18:24:26 - چهارشنبه 24 ژانویه 2018
اولین نشست منتخب شورای شهرستانهای استان اردبیل با معاون عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل برگزار شد
اولین نشست جداگانه منتخبین شورای شهرستان های استان اردبیل با معاونت عمرانی استاندار اردبیل و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ اولین نشست جداگانه منتخبین شورای شهرستان های استان اردبیل با معاونت عمرانی استاندار اردبیل و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در ساختمان استانداری برگزار شد.

ندایی با اشاره به طرح جامع تفصیلی شهری گفت: متاسفانه در دوره های گذشته عدم آشنایی با قوانین جامع شهری و تفضیلی همچنین ضعف اطلاعاتی و تخصصی سبب عدم جذب بودجه از وزارت کشور و دیگر مراجع شده و فردی که از جانب شوراها به این سمت گمارده میشود باید اشرافیت کامل اطلاعاتی و قانونی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل شورای استانها را چکیده شوراهای شهر و روستا خواند و تاکید کرد: ضعف آموزش و عدم آگاهی از جایگاه و کرسی موجود سبب بدهکاری و ورشکستگی اکثریت شهرداری های استان و سنتی اداره شدن دهیاری ها و بخشداری ها شده است و نیاز به آموزش در میان شوراها و شهرداری های استان خصوصا کسانیکه تجارب اول را دارند،مبرم و ضروری است چرا که سبب خروج سرمایه و ارزش افزوده استان به خارج از استان میشود نشان به این نشان که درآمد شرکت ها و پیمانکاران اکثر مگاپروژه های استان به دلیل غیربومی بودن شرکتها نصیب شهرهای مبدا شده و دست شهرداران استان از دریافت ارزش افزوده و مالیاتها خالی میماند.

ندایی نیاز به جلسات بیشتر برای هماهنگی و همکاری بیشتر میان منتخبان شهرستانهای استان را ضروری خواند و گفت: دو نکته مهم یکی اقدام برای پیشنهاد و اصلاح قوانین شورای کشور و وزارت کشور درباره طرح جامع شهری و دیگری تلاش برای برجای گذاشتن یک رزومه و جایگاه شایسته از شوراها در میان مردم با استفاده از کارهای عمرانی و فرهنگی و زیرساختی و یا پروژه های ماندکار را مهمترین ماموریت شورای شهرستان ارزیابی کرد.

حسین زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل نیز در نشست با منتخبان شورای شهرستان های استان اردبیل از نکاه فرابخشی و فرامنطقه ای به مسائل و موضوعات سخن گفت و تاکید کرد: نباید نگاه منتخبان شهرستانها تنها به شهرها و حوزه های خود متمرکز شود و اینجا بحث باید در فرامنطقه ای و در خصوص مشکلات کل استان طرح و پیشنهاد شود.

بهمن حسین زاده از نگاه ویژه استاندار اردبیل به استان در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری ابراز خوشنودی کرد و تصریح کرد: استاندار تمام تلاش خود در را معطوف استارت توسعه استان کرده و به شخصه دنبال پیدا کردن و معرفی سرمایه گذار و هدایت آنها به سمت ظرفیتهای بالقوه استان میباشند.

پویا مجرد منتخب شورای شهرستان پارس آباد در استان نیز دراین جلسه از عدم هماهنگی میان دستگاهها و نبود مدیریت واحد شهری ابراز گلایه کرد و افزود: نبود گفتمان و زبان واحد میان دستگاهها با شورا و شهرداری سبب از هم گسستگی و برهم ریختگی مبلمان شهری و در نتیجه عدم دیده شدن زحمات و تلاشهای شهرداری و شورا شده است و علیرغم اینکه برای برخی خیابانها هر ساله زیرسازی و آسفالت ریزی میشود،اما بدلیل زیرساخت نامناسب و طرح جامع شهری این خدمات هیچوقت به چشم نیامده است.

مجرد محرومیت پارس آباد از هرگونه زیرساخت و خدمات شهری و سرمایه گذاری و اجرای هرگونه مگاپروژه با اهداف توسعه منطقه از بعد از انفکاک پارس آباد از استان آذربایجانشرقی را بیان کرد و گفت: علیرغم افزایش جمعیت روزافزون شهرستان پارس آباد بالعکس دیگر مناطق استان در مقایسه با آنها تنها به طول و عرض جغرافیایی شهرستان افزوده شده و از هرگونه خدمات و سرمایه گذاری و توسعه متوازن محروم بوده و هیچ یک از تلاشها نیز تاکنون به فرجامی نرسیده است.

منتخب شورای عالی کشور در استان اردبیل گریزی به یکی از مهمترین مطالبات مردم غیور اصلاندوز نیز زد و گفت: سالهاست که مردم اصلاندوز خواستار شهرستان شدن این منطقه و برخورداری از امتیازات شهرستانی را فریاد میزنند اما علیرغم برخورداری از پتانسیل ها و شرایط لازم همچنان صدایشان به جایی نرسیده است.

عضو و نماینده شورای شهرستان پارس آباد در استان یکی از مهمترین مشکلات عشایر غیور مغان را نیز فریاد برآورد و تصریح کرد: سالهاست که عشایر مغان در این مرز و بوم خون داده و وطن را با چنگ و دندان حفظ کرده اند اما همچنان از مشکل در هم تنیده نظام بهره برداری که به هفت خان رستم شهره شده،رنج میبرند.

وی در پایان خواستار نگاه عدالت محور به مناطق محروم مرزی شد و اظهار امیدواری کرد: امیدواریم مسئولان دولت دوازدهم و تیم جدید استانداری با نگاه عدالت محور برای رشد و بالندگی و توسعه متوازن تلاش کرده و گنجینه ای ماندگار در استان تا سالهای سال از خود به یادگار بگذارند.

 

   

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 248
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871904
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي