خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
17/04/30 18:54
شناسه خبر : 24847

انتخابات و انتظارات از کاندیداها (غریب منوچهری)

رعایت نکاتی چند پیرامون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و وروستا در پارساباد از دیدگاه غریب منوچهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارساباد ...

ارس رسا – در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا هستیم. گرچه اهمیت انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل کلان بودن در بعد کشوری و تأثیرات بین‌المللی بسیار بالاست اما انتخابات نمایندگان پارلمان‌های محلی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. نکاتی چند را می‌خواستم خدمت نامزدهای شورای اسلامی شهر و دوستداران آنها داشته باشم. بُعد فرهنگی انتخابات، به‌ویژه دربارۀ شوراها متأسفانه مغفول مانده‌ است و توجه به این امر به عنوان زیرساختی اصلی در جامعه ضروری است.

انتظار می‌رود:
مهلت مقرر برای تبلیغات فرصت خدمتی است که به همه نامزدها داده می‌شود، بنابراین اگر نامزدی نتواند بخاطر محدودیت تعداد منتخبین به این پارلمان راه یابد، انتظار می‌رود از این فرصت و تریبون بهترین استفاده را برای ترویج و ارتقای فرهنگ عمومی منطقه بنماید.

زیبایی شهر یکی از وظایف و رسالت شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهاست. به‌جای آنکه چهارسال خود را به زحمت بیاندازیم و به فکر تامین اعتبار و… برای زیباسازی و رنگ‌آمیزی در و دیوار باشیم بیایید آنها را زشت و نازیبا نکنیم. مردم فهیم به کسی که دیوار خانه‌هایشان را با اسپری و رنگ خراب کند رأی نخواهند داد.

استفاده از پتانسیلهای موجود در شهر مانند چاپخانه‌ها،کانون‌های تبلیغاتی، تابلوهای شهری، هنرمندان طراح و ایده‌پردازان تبلیغاتی شهر خودمان باعث خواهد شد که این عزیزان در فردای انتخابات بتوانند از محل درآمدی که داشته اند عوارض شهری بپردازند و کمک حال شوراها باشند.

استفاده از مناظره‌ها و پرسش و پاسخ تخصصی و دریافت نظرات مردم به‌ویژه اهل فن و صاحب‌نظران چراغ راه عزیزان نامزد انتخابات شوراهای شهرمان خواهد بود.

و در آخر یک قول اخلاقی و فرهنگی از دوستان می‌خواهم بگیرم؛ بیش از هشتاد نفر نامزد انتخابات شهر پارس‌آباد هستند که آمده‌اند به شهرشان خدمت کنند، اما هفت نفر از این عزیزان انتخاب و عضو شورای شهر خواهند شد. انتظار شهروندان این است که مابقی دوستان در طول چهارسال آتی در کنار این عزیزان باشند و هرکس در جایگاهی که هست ولو شهروند ساده هم که باشد برای خدمت به شهرش از هیچ تلاشی دریغ ننماید. اعضای محترم شورای شهر هم که انتخاب خواهند شد از این پتانسیل شناسایی‌شده استفاده و به‌نحو احسن بهره برداری نمایند.

خداوند به همه توفیق خدمت به خلق عطا نماید که خشنودی و رضای خدا در گرو خدمت به خلق است.

با احترام
غریب منوچهری