خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/11/11 19:02
شناسه خبر : 30596

امروز نظام مالیاتی جامع، در رشد و توسعه کشور تاثیر بسزایی دارد

در حاشیه این نشست ، آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم اداره امور مالیاتی شهرستان پارس آباد برگزار شد و از زحمات محبوب نوری در طول 11 سال گذشته تقدیر و سیفعلی توحیدی بعنوان رئیس جدید اداره امور مالیاتی شهرستان پارس آباد معارفه گردید. ...

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، نشست مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل با فرماندار پارس آباد،امروز (یکشنبه) در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علایی در این نشست گفت: شهرستان پارس آباد بعد از مرکز استان،حائز بیشترین پرونده های مالیاتی در استان بوده و رتبه اول کسب درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص داده است.

فرماندار با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و بیش از ۳۰ درصد محصولات پروتئینی استان، در پارس آباد تولید می شود،گفت: گردش مالیاتی حاصل از درآمد این محصولات ضمن رشد و توسعه اقتصاد منطقه و استان ، شهرستان پارس آباد را به منشا مالیات استان تبدیل کرده است.

او با بیان اینکه اکنون در کشور ۸۰ میلیون نفر یارانه دریافت میکنند، تصریح کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی و سیستماتیک شدن این سازمان،یارانه میان نیازمندان واقعی توزیع خواهد شد.

علایی تصریح کرد: هم با توجه به اینکه منابع مالیاتی متکی به امور داخلی است و هم کسانی که در کشور درآمدهایی از مبادلات اقتصادی به دست آورده و سودی کسب کرده اند ، مبالغی بعنوان مالیات دریافت و در بخش های دیگر اقتصاد کشور تزریق می شود.

رسول نوع پرور مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: در طول ۷ ماه گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان مالیات بر درآمد در استان وصول شده است که مطابق با برنامه توسعه ششم در استان توزیع خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان، با بیان اینکه ؛ در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته ایم،گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی و اتصال بانک ها به سیستم مالیاتی کشور،این فرار مالیاتی از محل تراکنش های بانکی قابل وصول است.

وی در ادامه افزود: ماده ۱۶۹ برنامه توسعه ششم دستگاهها را مکلف به بارگذاری اطلاعات در سیستم مالیاتی کشور می کند تا با مشارکت در نظام مالیاتی شاهد تحولات اقتصادی سیاسی اجتماعی و عمرانی بزرگی در استان و کشور باشیم .

نوع پرور تصریح کرد: متاسفانه به دلیل آسیب هایی که در سالهای گذشته و حال به منابع مالیاتی ما وارد شده و جابجایی ارز یا حوزه فروش نفتی انجام شده است،منابع مالیاتی میتواند بعنوان مهمترین و سالم ترین منابع در آمدی ،بمانند سایر کشورهای توسعه یافته ، برای اداره امور کشور محسوب می شود.

مدیر کل امور مالیاتی افزود: سال گذشته در استان اردبیل حدود ۳۱۴ میلیارد تومان مالیات وصول شده و ۹۹ میلیارد تومان نیز عوارض وصول شده است در اجرای ماده ۲۶ قانون برنامه توسعه ششم در اختیار کمیته تخصیص منابع استان به ریاست استانداری قرار گرفته و عوارض واصل شده در وجه شهرداری ها و دهعیاری ها و عشایر فاقد دهیاری ها پرداخت شده تا صرف درآمدهای عمرانی و هزینه های جاری این مناطق شود.

او اظهار داشت: علیرغم اینکه در سال گذشته مبلغ ۷۳۰ میلیارد تومان در استان و بالای ۴۵ هزار میلیارد تومان در کشور یارانه پرداخت شده است اما چون مکانیزم درست برای ره گیری میزان درآمد و دارایی افراد در کشور وجود ندارد،برای همه بصورت یکسان پرداخت می شود و یکسان نگری شیوه صحیح برای اجرای عدالت مالی اقتصادی در کشور نمی تواند باشد.

نوع پرور تصریح کرد: در آینده نزدیک بواسطه طرح جامع مالیاتی دسترسی اطلاعاتی به منابع مالی افزایش یافته و هم بواسطه اقزایش منابع مالیاتی کارهای عمرانی ارزشمندی در استان و کشور اتفاق بیفتد و از طرفی تحول در نظام مالیاتی تهدید بزرگی بنام تهدید خارجی را نیز دفع خواهد کرد چرا که اداره امور کشور به منابع داخلی متکی خواهد بود.