7:12:32 - شنبه 17 سپتامبر 2016
در نشست خبری سخنگوی شورای شهر اردبیل عنوان شد:
اگر شهردار عذرخواهی کرده و انحرافات را اصلاح نماید،استیضاح منحل میشود
سخنگوی شورا:متاسفانه با بررسی عملکرد شهرداری متوجه شدیم که وی خارج از برنامه بودجه کار می کند و طبق قانون شهردار باید از بودجه تبعیت میکرد و هر گونه تغییرات در ردیف بودجه باید به شورای شهر گزارش میشد. با توجه به شرایط موجود و رویکرد شورا که حساس به منابع مالی می باشد، سوالاتی در خصوص چندین پروژه از شهردار شد ولی توجهی به تذکرات و ارائه گزارش از عملکرد شهرداری نکرد و هر نامه ای به شهرداری نوشته شد بدون پاسخ و عقیم ماند ، این به معنای عدول از قانون تلقی میشود بنابراین ضمن تذکر به شهردار وی را مورد استیضاح قرار دادیم.

photo_2016-09-17_13-01-07

به گزارش ارس رسا ، اولین نشست خبری شورای شهر اردبیل امروز صبح (شنبه ) با اصحاب رسانه برگزار شد ، علی هدایتی به عنوان سخنگوی این شورا پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

هدایتی  در اولین نشست خبری خود بعنوان سخنگویی شورای شهر اردبیل اظهار داشت :  اصحاب رسانه بهترین و مناسب ترین پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند وی بهترین شیوه برای پاسخگویی مسئولان، به اصحاب رسانه و مردم را در عملکرد اجرایی خویش و انعکاس مطلوب خبر توسط اصحاب رسانه عنوان کرد.

وی همچنین گزارشی در خصوص تعداد جلسات برگزار شده در شورای شهر اردبیل، کمیسیونها ، انتخاب رئیس، نائب رییس و منشی کمیسیونها ارائه کرد.

هدایتی اظهار داشت: انتخاب هئیت رییسه سال آخر دوره چهارم شورای شهر طبق قانون برگزار شد و در این دوره جناب خوشبخت رییس شورای شهر ، خانم تقوی نائب رییس شورا، جناب ناطق درابادی دبیر اول، جناب صفری دبیر دوم، جناب فروزان خزانه دار و بنده بعنوان سخنگویی شورای شهر انتخاب شدیم. دلیل تغییر نکردن اعضای هییت رییسه جدید که ۲ مورد تغییر یافت عدم تمایل سایر همکاران برای کاندیداتوری بود. سخنگویی قبلی شورای شهر اردبیل هم تمایل چندانی برای کاندیداتوری در این دوره نداشتند که بنده با ۱۳ رای بعنوان سخنگوی شورای شهر اردبیل انتخاب شدم.

وی در ادامه افزود:صداقت و شجاعت به عنوان برنامه ای منسجم و مداوم نباید از زندگی ما به عنوان شورا که مورد اعتماد مردم هستند پاک شود،وی اضافه کرد توان پاسخگویی نوعی شجاعت بوده و بنده هیچ وقت از گفتن حقایق ابایی ندارم و تحت هیچ شرایطی سعی نمیکنم حرمت کسی را در پاسخگویی بشکنم.

سخنگویی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه نماینده های شورای شهر از بطن مردم انتخاب می شوند تا مطالبات مردم را در تمامی زمینه ها انجام دهند گفت : ماهیت اجرایی شورا  واعضای آن، تنظیم برنامه و بودجه شهری و توسعه زیر ساخت های شهر و نظارت بر عملکرد شهرداری می باشد.

photo_2016-09-17_13-01-16

وی در خصوص سوالی مبنی بر بازگشت مجدد لطف الهیان به شهرداری و دخالت دولت و سیاسیون در این فرایند اظهار داشت: از زمانی که برنامه بودجه سال ۹۵ را مصوب کردیم اما اینکه استیضاح از کجا کلید خورد، با برسی متمم بودجه ملاحضه شد که انحرافات غیر منطقی و بیش از ۱۰ درصد است. بنابراین برابر وظیفه از شهردار و معاونین سوال کردیم و در جلسه شورا حساسیت موضوع در توزیع خدمات شهری و گزارش عملکرد سه ماهه از توزیع بودجه توسط اعضا را تشریح کردیم و بودجه ۹۵ را با پیشنهاد شهردار و با تغییرات جزئی در حدود زیر ۲ درصد تصویب کردیم.

سخنگویی شورای شهر در پاسخ به این پرسش که بعضا عنوان میشود چرا استیضاح شهردار در فصل کاری صورت گرفت؟ گفت در سال ۹۵ به امید اینکه شهردار بودجه را ردیف به ردیف جلو خواهد برد منتظر ماندیم. با توجه به شرایط جوی اردبیل که در ۶ ماه خلاصه می شود و به دلیل کمبود بودجه و اعتبارات شهرداری  پروژه ها از سال ۹۵ شروع شد . متاسفانه با بررسی عملکرد شهرداری متوجه شدیم که وی خارج از برنامه بودجه کار می کند و طبق قانون شهردار باید از بودجه تبعیت میکرد و هر گونه تغییرات در ردیف بودجه باید به شورای شهر گزارش میشد. با توجه به شرایط موجود و رویکرد شورا که حساس به منابع مالی می باشد، سوالاتی در خصوص چندین پروژه از شهردار شد ولی توجهی به تذکرات  و ارائه گزارش از عملکرد شهرداری نشد و هر نامه ای به شهرداری نوشته شد بدون پاسخ و عقیم ماند و این به معنای عدول از قانون تلقی میشود بنابراین ضمن تذکر به شهردار وی را مورد استیضاح قرار دادیم.

photo_2016-09-17_15-01-20

سخنگویی شورا شهر با اشاره به اینکه عدم دخالت در این فرایند غیر قانونی به معنای سکوت و نادیده گرفتن حقوق شهروندان از سوی شورا میشود،اظهار داشت : چرا باید اجازه میدادیم حق قانونی مردم در اجرای پروژه ها در مناطق اردبیل نادیده گرفته شود. از حداقل خدمات به مردم شهر که نمونه اش ایجاد یک پارک در منطقه نیار بود حذف شده بود.حذف دو باب کتابخانه اردبیل ، حذف سرای محلات، استخر شهرداری ،حذف احداث پارک سوار اتوبوس و تاکسی در کارشناسان ،این پولها در کجا انباشته شده است؟با ادعای رویکرد فرهنگی شهرداری ، چرا فرهنگسرای منطقه ۳ و خیلی از پروژه های کنار شهر حذف و یا با بی برنامه گی پیش برده است؟سوال واضح ما از شهردار اینست، ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بودجه حذف شده در برنامه مصوب شورا کجا هزینه شده است؟

هدایتی تصریح کرد: مطمئنم اگر شما هم در این جایگاه بودید به عنوان یک پاسخگو در مقابل افکار عمومی ،همین سوالات را از شهردار می کردید که چرا بودجه پل دارو پخش قبل از اتمام پروژه حذف شده است.در واقع عامل ارتکاب هدر رفت فصل کاری در اردبیل نه تنها شوراها نیستند، بلکه این شهردار بود که با حذف بودجه از برنامه کاری مصوب، موجب این فرصت سوزی شد.

photo_2016-09-17_13-01-00

سخنگویی شورای شهر اردبیل در ادامه یادآور شد :شورا به عنوان وظیفه قانونی نظارت دلیل عدم رعایت قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشتگان توسط شهردار اردبیل و منع کارکنان شهرداری در معاملات و قراردادهای شهردای که کارمند مربوطه در بخش دیگر سازمان قرارداد بسته را ابلاغ کردیم که متاسفانه توجهی به نامه صادره نکردند.متاسفانه علیرغم تمامی این کارشکنی ها برخی ها با مظلوم نمایی قصد قهرمان سازی از خود را دارند که جای هیچگونه توجیهی وجود ندارد.

برخی فاکتورهای هزینه شده در این سازمان قطعا با بودجه همخوانی ندارد آیا واقعا با این همه ابهام حق قانونی شورا استیضاح و به چالش کشیدن شهردار نبود؟آیا خدمت صادقانه بدین روال منطقی و قانونی می باشد؟وقتی اینهمه انحراف وجود دارد شورا باید چه عکس العملی نشان دهد؟

سخنگویی شورای شهر اردبیل گفت: مردم باید به عنوان صاحبان اصلی حکومت در جریان جزئیات کارها قرار بگیرند هدف شورا استیضاح شهردار نبود علیرغم تمام این انحرافات از شهردار خواستیم تا تغییراتی در روند کار خود اتخاذ نماید اما متاسفانه وی تن به این درخواست نداد. در این اوضاع امام جمعه محترم نیز از شهردار در خصوص شهیدگاه تقدیر کردند که رویکرد ما هم این بود با نظر و عنایت آقا سوالات مان را مطرح کنیم ولی قانون را زیر پا نگذاریم با این شرایط مجددا طی جلسه ای درقالب مهربانی با شهردار جلسه گذاشتیم چون واقعا هدف ما استیضاح نبود. ما جوانمردانه و با عطونت وارد شدیم اما شهردار برداشت دیگری کردند و در جلسه مهربانی نیز از پاسخ به سوالات ما طفره رفته و علنا نشان دادند که حاضر به همکاری با شورا نبوده و امیدوار بودند استیضاح رای نخواهد آورد. اما برخلاف نظر جو و علیرغم دو دلی همکاران استیضاح انجام شد.

photo_2016-09-17_15-01-02

هدایتی اذعان داشت : ما انتظار داشتیم فرمانداری دو طرف مقابل را به تعامل دعوت کند نه اینکه بعد از استیضاح جانبداری کند.نامه نوشته شده به شهردار برای پاسخگویی به سوالات اعضای شورای شهر در ۱۲ تیرماه ارسال شد و شهردار ۲۰ تیرماه نامه زد که پاسخ خواهد داد اما در روز ۲۱ و ۲۲ تیرماه به ماموریت رفته بود.مجددا نامه ای پس از بازگشت وی از ماموریت ارسال شد اما باز بدون جواب ماند.متاسفانه مافیای دنیایی مجازی اجازه نداد مردم از حق قانونی خود مطلع شوند و در این بین شورا قربانیشد در صورتی که مقصر اصلی مشخص بود.
هدایتی در خصوص استیضاح دوباره شهردار گفت: اگر شهردار عذرخواهی کرده و انحرافات قانونی را اصلاح و به سوالات جواب قانع کننده ای بدهد استیضاح منحل میشود.متاسفانه غرور کاذب شهرداری در حمایت مردم از وی اجازه عذر خواهی به شهردار را نمیدهد.
سخنگویی شورای شهر اردبیل در پاسخ به برخی سوالات خبرنگاران از جمله، پشت پرده انتخاب شهردار توسط این شورا ، خرید دوچرخه ۷ میلیونی و برخی ابهامات دیگر اظهار بی اطلاعی کردند که با واکنش خبرنگاران همراه شد.

خوشبخت به صراحت اعلام کرد: علت عدم پیشرفت فیزیکی پروژه پل قدس اردبیل شخص شهردار می باشد.

photo_2016-09-17_15-01-08 photo_2016-09-17_15-01-25

گزارش از : هنگامه محرم نژاد(خبرنگار)

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 840
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945682
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي