19:42:57 - دوشنبه 5 ژوئن 2017
این نوشیدنی چربی های کبد و بدن را در ماه رمضان آب می کند
یک پژوهشگر و محقق طب سنتی یک نوشیدنی موثر در ماه رمضان برای درمان کبد چرب را معرفی و توصیه هایی در زمینه موادغذایی مفید و مضر به این بیماران کرد.

به گزارش ارس رسا به نقل از  جام نیوز، حیدر عظمایی پژوهشگر و محقق طب سنتی با بیان اینکه افراد زیادی به دلیل سبک غلط زندگی و مصرف رژیم غذایی ناسالم مبتلا به کبد چرب هستند، گفت: افراد مبتلا به کبدچرب می توانند با مصرف غذای کم چرب و برخی عرقیجات در ماه رمضان این بیماری را تا حد زیادی درمان کنند.

 

 

وی با اشاره به دستورالعمل تهیه یک ترکیب بسیار مفید برای درمان کبد چرب در ماه رمضان ادامه داد: برای آماده سازی این نوشیدنی باید یک لیتر از عرقیجات شاتره، کاسنی، خارشتر، خارخاسک، کرفس، بومادران، گل ختمی، گزنه، همراه با سرکه سیب و زیره سیاه را با یک کیلو عسل ترکیب کرده و روزانه سه تا چهار لیوان از آن را در ساعات بین افطار تا سحر میل کنند و پس از پایان این ماه نیز به نوشیدن آن ادامه دهند تا این عارضه رفع شود.

 

 

عظمایی بیان کرد: این نوشیدنی علاوه بر رفع کبدچرب و لاغری موجب باز شدن رنگ چهره، رفع خارش، داغی بدن، رفع جوش صورت و لک، از بین بردن سنگ کیسه صفرا، رفع آنزیم های بالای کبد، پاکسازی دستگاه گوارش، کلیه ها و مجاری اداری نیز می شود.

 

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: مصرف خاکشیر، ترنجبین، تخم شربتی، شیرخشت و دم کرده های اسطوخودوس، عناب، بادرنجبویه، کاسنی و شاتره نیز به درمان کبدچرب کمک زیادی می کند.

 

 

وی به برخی دلایل چرب شدن کبد اشاره کرد و افزود: مصرف غذاهای چرب، تند غذا خوردن، نوشیدن مایعات بین غذا، حرف زدن بین غذا، مصرف فست فود، مصرف زولبیا و بامیه، غذاهای کنسروی و دیرهضم برای کبد مضر بوده و به آن آسیب می رسانند.

 

 

این پژوهشگر طب سنتی با معرفی برخی مواد غذایی مفید برای کبدچرب گفت: مصرف زردچوبه، لیموترش، زنجبیل در غذاها برای کبد چرب مفید بوده، همچنین در ماه رمضان امسال میوه هایی مانند شاتوت، توت و هلو در دسترس می باشند که در درمان کبدچرب بسیار موثر است.

 

 

عظمایی یادآور شد: با مصرف میوه و سبزیجات طبیعی می‌توان معده و روده را پاکسازی و تا حد زیادی کبدچرب را درمان کرد که علاوه بر اینها پرهیز از مصرف قند و شکر صنعتی و جایگزینی آنها با قندهای طبیعی مانند انجیر، توت و انگور و پرهیز از مصرف روغن جامد یا مایع و در عوض استفاده از روغن زیتون و کنجد به بهبود و درمان کبدچرب کم شایانی می‌کند.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 717
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872373
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي