خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
16/07/09 20:53
شناسه خبر : 19681

اولین پارک ویژه کودکان بیمار اوتیسمی در تبریز افتتاح شد

  به گزارش ارس رسا ، اولین پارک ویژه کودکان بیمار اوتیسمی بنام پارک فرشتگان با حضور شهردار محترم تبریز و تنی چند از مسئولین شهری در مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گولی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان پارکها ، در آئین بهره برداری از ...

پارک

 

به گزارش ارس رسا ، اولین پارک ویژه کودکان بیمار اوتیسمی بنام پارک فرشتگان با حضور شهردار محترم تبریز و تنی چند از مسئولین شهری در مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گولی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان پارکها ، در آئین بهره برداری از این پارک مدیر عامل سازمان پارکها طی سخنانی احداث این مجموعه برای نخستین بار در سطح ایران را مایه مباهات برای تبریز به عنوان شهر اولین ها دانست که با امکانات ویژه ای که در داخل آن فراهم آمده موجب فراهم آمدن مکانی آرام و سرگرم کننده برای بسیاری از کودکان بیمار اوتیسمی می شود.

بنا براین گزارش ، مهندس تقی پور با اشاره به شرایط روحی و روانی ویژه کودکان اوتیسمی، گفت: ” توجه به شرایط خاص روحی و روانی این عزیزان و مشکلاتی که در مسیر زندگی آنها وجود دارد سازمان پارکها را برآن داشت تا نسبت به طراحی و احداث پارکی که با استانداردهای موجود جهانی مطابقت داشته و نیازهای مورد نیاز این کودکان را برآورده سازد اقدام نماید.”

ایشان اقدامات انجام یافته را مدیون تلاش کلیه عوامل زحمتکش سازمان پارکهادانست و بر تلاش صادقانه و شبانه روزی و توام با نیت خالص آنها تاکید کرد.

مهندس تقی پور از افتتاح ۶ پروژه سازمان پارکها همزمان با بهره برداری از این پارک از جمله افتتاح اولین مرکز اطلاع رسانی هوشمند در ایران ، بهره برداری از دومین ورودی بزرگ مجموعه ائل گولی ، رونمائی از المان رؤیای کودکان و نیز رونمائی از تندیس طاووس ،اسب و بز کوهی که همگی از پروژه های احداثی مجموعه تاریخی و تفریحی ائل گولی در سال ۹۲ محسوب می شوند خبر داد.

در این مراسم شهردار محترم تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به وجود ۶۰۰۰ نفر بیمار اوتیسمی در شهر ، رسیدگی و کمک به این قشر عزیز را وظیفه مسئولان دانسته و از تلاشهای عوامل احداث این پارک که درمدت زمان کوتاهی نسبت به طراحی و ایجاد آن به صورت تخصصی همت گماشته اند تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم کودکان بیمار اوتیسمی با اهداء شاخه گل از تلاشهای شهردار محترم تبریز و مدیرعامل سازمان پارکها در احداث این پارک تقدیر و تشکر نمودند.