12:17:44 - چهارشنبه 6 سپتامبر 2017
اظهار نظر یک مدیرکل وزارت نیرو در مورد آلودگی رود ارس
مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی منابع آب مشترک وزارت نیرو گفت: کشور ارمنستان در کاهش آلودگی رود ارس همکاری مشترکی را با ایران دارد و به هیچ‌وجه آب موجود از لحاظ شرب و بهداشتی مشکلاتی ندارد.

به گزارش ارس رسا ؛ جبار وطن‌فدا در گفت‌وگو با ساوالان خبر اظهار کرد: ما جلسات مشترک را با کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان و ارمنستان در حوزه رود مرزی ارس و بالهارود برگزار می‌کنیم و هر دو طرف مصمم هستند که پساب صنعتی را وارد این رودخانه‌ها نکنند.

وی با بیان اینکه در ۱۵ سال اخیر بر اساس توافق انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر دو طرف در راستای پایش آب‌های مرزی قدم‌های خوبی را برداشتند گفت: از طرف کشور ارمنستان ۴ میلیون دلار در این حوزه هزینه شده تا یک فرایند مناسبی را در آب‌های مرزی شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی منابع آب مشترک وزارت نیرو با رد برخی از شایعات در ورود پساب و فلزات سنگین به آب ارس و رودخانه‌های مرزی گفت: قطعا ما در قالب کمیته‌های پایش مشترک این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به صراحت اعلام می‌کنیم هیچ گونه آلودگی در آب‌های شرب وجود ندارد و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

وطن‌فدا به ۲۴ جلسه مشترک با سران کشور آذربایجان و ارمنستان با هدف پایش و پیگیری امور در حوزه آب‌های مشترک اشاره کرد  و گفت: تلاش جدی بر این است تا در این حوزه اقدامات به شکل مثبت و سازنده انجام شود.

وی در مورد اتلاف ماهی‌ها در ماه‌های اخیر در این رودخانه مرزی گفت: قطعا کشور ارمنستان در این موضوع دخیل نبوده چرا که اگر دخالتی از سوی ارمنستان در این مورد انجام می‌شد باید این حادثه از بالا دست اتفاق می‌افتاد در حالی که مرگ ماهیان در پایین دست سد خداآفرین رخ داده است.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی منابع آب مشترک وزارت نیرو با بیان اینکه محیط زیست، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی موضوع را پیگیری کرده و نتایج به دست آمده را به زودی اطلاع‌رسانی می‌کنند، افزود: این یک حادثه و در سطح محدود بوده و قطعا کشور ارمنستان در آن دخالت نداشته است.

وطن‌فدا در مورد بهره‌برداری از سدهای مرزی گفت: ما بر اساس توافق فی‌مابین ۵۰ به ۵۰ حق بهره‌برداری از این منابع را داریم و قطعا سعی می‌کنیم به اندازه تعیین شده از سهم‌مان استفاده کنیم.

ساوالان خبر- خبرنگار: شهرام جباری

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 286
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871942
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي