21:03:07 - شنبه 28 مه 2016
الهام علی اف:ما اکنون به مرکز حمل و نقل(ترانزیت)کالا در منطقه تبدیل شده ایم
الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان :نمیخواهم از پیشرفتهای انجام شده از سال ۲۰۰۳ تا کنون صحبت کنم همه چیز مقابل دیدگانمان است و همانگونه که مستحضرید نفوذ منطقه ای و بین المللی آذربایجان افزون تر شده است.

به گزارس ارس رسا به نقل از ترند ؛  الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت :نمیخواهم از کارهای انجام شده در سال ۲۰۰۳ تا کنون صحبت کنم همه چیز مقابل دیدگانمان است و نفوذ بین المللی آذربایجان افزون تر شده است ما با حمایت ۱۵۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان بین المللی شده ایم اقتصاد ملی ما بیش از سه برار افزایش یافته است دستمزدها و حقوق بین المللی چندین برابر افزایش یافته است .
این اظهارات را رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف که به مناسبت مراسم سالگرد جشن روز ملی جمهوری آذربایجان تشکیل شده بود عنوان کرده است.
رئیس دولت اظهار کردند آذربایجان طرحها و پروژه های موفقیت آمیزی را که دارای اهمیت بزرگ ملی و فراملی از جمله انرژی و حمل و نقل است را اجرا میکند. آذربایجان از یک کشور که گاز و انرژی الکتریک وارد میکرد به یک کشور صادر کننده گاز و انرزی الکتریک تبدیل شده است ما سالهاست که در زمینه صادرات نفت و گاز و الکتریک پروژه های  مهمی را رهبری و هدایت کرده و اقتدار خود را به نمایش گذاشتیم.ما اکنون به مرکز حمل و نقل منطقه تبدیل شده ایم.
انتظار میرود تا پایان امسال مسیر راه آهن  باکو تفلیس قارص راه اندازی و به بهره برداری برسد همانطور که مستحضر هستید آذربایجان تمام پروژه هایی را که به عهده خود بوده به سر انجام رسانده است طبق معلوماتی که در اختیار بنده قرار دارد تا پایان امسال این مسیر باز خواهد شد اکنون با طرفهایی که از این خطوط بارگیری و ترانزیت میکنند رایزنی میکنیم و مطمئن هستم که این کوتاهترین راهی است که از آسیا به اروپا درعرض مدت زمان کوتاهی به مقصد خواهد رسید و به آذربایجان سود زیادی خواهد رساند.
تا پایان امسال اقدامات مهمی در افتتاح مسیر با اهمیت کریدور خط آهن انجام میشود آذربایجان خط آهن خود را تا مسیر ایران خواهد رساند و این وظیفه ای است که به عهده ماها گذاشته شده است پل هوایی راه آهن عبوری از روی رود آستارای ایران باید ساخته شود بدین ترتیب بخش اعظمی از کریدور راه آهن شمال جنوب حل شده به شمار میرود برای ساخت بقیه بخشهای آن در آینده آذربایجان حمایتهای خود را تدارک دیده که از جمله آن حمایت در بخش تامین منابع مالی برای جذب سرمایه هست که آماده شده است.
ترجمه: رضا امیرپورprezident_sechkilar_xalqa_muraciat_091013_1

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1941
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946783
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي