16:35:25 - دوشنبه 21 ژانویه 2019
معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان پارس آباد؛
ایجاد نمایشگاه بهاره مشروط بر ساماندهی و جمع آوری دستفروشان از معابر و خیابانها
جلسه تخصصی تنظیم بازار شهرستان پارس آباد با حضور معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان پارس آباد امروز دوشنبه در محل فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ اروجعلی محمدزاده معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان پارس آباد در این جلسه بر ساماندهی دستفروشان و پیشگیری از ایجاد بازار موازی در آستانه عید نوروز خبر داد و افزود: دستگاههای متولی باید از ایجاد بازار موازی در ایام نزدیک به عید جلوگیری کرده و به حق و حقوق بازاریان و کسبه احترام بگذارند.

محمدزاده در این نشست همچنین بر ضرورت تنظیم بازار شب عید نیز اشاره کرد و گفت: مطابق معمول هر سال، نمایشگاه بهاره برای حمایت از اقشار کم درآمد و تنظیم بازار شب عید و جمع خآوری دستفروشان از خیابانها و معابر در این شهرستان برگزار خواهد شد.

معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان پارس آباد بر تفاوت بازار بهاره امسال نسبت به ادوار سابق تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: مغایر با ادوار گذشته ،در آستانه عید نوروز طبق برنامه زمانبندی شده از دستفروشان بومی و متقاضیان غرفه های بهاره از افراد واجد شرایط ثبت نام به عمل خواهد آمد،منوط بر اینکه از ایجاد بازارهای موازی یا مشابه در نقاط دیگر جلوگیری خواهد شد.

وی به ایجاد غرفه های محدود بر اساس مصوبه ستاد فنی تخصصی تنظیم بازار شهرستان پارس آباد اشاره کرد و ابراز داشت: بر این اساس تعداد ۱۰۰ غرفه با احراز صلاحیت از افراد واجد شرایط که دارای پروانه کسب یا پروانه های بهره برداری هستند،اقدام خواهد شد.

محمدزاده تصریح کرد: اتاق اصناف شهرستان پارس آباد با همکاری شهرداری مکلف است از انسداد معابر و خیابانها بوسیله بساط واحدهای صنفی خود جلوگیری کرده و ضمن هشدار به نصابان داربست در معابر و خیابانها در صورت مشاهده نسبت به ضبط و مصادره تجهیزات آنان اقدام نمایند تا هم به روان سازی تردد در معابر وکاهش حجم ترافیک در خیابانها مبادرت شده و هم به حقوق شهروندی مردم و کسبه احترام گذاشته شود.

معاونت برنامه ریزی از عرضه هر غرفه به متراژ ۹ مترمربع به بهای هر مترمربع ۸۰ هزار تومان خبر داد و افزود: اتاق اصناف و شهرداری بعنوان متولیان امر و اداره صمت بعنوان ناظر در این امر وظیفه رسیدگی و ارائه خدمات به متقاضیان را بر عهده دارند.

وی همچنین از عرضه میوه شب عید در ۱۰ نقطه از شهر پارس آباد و ۳ نقطه در شهرهای حومه و در محل های مشخص سخن گفت و گفت: در کنار بازار بهاره مراکز عرضه میوه شب عید نیز فعال خواهد بود تا توازن در بازار و تنظیم قیمت ها مطابق معمول در آستانه عید نوروز جهت رفاه حال شهروندان معمول گردد.

آخرین بخش از سخنان محمدزاده به نظارت و بازرسی مستمر بازرسان اتاق اصناف،اداره صمت و تعزیرات حکومتی در روزهای پایانی سال جاری در بازار و نمایشگاه بهاره و برخورد قانونی و قاطع با متخلفان اختصاص داشت که با استقبال دستگاههای مرتبط همراه بود.

خبرنگار: رضا امیرپور

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 549
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872205
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي