20:52:39 - سه‌شنبه 23 اکتبر 2018
رئیس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان خبر داد
امضای تفاهم‌نامه احداث راه آهن اصلاندوز – تازه کند پارس آباد
رئیس اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان گفت: خوشبختانه از ابتدای سال با توسعه مراودات تجاری دو کشور تجارت ایران و آذربایجان ۷۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، بهروز پورسلیمان امروز در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال با توسعه مراودات تجاری دو کشور تجارت ایران و آذربایجان ۷۵ درصد افزایش یافته است علی‌رغم این که به دلیل برخی تحریم‌ها سیاست‌های ارزی سبب کندی روند صادرات شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه احداث راه آهن اصلاندوز – تازه کند پارس آباد نیز بیان کرد: با توجه به افزایش تجارت این دو کشور پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به ۸۰ میلیون دلار برسد در حالی که میزان  حجم مبادلات تحاری این دو کشور سال گذشته ۵۵ میلیون دلار بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل از پیش‌بینی برای ۸۰ میلیون دلار رسیدن مبادلات تجاری این دو کشور خبر داد و تصریح کرد: استراتژیک بودن محصولات کشاورزی و اهمیت این مسئله در استان با توجه به اعمال محدودیت‌هایی که از سوی دولت برای صادرات این قبیل محصولات اعمال شده سبب شده گمرک بیله سوار به صورت تخصصی به این محصولات اختصاص پیدا کند.

پورسلیمان تصریح کرد: توسعه تبادلات تجاری دو کشور و اتصال راه‌آهن به گمرک بیله‌سوار و اصلاندوز برای ما جزو مولفه‌های اساسی است که تلاش ما بر این است که بتوانیم علاوه بر دسترسی به بازارهای آذربایجان به بازار روسیه و حتی اروپا دسترسی پیدا کنیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام یافته سبب ایجاد تحول بزرگی در مبادلات تجاری دو کشور شده و با توجه به اهمیت پروژه‌های ریلی برای صادرات و فعالان تجاری در صورتی که دولت نتواند بودجه‌ای به آن تخصیص دهد بخش خصوصی تمام توان خود را برای استفاده از منابع داخلی به کار خواهد بست.

منبع: تسنیم

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 635
  • بازدید دیروز: 1407
  • کل بازدیدها: 4897143
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي