‌گیرد!
وزیر کار،‌ رفاه و تامین اجتماعی گفت: رئیس سازمان تامین اجتماعی، تنها شش میلیون تومان از حقوقش را برداشت می‌کند، در حالی که ما برایش ۱۳ میلیون حقوق درنظر گرفته‌ایم.

به گزارش ارس رسا،وزیر کار،‌ رفاه و تامین اجتماعی گفت: رئیس سازمان تامین اجتماعی، تنها شش میلیون تومان از حقوقش را برداشت می‌کند، در حالی که ما برایش ۱۳ میلیون حقوق درنظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز علی ربیعی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا حقوق‌های غیرمتعارف دوره قبل باز هم در این دولت تکرار شده است؟، بیان کرد: خوب شد این سوال مطرح شد تا نکاتی را مطرح کنم. رویه پرداخت بانک رفاه سال هاست اینگونه و به صورت متوسط رویه پرداخت سایر بانک های دولتی و خصوصی است.

وی ادامه داد: حدود دو ماه گذشته این موضوع را در شورای حقوق و دستمزد در دستورکار قرار داده بودیم و باید برای همه این را انجام دهیم. در این دوره، هیچ تخلفی از جانب فرد صورت نگرفته و با اینکه دولت گذشته با تخلف و به صورت پنهان، مبالغی پرداخت می‌کرد، از زمین تا آسمان متفاوت است.

ربیعی گفت: آنچه منتشر شده، بازمانده حساب مالی مدیرعامل بوده، یعنی پولی که هنوز برداشت نشده بود. گردش مالی را گرفته بودند و هنوز وزیر هم با آن موافقت نکرده بود. میزان پرداخت هم بر اساس متوسط سایر بانک ها بوده است.

وزیر کار ادامه داد: این موضوع در دستورکار دولت است و همین دیروز نیز جلسه ای در این زمینه داشتیم و تا دو یا سه هفته آینده، نظام پرداخت های بانک ها و بیمه را مشخص می کنیم.

وی با اشاره به فضای روانی ایجاد شده در پی این موضوع، اظهار کرد: برای فضا سازی حقوق پزشک فوق تخصص گوش و حلق و بینی که ماهی ۱۹ میلیون تومان بوده، اما عده ای فیش حقوق تجمیعی سالانه او را منتشر می کنند. یا می گویند کارخانه پارس الکتریک دراین دولت بسته شده و این دولت با اقتصاد مقاومتی مخالف است! در حالی که آقای روحانی در مناظره انتخاباتی اش انتقاد کرد چرا پارس الکتریک خانه کبوترها شده؟ اما حالا تعطیلی این کارخانه را به اسم این دولت می‌زنند!

ربیعی گفت: یک روز می گویند کودکی در بیمارستان عسلویه پول نداشته، مرده. به سرعت این خبر را از ۵، ۶ جا منتشر می کنند. ما رفتیم و سه ماه را بررسی کردیم،‌ دیدیم اصلا همچین ورودی ای به بیمارستان وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: این دولت با پرداخت بالا کاملا مخالف است، البته نظام کارشناسی و مدیریت را نمی خواهیم به هم بزنیم اما فاصله حقوق ها باید منطقی باشد.

ربیعی اظهار کرد:‌ در اینجا با افتخار می گویم که رئیس سازمان تامین اجتماعی من {تقی نوربخش} از حقوق خودش شش میلیون تومان برداشت می کند،‌در حالی که ما ۱۳ تومان برایش درنظر گرفته ایم. یا رئیس صندوق کشوری من حقوقش را از جایی که قبلا بوده، می گیرد. من از او خواهش کردم که مابه تفاوتش را هم بگیرد، که نمی گیرد. این زیبایی ها بیان نمی شود ولی فیش یک پزشک منتشر می شود!

وی با تاکید بر اینکه دریافتی صندوق ها را ۴۰ درصد کاهش داده است، گفت: در مورد بانک هم پولی پرداخت نشده،‌ پول در حساب بانک است و یک گردش تجمیع مالی منتشر شده است. البته حقوق برخی مدیران در برخی از شرکت ها نامتعارف بوده، ساختارهای غلطی بوده که باید جلویش را می گرفتیم و خدا شاهد است که ما دو ماه قبل در شورای حقوق و دستمزد مسئله را مطرح کردیم.

در ادامه سخنان وزیر، رئیس مجلس نیز بیان کرد: موضوع بسیار مهمی است و خوب است که در دولت نیز پیگیری می کنید. چرا که در افکار عمومی جامعه نگرانی ایجاد کرده است.

علی لاریجانی گفت:‌ همین که حساسیت وجود دارد، موضوع خوبی است. دیوان محاسبات هم پیگیری خواهد کرد. اما نکته ای که درباره پزشک های می گویید، ممکن است درباره حقوق آنها هم اشکالاتی باشد. بحث این است که اگر مواردی در سیستم دولتی، نظام حقوقی را برهم می زند، یعنی همین که می گویید تفاوت ها نباید غیرقابل قبول باشد، رعایت شود.

منبع:صراط

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 720
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872376
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي