12:57:50 - یکشنبه 16 آگوست 2020
بازدید خبرنگاران استان از دستاوردهای جدید مجتمع مغان به میزبانی مدیر عامل
به گزارش ارس رسا؛خبرنگاران از کارخانه پروسس میوه و سردخانه بزرگ باغات کشت و صنعت مغان و سورتینگ میوه، شرکت کمپوت زیتون برای تولید مصارف داخلی و صادرات به کشورهای خارجی با حضور مدیر عامل بازدید بعمل آوردند.


 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ همزمان با ۱۷ مرداد ماه و تقارن شهادت صارمی خبرنگار ایرنا؛ خبرنگاران استان اردبیل از بخش‌های مختلف شرکت مغان بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان انجام شد، مدیرعامل خانه مطبوعات، روزنامه نگاران، خبرنگاران خبرگزاری ها، مدیران مسئول پایگاه های خبری و نشریات استانی و اعضای خانه مطبوعات استان اردبیل حضور داشتند.

بازدید از مزرعه نمونه گوجه فرنگی و برداشت گوجه بصورت مدرن با استفاده از دستگاه کمباین با تکنولوژی های جدید اولین بخش از ویژه برنامه های روز خبرنگار بود.

به گزارش ارس رسا؛ بازدید از کارخانه پروسس میوه و سردخانه بزرگ باغات کشت و صنعت مغان و سورتینگ، از دستاوردهای جدید مجتمع مغان به میزبانی گلچین مدیر عامل شرکت و کمپوت زیتون به شکل ساختار یافته برای تولید مصارف داخلی و صادرات به کشورهای خارجی بخش دیگری از برنامه روز خبرنگار به میزبانی شرکت مغان بود.

حضور در کارخانه قند مغان و بازدید از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن رب گوجه فرنگی با استفاده از مدل پاستوریزاسیون تقطیر به شکل مکانیزه و بدون دخالت دست با روزانه هزار تن ظرفیت از دیگر بخش های بازدید خبرنگاران استان اردبیل بود.

حضور در سالن کنفرانس مهمانسرای شرکت مغان و برگزاری نشست خبری مدیر عامل با اصحاب رسانه و گزارش عملکرد و میزان سرمایه گذاری های شرکت مغان و در نهایت تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار پایان بخش برنامه های روز خبرنگار بود.

مهندس گلچین مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در این مراسم با قدردانی از زحمات خبرنگاران یادآور شد: یکی از اهداف شرکت پرهیز از سنت خام فروشی با خط مشی ترسیم شده از سوی شرکت با راه اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و زنجیره تولید برای اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در شرکت است که در صورت تحقق این دستاورد هیچ فردی در منطقه با مشکل بیکاری مواجه نخواهدداشت.

گلچین خاطر نشان کرد: با حضور سرمایه گذار جدید علیرغم افزایش پرسنل شرکت از حدود ۵۵۰ نفر به ۲۸۰۰ نفر،این شرکت در هیچ برهه ای با کمبود اعتبار مواجه نبوده و کلیه فعالیت‌ها از سرمایه‌گذاری گرفته تا پرداخت حقوق پرسنل از قبیل پاداش و عیدی با مشکل مواجه نیست.

وی از افتتاح فاز اول بزرگترین کارخانه رب گوجه فرنگی شمالغرب کشور با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان در کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: با این اقدام ارزشمند هم در پرهیز از خام‌فروشی محصولات زراعی تاثیر بسزایی داشته و هم ارزش افزوده بیشتر وارد بازار داخلی و خارجی شده تا بیشترین منافع اقتصادی نصیب منطقه مغان شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان تصریح کرد: از زمان واگذاری این شرکت و استقرار بخش خصوصی بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف سرمایه‌گذاری انجام شده است و این سرمایه گذاری ها در حوزه های کشاورزی، دامپروری، مجتمع باغات، راه اندازی کارخانجات و صنایع تبدیلی متعدد و نوسازی و بازسازی کارخانه قند مغان و… انجام گرفته وبرای اولین بار در طول ۴۰ سال گذشته در سال ۹۸ شرکت به ۶۰ میلیارد تومان سود دهی رسیده است.

گلچین از راه اندازی خط تولید کنسرو زیتون و فرآوری زیتون خبر داد و افزود: دستگاهای مورد نیاز جهت تولید این محصولات از کشور ترکیه خریداری گردیده و خط تولید روغن زیتون در بیش از ۳۰۰ هکتار باغ زیتون به محصول کنسرو زیتون با برند مغانه از میوه باغات خود شرکت تولید و روانه بازار داخلی می شود.

گلچین افزود: با بکارگیری مدرن ترین تجهیزات باغی و مبارزه با انواع آفات بیش از ۱۷۰ هزار اصله نهال جدید در باغات این شرکت کاشته شده است.

گلچین در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تعداد گاوهای موجود در مجتمع دامپروری قبل از واگذاری ۱۵ هزار و ۳۰۰ راس بود که بعد از واگذاری این آمار به رقم ۱۷ هزار و ۵۰۰ راس رسیده است و مضافا اینکه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۵۴ هزار تن شیر در مجتمع دامپروری تولید و برای اولین بار یک سالن فری استایل گاوداری شیری راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: احیای گوسفندداری با خرید گوسفند نژاد مغان، گوسفندداری شرکت احیا شده و با خرید ۵۰ هزار راس گوسفند از نژاد مرینوس استرالیا، نیوزلند و لکونه فرانسه امسال مرکز گوسفندداری صنعتی در این شرکت راه‌اندازی ‌خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: تزریق ششصد تا هفتصد میلیارد تومان نقدینگی از طریق رئیس هیئت مدیره شرکت به این مجموعه نشان از نگاه و اهداف بلند رییس هیئت مدیره شرکت مغان به این منطقه در راستای فرامین مقام معظم رهبری و ریشه کنی بیماری مزمن بیکاری از این منطقه است که امیدواریم با حمایت و همکاری مردم نجیب این منطقه محقق گردد.

 

 

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 478
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901551
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي