14:14:52 - یکشنبه 26 نوامبر 2017
نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس:
استان اردبیل تاکنون سهمی از افزایش نمایندگان در مجلس نداشته است
نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: :متاسفانه در لایحه دولت در وزارت کشور تاکنون هیچ سهمی برای اختصاص نماینده به استان اردبیل در نظر گرفته نشده است.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ شکور پورحسین با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور شاخص‌ها و معیارهایی را برای افزودن نماینده به استان‌ها و شهرستان‌ها در نظر گرفته است ،اظهار کرد:متاسفانه در لایحه دولت در وزارت کشور تاکنون هیچ سهمی برای اختصاص نماینده به استان اردبیل در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: در این لایحه حدود ۳۹ منطقه کشور اعم از شهرستان و استان دارای سهم و حائز شرایط افزایش نمایندگی و اختصاص نمایندگی لحاظ شده است.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون اساسی چهار عامل جغرافیایی، انسانی، سیاسی و نظایر آن جزوء شاخص‌های اختصاص نماینده به منطقه عنوان شده است گفت: بیشترین فاکتور امتیاز برای اتخاذ شرایط نمایندگی مربوط به جمعیت شهرستان یا منطقه می‌باشد که شهرستان بیله‌سوار دارای این شرایط نمی‌باشد.

پورحسین عنوان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان طی مکاتبات و جلساتی به وزارت کشور ارسال شده است و چندین بار در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مجلس جهت احقاق مطالبات به حق شهرستان بیله‌سوار در این جلسات  حضور یافته و نظرات و پیشنهادات و دفاعیات خود را اعلام نموده‌ام.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا یک سهمیه با توجه به شرایط و ظرفیت‌های موجود از طریق مجمع نمایندگان استان برای استان اردبیل در نظر گرفته شود و با توجه به اینکه جمعیت شهرستانهای بیله‌سوار و پارس‌آباد بیش از ۲۵۰هزار نفر است و دارای شرایط مرزی و جغرافیایی ویژه‌ای می‌باشد، تعداد نمایندگان این دو شهرستان به دو نفر افزایش یابد.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: پراکندگی جغرافیایی و جمعیت و ضریب امنیت، مرزی بودن و بیکاری، وجود گمرک و پتانسیل‌های تجاری و کشاورزی و محرومیت و کثرت روستاها در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد نیازمند، دو نماینده در مجلس شورای اسلامی است. / فارس

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 38
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871694
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي