11:18:36 - پنج‌شنبه 27 جولای 2017
اصولگرایـی در دامان تتلـو
تتلو که این روزها خودرا یکی از محورهای اصولگرایی می بیند و درهرزمینه ای ابراز نظر می کند تاجایی که به تحلیل مرگ اتنا کوچولو پرداخته و دراظهاراتی وقیحانه بدحجابی این دختر ٧ ساله راعامل اصلی بلایی می داند که یک شیطان صفت ازخدا بی خبر سر او آورده است.

گزارش ارس رسا نقل از نخست نیوز/ مسعود کوشش : شاید هنوز هم درباور برخی نمیگنجد که سالها بعد از خبر دیدار شیخ اصلاحات با ساسی مانکن همین چند ماه قبل نماد انتخاباتی اصولگرایی به دیدار یکی از خواننده های پاپ کشور رفت و نه تنها با او دیدار کرد که عکس وفیلمهای یادگاری انها درکنار هم درفضای مجازی غوغا به پا کرد.
بله ماجرا به دیدار سیدابراهیم رییسی کاندیدای ریاست جمهوری و امیرحسین مقصودلو یا همان تتلو برمی گردد. خواننده ای که بسیاری از مردم ایران با ترانه « آی جیگیلی جیگیلی اخماتو واکن» می شناسندش.
از همان زمان این مساله مطرح شد که آیا اصولگرایان هم به این نتیجه رسیده اند که برای رسیدن به قدرت باید هر راهی را که می شود آزمایش کندیا به عبارت بهتر هدف وسیله را توجیه می کند.
این دیدار که برخی سعی داشتند با اتفاقی بودن و بزرگ کردنش ازسوی دیگران توجیهش کنند زمانی به تحلیلهای بزرگان اصولگرا راه پیدا کرد که رییسی در گفتگویی با یک رسانه همسویش از تتلو دفاع جانانه ای کردو تمام اتهامات دور و بر او را زدود و به گفته برخی اورا تا حد یک مداح بالا برد. این درحالی بود که همین جوان چندی قبل ازسوی دستگاه قضا و بخاطر توهین به یک بازپرس مورد مواخذه قرار گرفته بودو حالا مردی از جنس قضا دارد او را از تمام اتهامات مبرا می کند.
تتلو که این روزها خودرا یکی از محورهای اصولگرایی میبیند درهرزمینه ای ابراز نظر می کند تاجایی که به تحلیل مرگ آتنا کوچولو پرداخته و دراظهاراتی وقیحانه بدحجابی این دختر ٧ ساله راعامل اصلی بلایی می داند که یک شیطان صفت ازخدا بی خبر سر او آورده است . ابراز نظری که با ابراز انزجار مردم از این خواننده و نظرش روبرو شد و حتی مردم پارس آباد درصدد شکایت از او برآمدند.
اما این پایان راه نبود چرا که یک خبرگزاری به شدت اصولگرا در جشن سالگرد یکی از محصولاتش این خواننده را در صف اول مهمانان قرارمی دهد. این درحالی است که تتلو حتی به خود زحمت نداده تا لباسی آستین دار بپوشد تا خالکوبی هایش هویدا نشود یا لباسی درشان مجلس اصولگرایان شاید هم شان مجلس را همسنگ خود دیده است .


اما آخرین خبر این بود که تتلو بعد از درخواستش از امام جمعه مشهد برای برگزاری کنسرت اکنون عنوان کرده که دهه کرامت مسافر مشهد است تا برخی کارهایش را به پایان برساند. حال اینکارها چیست و مرتبط با چه شخص یا اشخاصی سخنی است که باید منتظر اخبارش ا زاردوگاه اصولگرایان بود.
محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس و نماینده مردم چناران و طرقبه نیز دیدار تتلو با رییسی را کار غلط و حتی بدی دانست که بسیاری از افراد را در انتخابات به تردید انداخت.
وی می گوید: نفس و اصل برگزاری جلسه بین فردی با ادعای توبه با یک روحانی اشکال ندارد. اما برگزاری این جلسه در دوران انتخابات کار بد و غلطی بود و نباید در این زمان انجام می‌شد. این کار در نهایت برای آقای رییسی ضرر داشت و بسیاری از افراد را به تردید انداخت. شاید اگر آقای تتلو با آقای رییسی در زمانی غیر از انتخابات دیدار می‌کرد، هیچ ایرادی به آن وارد نبود، اما این‌که این دیدار با تلقی تبلیغات و رای آوری انجام شد به نفع آقای رییسی نبود. آن هم در شرایطی که صاحبان جنگ روانی و برخی از سیاسیون از هر وسیله‌ای برای تخریب رقیب استفاده کردند.
وی می افزاید : این دیدار به ضرر آقای رییسی بود و حتی ممکن است باعث ریزش آرای ایشان نیز شده باشد. به طور کلی این موضوع را آنقدر پراهمیت نمی‌دانم که رسانه‌ها در این حجم به آن پرداخته‌اند. این گونه اتفاقات در خارج از ایام انتخابات افتاده و خیلی از افراد با اعتقادات متفاوت با برخی از روحانیون ما دیدار می کنند و کسی هم چیزی نمی‌گوید.

ریزش طرفداران اصولگرایان
درهمین راستا یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به حضور امیرحسین مقصودلو(تتلو) در همایشی با حضور برخی چهره‌های اصولگرا گفت: انجام برخی حرکت های مصنوعی و غیرواقعی نه تنها باعث جذب آرا خاکستری نمی‌شود بلکه باعث ریزش طرفداران جریان اصولگرا می شود.
جواد آرین منش ، اظهار کرد: گاهی تلقی می شود که اگر جریان اصولگرا در انتخابات پیروز نشد به این دلیل بود که توجه لازم به مفاهیمی همچون هنر، موسیقی و جوانان را نداشته است و بنابراین ما باید برخی از رفتارهایی که رقیب بیشتر به آن اهتمام دارد را انجام دهیم، درحالیکه اینطور نیست و طرفداران جریان اصولگرایی انتظارشان توجه این چنینی به اینگونه هنرهای مبتذل نیست و اصلاح طلبان و اصولگرایان اصیل با چنین رفتارهایی قطعا مخالف هستند.
وی ادامه داد: با چنین تحلیل های اشتباهی است که امروز می بینیم با انجام برخی حرکت های تصنعی و به عاریت گرفته شده از جریان رقیب، افرادی در جناح اصولگرایی به دنبال رویش‌ها هستند، اما بعید نیست در آینده ای نه چندان دور همین افرادی که امروز برایشان هزینه می‌کنیم عامل تخریب جریان اصولگرایی شوند.


دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی تاکید کرد: شخصیت های جریان اصولگرایی نباید خودشان را برای چنین افرادی هزینه کنند.
نماینده سابق مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز دو جریان سیاسی در کشور فعالیت می کنند که تحت عناوین اصولگرا و اصلاح طلب معروف شده اند، اظهار کرد: هرکدام از این جریان‌ها پیشینه تاریخی، گفتمان و کلیدواژه‌های متفاوتی دارند که با جریان دیگر تقاوت های اساسی دارد.
آرین منش ادامه داد: یک جریان بیشتر به انقلابی و ارزشی بودن، توجه به اسلامیت نظام، مناسک دینی، مذهبی و اعتقاد کامل از رهنمودهای ولایت مطلقه فقیه و کلیدواژه‌هایی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، جهاد، آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب توجه دارد و جریان دیگر بیشتر به مردم سالاری، جمهوریت نظام، شادی، نشاط، توجه به جوانان و رویکردهای جوانانه همانند موسیقی توجه دارد.
وی افزود: شاهد بودیم که دیدار آقای رییسی با تتلو که البته عنوان شد به صورت اتفاقی و بدون برنامه هم بوده است، در انتخابات اخیر نه تنها باعث رویش نشد بلکه با تبلیغات و انعکاس جریان رقیب باعث ریزش آرا شد و همچنین طرفداران جریان اصولگرایی توجه این چنینی به موسیقی و مفاهیم مبتذل را نمی‌خواهند.
آرین منش با بیان این مطلب که معتقدم هر دو جریان سیاسی کشور نیازمند نوعی بازسازی و اصلاح در گفتمان، رفتار و استراتژی هستند و مردم دیگر افراطی گری و تک قطبی را نمی طلبند، خاطرنشان کرد: بعنوان مثال مردم از توجه صرف به موسیقی بدون رعایت ارزش های دینی استقبال نمی کنند، بنابراین باید به سمت نوعی گفتمان‌های تلفیقی و جدید که متناسب با نیاز و خواست جامعه و جوانان است و رهنمودهای مقام معظم رهبری را هم در برمی‌گیرد حرکت کنیم.
بحران مقبولیت اصولگرایان
درهمین حال نایب رییس جبهه پیروان خط امام
و رهبری در خراسان رضوی گفت: اصولگرایان برای جبران بحران مقبولیت اجتماعی‌شان دچار انتخاب‌های بدی شده‌اند.
ابوالفضل انتظاری ، با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه اصولگرایی دچار برخی آسیب‌های درونی شده است، اظهار کرد: برخی از تندروها فرصت های بزرگی را از پیشکسوتان اصولگرایی غصب کرده‌اند.
وی با بیان این مطلب که اصولگرایی ظرفیت های درونی بزرگی دارد و نیازمند استفاده از برخی تبلیغات‌ها و چهره‌ها نیست، تصریح کرد: آیا یک خواننده زیرزمینی می تواند یک الگوی انقلابی و دینی برای جامعه و جوانان کشورمان باشد که از وی تقدیر می کنیم و در صف اول یک نشست هم قرارش می‌دهیم؟
این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: دعوت از یک خواننده زیرزمینی، اصرار بر اشتباهی است که در انتخابات انجام شد و چنین انتخاب‌ها و رفتارهایی باعث ریزش نیروهای درونی جریان اصولگرا می شود که این رفتارها را دور از آرمان و اصل خویش می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: هرگونه به روز رسانی و به هنگام سازی در جریان اصولگرایی می بایست در قالب آرمان ها و اصول باشد چراکه انتخاب چنین چهره هایی نه تنها بازسازی نیست بلکه کادرهای تشکیلاتی و هواداران جریان اصولگرایی هم دچار ضربه می شوند.
انتظاری بیان کرد: اگر جریان اصولگرایی بخواهد دوباره به قدرت بازگردد و مقبولیت اجتماعی اش را بدست بیاورد، می بایست ابتدا ضعف ها و زخم های درونی‌اش را التیام بخشد و درمان کند، سپس برای بازگشت به قدرت و ادامه خدمت در اهداف، برنامه ها و ساختارش مهندسی اساسی انجام دهد و برای ادامه راه نقشه‌ای ترسیم کند.

اصول‌گرایان شکست را نپذیرفته‌اند
درهمین حال ابراهیم فیاض از مشاوران ونزدیکان شهردار مشهد با اشاره به تقدیر از تتلو در جشن خبرگزاری فارس گفت: اصولگرایان دارند با این کار از شکست فرار می‌کنند. و نخواستند که واقعیت را بپذیرند. اگر می‌خواستند شکست را بپذیرند باید بدون سر و صدا کار می‌کردند و بدون شلوغی شروع به برگزاری کنگره می‌کردند. ولی چون اصولگرایان را می‌شناسم و با آنها در ارتباط هستم، هیچ خبری نیست. اتفاقا با آوردن تتلو می‌خواهند بگویند که ما اصلا شکست را نپذیرفته‌ایم. می‌خواهند بگویند که ما با تتلو رای می‌آوریم. اما این را درک نمی‌کنند که رای تتلو در همان اندازه است که خوانندگی می‌کند. ممکن است رای خوانندگی داشته باشد اما رای سیاسی با تتلو نیست. دوره اینها دیگر گذشته و در دنیا با شبکه‌های اجتماعی است که رای تعیین می‌شود. آن وقت که گروه مرجع برای رای‌آوری می‌ساختیم،‌ ارتباطات یکطرفه بود. مثلا مایکل جکسون کنار ریگان می‌ایستاد و برایش رای جمع می‌کرد. یا زن رییس‌جمهور کندی چهره زیبایی داشت و مردم آمریکا به کندی رای دادند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 541
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872197
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي