خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/03/06 09:02
شناسه خبر : 31593

انقلاب اسلامی ایران ثمره خودباوری مردم و خون شهدا بود

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد در این مراسم انقلاب اسلامی را نتیجه حس خودباوری در مردم و جامعه دانست و گفت:  همه ما می‌دانیم که قبل از انقلاب حتی استقلال فکری نداشتیم و همه چیز از صفر تا صد برای ما  تحمیل می‌شد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد امروز دوشنبه در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
 این مراسم که با حضور امام جمعه ،معاون  برنامه ریزی فرماندار  ،فرمانده سپاه پارس آباد،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و روسای دیگر دستگاه ها برگزار شد، از مقام شامخ این شهید گمنام تجلیل به عمل آمد.
حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد در این مراسم انقلاب اسلامی را نتیجه حس خودباوری در مردم و جامعه دانست و گفت:  همه ما می‌دانیم که قبل از انقلاب حتی استقلال فکری نداشتیم و همه چیز از صفر تا صد برای ما  تحمیل می‌شد.
امام جمعه پارس آباد صدور انقلاب به  دیگر کشورهای  دنیا را از اهداف جمهوری اسلامی  ذکر کرد و افزود:  فارغ از اینکه  برای تقویت کشور باید تلاش کنیم انقلاب مان را نیز  باید به دنیا صادر کنیم.
 حجت الاسلام سید سعید رشادی گفت: همانگونه که تمامی علوم دارای  فضیلت ها و محاسن مختلف  است  شهادت نیز یکی از فضیلت های علوم دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که حیاتی ترین و بالاترین درجه علمی و دینی محسوب می شود  چرا که دل کندن از جان شیرین کار هر کسی نیست .
او با بیان اینکه ادامه راه و روش شهدا کمترین وظیفه ما در پاسداشت ارزش های شهداست،ابراز داشت: تساهل و تامل در ادامه راه شهدا و ترویج فرهنگ شهادت خیانت بخون شهداست همه ما باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده وبا وطن پرستی و شجاعت ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
خطیب نماز جمعه پارس آباد کسب رتبه علمی ۱۶ جهان را افتخار آمیز اما ناکافی دانست و افزود: بسیاری از دانشمندان و علمای بزرگ دنیا نظیر ذکریا و ابوعلی سینا و ابوریحان اهل ایران بوده اند  ایران جزو صادر کنندگان علوم مهمی در دنیا بوده است هنوز هم نظریه ها و تزهای دانشمندان ما در دانشگاههای بزرگ جهان تدریس می شود و کسب این رتبه در دنیا در شان ما  نیست.
حجت الاسلام رشادی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به برخی از جریان ها و لابی های سیاسی عنوان کرد: کسانی که وضعیت متشنج اقتصادی را دستاویز قرار داده و اب به آسیاب دشمن می ریزند،بدانند وقتی آتش زبانه کشد تر و خشک باهم خواهند سوخت و هیچکس برای شما فرش قرمز پهن نخواهد کرد.
رضا امیرپور