15:07:31 - دوشنبه 16 دسامبر 2019
اولین اجلاس شهرستانی نماز با موضوع “نماز و مدرسه” در شهرستان پارس آباد برگزار شد
بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با محور “نماز و مدرسه” امروز در شهرستان پارس آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ اجلاس شهرستانی نماز با عنوان نماز و مدرسه امروز دوشنبه با حضور عبدی رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل،حاجی پور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد،اسدزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز،مدیران و مسئولان دستگاهها،روحانیت معزز،میهمانان استانی و شهرستانی و دیگر مدعوین و علاقمندان به نماز در سالن اجلاس جهاد کشاورزی پارس آباد برگزار شد.

عبدی رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: سال جاری ۲۸ امین اجلاس سراسری نماز ۲۱ آذرماه در استان گلستان برگزار شد، بر همین اساس برای اولین بار اجلاس های شهرستانی و استانی نیز در کشور اجرا شد که این اجلاس بعنوان پنجمین اجلاس استان در شهرستان پارس آباد برگزار می شود.

عبدی خاطر نشان کرد:اجلاس نماز در مدارس با محوریت پرورش باورهای دینی و مذهبی و نقش والدین در ترغیب کودکان به اقامه نماز برگزار می شود.

امام جمعه اصلاندوز نیز در این اجلاس بر اقامه نماز در مراکز آموزشی و نظامی تاکید و گفت: اقامه نماز در مراکز آموزشی و نظامی خصوصا پادگان آموزشی اصلاندوز یک ضرورت محسوب می شود لذا فریضه نماز هم در این فضای آموزشی در کنار فنون نظامی اهمیت فوق العاده ای دارد تا پاسداران اسلام و قرآن علاوه بر آمادگی جسمانی و نظامی فطرت های پاک الهی و انسانی را نیز فرا بگیرند.

اسدزاده با تجلیل از سرپرست فرماندار شهرستان پارس آباد از برگزاری این اجلاس بعد از ۲۸ سال از سپری شدن این همایش مذهبی آن را نقطه عطفی در ترویج شعائر مذهبی دانست و تصریح کرد:تداوم فعالیت های مذهبی خصوصا در حوزه نماز و عترت از واجبات دین است و امیدواریم برگزاری اینگونه همایش ها به دیگر شهرستانها از جمله اصلاندوز نیز تسری ییابد.

در پایان این همایش از طرح ها و الگوهای برتر در ترویج و تعمیق نماز در مدارس و ادارات تقدیر و با اهدای لوح یادبود از نفرات برگزیده تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این اجلاس حاجی پور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت:ارزیابی و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی که در زمینه نماز فعالیت داشته یا موفقیت‌هایی را کسب کرده اند مورد توجه قرار گرفته و در همایشی مرتبط از تلاش های آنان تجلیل خواهد شد.

حاجی پور در پایان اظهار داشت: بی شک پرداختن به موضوع نماز، توجه به اصلی ترین امر الهی است و توسعه فرهنگ نماز کاری خداپسندانه و مهم است که علاوه بر اجر دنیوی مشمول دعای خیر مؤمنین و مؤمنات گردیده و ذخیره ای برای روز قیامت خواهد بود.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1008
  • بازدید دیروز: 1407
  • کل بازدیدها: 4897516
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي