14:32:28 - پنج‌شنبه 11 مه 2017
 اعلام حمایت بیش از ۵٠ اقتصاددان برجسته از روحانی
بیش از ۵٠ اقتصاددان برجسته که در میان آنان نام برخی از منتقدان دولت نیز به چشم می‌خورد با صدور بیانیه‌ای از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند.

به گزارش ارس رسا ؛ بیش از ۵٠ اقتصاددان برجسته که در میان آنان نام برخی از منتقدان دولت نیز به چشم می‌خورد با صدور بیانیه‌ای از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند. در میان آنان نام اقتصاددانانی چون محمد ستاری‌فر، فرشاد مومنی، محسن رنانی، بهروز زنوز، جعفر عبادی، زهرا کریمی، محمود ختایی و حسن طایی و محمدحسین شریف‌زادگان، عباس شاکری و حسین راغفر، به چشم می‌خورد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است:

مردم عزیز، شما به خوبی واقفید که به دلیل مدیریت نادرست و به‌کارگیری سیاست‌های مخرب در دولت‌های نهم و دهم، اقتصاد ایران مسیر تخریب و اضمحلال در پیش گرفت. بخشی از میراث آن دوره، بی‌ثباتی در فضای کسب‌وکار، بحران بازارهای اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه دولت‌های غربی، فساد گسترده، تورم، رکود، بی‌کاری فراگیر و زمین‌گیر‌شدن بنگاه‌های اقتصادی بر همگان مشهود بود. بخشی از خسارت‌ها نیز به تدریج و برای نسل‌های آینده آشکار خواهد شد.

 

شما در سال ١٣٩٢ به صحنه آمدید و با انتخابی هوشمندانه، فضای امیدبخش، اطمینان‌‌آفرین و باثباتی را برای کشور به ارمغان آوردید. دولت یازدهم، ویرانه‌ای اقتصادی با نهادهای سیاست‌گذاری و کارشناسی فروپاشیده، انبوه تعهدات و بدهی‌ها، خزانه‌ای خالی، تورمی بالا، تحریم‌هایی سنگین و رکودی کمرشکن را تحویل گرفت. گرچه در چهار سال گذشته بهبود محسوسی در کیفیت زندگی بخش‌هایی از جامعه پدید نیامده، اما ملت بزرگوار باید بدانندکه متوقف‌کردن‌ روندهای تشدید‌کننده فقر و فلاکت که میراث دولت قبلی بود در جای خود کار آسانی نبود همان‌طور که مقاومت شدید ذی‌نفعان ساختار نهادی مشوق بخش‌های غیر مولد، مانع از ارتقای جایگاه بخش‌های مولد کشور، امری نیست که بدون همراهی سایر قوا قابل تحقق باشد. باید توجه داشته باشیم تحقق بسیاری از مطالبات مردم از عهده اختیارات قوه مجریه بیرون است و نباید دستاوردهایی مانند: کاهش سالانه ٣٠ میلیارد دلار هزینه مبادله ناشی از سیاست‌های تنش‌آفرین دولت قبلی، پیامدهای مثبت برآمده از مذاکرات برجام، کاهش نزدیک به ١٠ میلیارد دلار واردات قاچاق به کشور، کاستن نیمی از وابستگی کشور به واردات محصولات کشاورزی و کنترل تورم را نادیده گرفت.
ستاد مرکزی بانوان دکتر روحانی در استان اردبیل

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1834
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871641
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي