14:18:19 - سه‌شنبه 18 دسامبر 2018
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان پارس آباد:
اهتمام دستگاهها برای تکمیل پروژه چهاربانده کردن مسیر پارس آباد-سربند باید فراسازمانی باشد
جلسه رفع موانع و مشکلات چهاربانده کردن مسیر پارس آباد سربند صبح امروز (سه شنبه) با حضور مدیران دستگاههای مربوطه درسالن  اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ یاسر ندایی در این جلسه ضمن اشاره به لزوم تسریع در تکمیل چهاربانده کردن قطعه دوم مسیر پارس آباد سربند،گفت: با توجه به اینکه جاده پارس آباد اردبیل دهها سال پیش و با مقتضیات و مختصات آن دوره احداث شده بود،پاسخگوی ظرفیت ها و نیازهای امروز منطقه نیست و خلاء تعریض و بازسازی این مسیر به شدت محسوس و مورد مطالبه عموم مردم منطقه است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان پارس آباد بروز حوادث ناگوار و تصادفات حادث شده در این مسیر را از نگرانی های دستگاه اجرایی خواند و تصریح کرد: پروژه چهاربانده کردن مسیر پارس آباد-اردبیل یک پروژه ملی است و برای پیشگیری از نارضایتی ها و حوادث غمبار، دستگاهها باید بصورت فراسازمانی در این پروژه عمل نمایند و احساس مسئولیت بیشتری به خرج دهند.

ندایی در بخش دیگری از سخنان خود اشتهار یافتن مسیر اردبیل – پارس آباد به جاده مرگ را به زیان این منطقه دانست و اظهارداشت: اگر چه خانواده ها و شهروندان بسیاری در این مسیر عزیزانشان پرپر شده و جان خود را از دست داده اند،اما از سویی دیگر تکرار این مباحث و اشتهار یافتن و ملقب کردن مسیر به جاده مرگ، سبب القاء ناامنی مسیر برای میهمانان و مسافران و گردشگران منطقه شده و در طولانی مدت حتی پس از چهاربانده شدن مسیر، این بحث در اذهان و افکار عمومی باقی خواهد ماند.

وی دیدگاه استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر مدیران را نیز در خصوص این پروژه  مساعد دانست و افزود: از ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه مطالعاتی مورد لزوم برای مسیرهای استانی،مسیر پارس آباد – اردبیل جزو اولویت های اصلی برای بهره برداری است و نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاهها برای هموار سازی مسیر است.

ندایی از پایان فاز مطالعاتی سه راه گوی تپه تا پارس آباد و واگذاری آن به پیمانکار طی چند روز آینده خبر داد و افزود: مسیرهای منتهی به حوزه استحفاظی شهرستان پارس آباد در دستور کار قرار گرفته،لیکن در حال حاضر مهمترین معضل پیش رو برای ادامه پروژه، تاسیسات و زیر ساخت های موجود در بستر این جاده است که مانع زیر سازی ها در حریم جاده شده است.

معاونت هماهنگی امور عمرانی فرماندرای پارس آباد از ضرب الاجل چند روزه جهت هماهنگی و نقل و انتقال تاسیسات و زیر ساخت ها طی روزهای آتی خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت پروژه و اقتضاء زمانی و نزدیکی فصل بارندگی این پروژه باید در حداقل ترین زمان ممکن بسترسازی شود تا برای عملیات تعریض و بازسازی آماده شود.

خبرنگار: رضا امیرپور

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 34
  • بازدید دیروز: 1585
  • کل بازدیدها: 4902692
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي