11:35:13 - چهارشنبه 13 جولای 2016
با رای نمایندگان خانه ملت
ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری تصویب شد
ارس رسا : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاسیس ۷ منطقه آزاد تجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.

70_81_4522به گزارش ارس رسا به نقل از خبرگزاری خانه ملت ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان، یک فوریت لایحه ایجاد ۷ منطقه آزاذ تجاری – صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را با اکثریت آرا تصویب کردند.
بر اساس این گزارش وکلای ملت در این جلسه از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر‌، با ۱۳۰ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع لایحه ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را تصویب کردند.
متن کامل لایحه ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی به شرح زیر است:
مقدمه توجیهی:
یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تاسیس مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است. لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در برخی مناطق کشور لایحه زیر برای طی مراحل قانونی تقدیم می‌گردد:
ماده واحده – به دولت اجازه داده می‌شود:
در استانهای گلستان (اینچه‌برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه و مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری – صنعتی را در محدوده‌هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد ایجاد نماید.
در استانهای فارس (فسا)، یزد (ابرکوه، میبد)، زنجان (زنجان)، کهکیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو،‌ ارومیه)، خراسان رضوی (خواف، قوچان) لرستان (خرم‌آباد)، قزوین (تاکستان) و اصفهان (شاهین شهر)‌منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساووجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد نماید.
اراضی نیمه شمالی جزیره هرمز در محدوده مصوب هیئت وزیران و با تایید ستاد فرماندهی کل قوا، به وسعت ۲۱ کیلومتر مربع به هم پیوسته و راه اتصال دریایی آن به جزیره قشم به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم ملحق می‌شود.
مناطق آزاد تجاری – صنعتی یاد شده بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۲ – با اصلاحات بعدی آن و مناطق ویژه اقتصادی مذکور بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۸۴ – اداره خواهند شد./

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 777
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872433
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي