خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/01/01 17:26
شناسه خبر : 31093

افتتاح مدرسه سه کلاسه بیوک خانلو با مشارکت بانک ملی و مجمع خیرین مدرسه ساز در پارس آباد مغان

200 میلیون تومان از این مبلغ توسط بانک ملی، 50 میلیون تومان توسط مجمع خیرین مدرسه ساز و 20 میلیون تومان نیز توسط اداره نوسازی مدارس استان به این پروژه تخصیص داده شده است. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در مراسم افتتاح مدرسه سه کلاسه شهدای بانک ملی که با مشارکت بانک ملی استان و خیرین شهرستان پارس آباد در روستای بیوک خانلو افتتاح شد از افتتاح ۹ باب مدرسه خیر ساز با مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز و بنیاد برکت و بانکهای ملی و ملت خبر داد و گفت:به زودی مدرسه دیگری در محله زیتون با مشارکت مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان و نوسازی مدارس استان احداث خواهد شد.

علایی از اهدا بیش از ۴۰۰ میلیون تومان کمهای مردمی در سال گذشته توسط خیرین و اولیا و مربیان خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان پارس آباد در حال تحصیل هستند و میانگین سالانه حدود ۱۵۰۰ نفر دانش آموز جدید نیز به این جمعیت افزوده می شود که ضرورتا از ۱۳۶ مدرسه شهرستان پارس آباد ۶۰ درصد را به صورت دو شیفته مدیریت می کنیم که اقتضای مشارکت بیش از پبش خیرین و دیگر بانکهای عامل استان را جهت جبران کمبود فضای آموزشی استاندارد می طلبد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این مراسم از تخصیص ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه خبر داد و افزود: ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ توسط بانک ملی، ۵۰ میلیون تومان توسط مجمع خیرین مدرسه ساز و ۲۰ میلیون تومان نیز توسط اداره نوسازی مدارس استان به این پروژه تخصیص داده شده است.

علایی ابراز داشت: علیرغم حجمه های سنگین دشمنان نظام و انقلاب از طریق شبکه های کشورهای همسایه و نوار مرزی،فضای خالی در نماز جمعه و مصلی شهر دیده نمی شود که این نشان از بصیرت و ولایتمداری مردم فهیم شهرستان پارس آباد دارد.

فرماندار شهرستان پارس آباد تصریح کرد: عکس القاعات شایع شده در افکار عمومی، وضعیت معیشتی و اقتصادی قاطبه مردم مرزنشین شهرستان پارس آباد مغان چندان مناسب نیست و اکثریت مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه قرار دارند و شاید تنها ۲۰درصد از مردم این شهرستان مرفه نشین بوده باشد.

وی جمعیت دانش آموزی این شهرستان را بیش از ۳۰ هزار نفراعلام کرد و کمبود فضای آموزشی شهرستان را ضروری دانست و افزود: شهرستان پارس آباد بعد از مرکز استان از لحاظ جمعیتی در رتبه دوم قرار دارد و خلاء مدرسه در این شهرستان بیش از پیش هویدا است و نیازمند مساعدت خیرین محترم می باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش پارس آباد خاطر نشان کرد: امیدواریم دیگر بانک های عامل نیز همچون بانک ملی و ملت در این شهرستان دست یاری به سمت دانش آموزان و محصلین عزیز دراز کرده و از ساخت مدرسه در این شهرستان استقبال نمایند.

در حاشیه این مراسم از دست اندرکاران ساخت این مدرسه و خیرین مدرسه ساز و دیگر زحمت کشان حوزه آموزش و پرورش که دلشان برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم می تپد،تجلیل بعمل آمد.

رضا امیرپور: خبرنگار