خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/06/23 19:13
شناسه خبر : 29932

افتخار لقب ( باب الارشاد )به پارس آباد رسید

اسحاقی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان) لقب باب الارشاد استان اردبیل را به شهرستان پارس آباد اعطا کرد ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد و موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم این شهرستان، همایش بزرگ قرآنی تجلیل از منتخبین آزمون سراسری قرآن، مربیان، حافظان و فعالان قرآنی موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان پارس آباد و جمع کثیری از حافظان،قاریان،اساتید و علاقمندان به قرآن در مجموعه تالار فدک واقع در پارک آراز شهرستان پارس آباد برگزار شد.

در ابتدای این همایش، مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد ضمن خیرمقدم گویی به  میهمانان و مدعوین، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی را برای جامعه امروزی و جوانان و نوجوانان الگو معرفی کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: قرآن کریم تنها راه نجات بشریت و جامعه اسلامی در برابر جنگ نرم دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب است.

وی افزود: بهترین راه برای تربیت نسل آینده، بهره گیری از آموزه‌های قرآنی و آموزش قرآن برای نوجوانان و جوانان است.

در این مراسم، سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ضمن تشکر از حمایت‌ها و پیشنهادهای سازنده امام جمعه و فرماندار شهرستان پارس آباد، این شهرستان را باب الارشاد برای دارالارشاد اردبیل عنوان نموده و فعالیت‌های قرآنی این شهرستان را در سطح بالا و قابل

قبول عنوان کرد و گفت: به پاس استمرار و گستره فعالیت های قرآنی موسسات مختلف شهرستان پارس آباد در مسابقات،همایش ها و جشنواره های متنوع در کشور و استان لقب باب الارشاد استان اردبیل به شهرستان پارس آباد اعطا میگردد.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر در تربیت و پرورش حافظان کل و قاریان برجسته در یک دهه اخیر در شهرستان پارس آباد از مسئولان و متولیان قرآنی برای پرورش جوانان و نوجوانان در حوزه مفاهیم برای ١٠ سال آتی دعوت به همکاری کرد.

وی همچنین با تاکید به گذر از لایه قرائت و حفظ به لایه مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، این مهم را در قرآنی‌شدن جامعه و نهادینه ‌شدن فرهنگ و منش قرآنی در بین جوانان و خانواده‌ها ضروری دانست و فعالان قرآنی و علما را به ایجاد نهضتی نوین در این زمینه دعوت کرد.

بر این اساس شهرستان پارس آباد زین پس در کنار پایلوت فعالیت های قرآنی بعنوان قرارگاه فرهنگی،مذهبی،هنری و … انتخاب گردید تا میزبانی و اعزام و ورود و خروج تمامی گروهها و هیئت های مذهبی در استان اردبیل در این شهرستان ساماندهی شود.

در پایان این همایش از ١۵ نفر از برگزیدگان آزمون سراسری قرآن و ٢٠ نفر حافظ کل و از مربیان موسسه قرآنی تسنیم تجلیل به عمل آمد.

 

 

رضا امیرپور