17:08:01 - پنج‌شنبه 17 آگوست 2017
اولین و تخصصی ترین کتاب گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورهای قدرت منتشر شد
انتشار کتاب گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورهای قدرت توسط دو تن از مهندسان استان شاغل در شرکت برق منطقه ای آذربایجان

ارس رسا – از روشهای مهم تشخیص خطا در ترانسفورماتورهای قدرت در صنعت برق

موضوع: انتشار اولین و تخصصی ترین کتاب گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورهای قدرت
​ گاز کروماتوگرافی روغن و آنالیز گازهای محلول در روغن می‌باشد که تشکیل و رشد میزان گازهای تولیدی در روغن نشان‌دهنده وجود عیب در داخل ترانسفورماتورها است. نمونه‌برداری از روغن بدون خارج کردن ترانسفورماتور از مدار از مزایای استفاده از این روش جهت ارزیابی وضعیت کلی ترانسفورماتور می‌باشد.
کتاب تألیف شده دریچه‌ای برای آشنایی با گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورهای قدرت است. مطالب نوشته شده با توجه به منابع و استانداردهای موجود و برخی تجربه‌های کاری کارشناسان بوده و توجه به این نکته ضروری است که کار با دستگاه گاز کروماتوگرافی افزون بر دانش تئوری، نیازمند کار عملی و مطالعه کتابچه راهنمای سازندگان دستگاه‌ها و استاندارها می‌باشد.
کتاب حاضر سرفصل دوره آموزشی آشنایی با گازکروماتوگرافی روغن با کد ۲۰۰۷ شرکت توانیر را نیز پوشش داده و می‌تواند منبع مناسبی جهت تدریس در دوره‌های کوتاه مدت ویژه شاغلین وزارت نیرو و سایر مراکز آموزشی باشد.
کتاب حاضر در پنج فصل تهیه شده است که فصل اول مقدمه‌ای بر اهمیت گاز کروماتوگرافی روغن ترانسفورماتورها می‌باشد، فصل دوم آشنایی با گاز کروماتوگرافی، تعاریف، مفاهیم، اصطلاحات و روابط را در بر می‌گیرد، فصل سوم روغن ترانسفورماتور و خواص فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی آن و استاندارهای معتبر را شرح می‌دهد، فصل چهارم به نحوه آنجام گاز کروماتوگرافی، ساختار داخلی و سخت‌افزاری دستگاه گاز کروماتوگرافی، روشهای نمونه‌برداری و تزریق نمونه می‌پردازد و فصل پنجم استخراج نتایج گاز کروماتوگرافی و انواع خطاها و گازهای تولید شده، انواع روشهای تحلیل نتایج به همراه مثالهای کاربردی را تشریح می‌کند.

این کتاب توسط رامین خرمی اجیرلو و رضا شهباززاده از کارکنان معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای آذربایجان انتشار یافته است.

لازم به ذکر است رامین خرمی اجیرلو متولد شهرستان پارس آباد مغان و صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه نیروفروز(اولین فصلنامه تخصصی و علمی -آموزشی در صنعت برق کشور بصورت نشر و توزیع الکترونیکی) و رضا شهباززاده متولد شهرستان گرمی و سردبیر فصلنامه نیروفروز می باشند.

رامین خرمی اجیرلو داری مدرک کارشناسی ارشد برق و رضا شهبازاده دانشجوی دکتری برق می باشند.

 

انتهای پیام/

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4304
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803919
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي