17:49:42 - شنبه 27 آگوست 2016
امام جمعه شهرستان پارس آباد:
بانکداری بدون ربا ۳۳ سال است در حد حرف باقی مانده/ مخالف برکناری مدیر عامل آب منطقه‌ای هستم
امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: با وجود اینکه قانون بانکداری بدون ربا در سال ۱۳۶۲ به تصویب رسید این امر تا کنون از سوی بانکها محقق نشده و باعث شده اقتصاد و تولید کشور فلج شود.

ar5149_0

به گزارش ارس رسا ، حجت الاسلام سید سعید رشادی در خطبه های این هفته نمازجمعه پارس آباد ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی فرا رسیدن هفته دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این روزها و این هفته یک فرصت مغتنم و ارزشمندی برای تبیین دستاوردهای نظام از سوی مسوولان به شمار می‌رود که باید در فرصت‌های به وجود آمده برای تبیین این موارد به مردم گام برداشت؛ چرا که شاید دیگر چنین فرصتی برای مسوولان پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با تروریسم قرار گرفته‌ایم، از دولتمردان و مدیران نظام اسلامی خواست تا در تمام عرصه ها شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد از تسریع در اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی این شهرستان مرزی از سوی دست اندرکاران نظام بویژه از فرماندار که این شهرستان قدردانی کرد و گفت: از زمانی که آقای اکبر صمدی فرماندار به شهرستان پارس آباد تشریف آورده اند طرح ها و پروژه های این شهر از قبیل فرودگاه، بیمارستان و دریاچه شهرک مغان بسرعت در حال تکمیل هستند.

رشادی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اظهار اینکه مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی انتقاد کرده‌اند به طوری که ایشان با آزاداندیشی موافق هستند اما نباید ولنگاری در جامعه ترویج داده شود، گفت: به گفته معظم له عملکرد دستگاههای فرهنگی در هر دو سطح آفندی و پدافندی ضعیف بوده و بایستی به مقوله فرهنگ که اولویت بسیار مهم کشور است توجه جدی شود.

وی همچنین با اشاره به روز بانکداری اسلامی بدون ربا با ابراز تاسف از بی توجهی به این بانکداری، گفت: با وجود اینکه قانون بانکداری بدون ربا در سال ۱۳۶۲ به تصویب رسید و زمان زیادی از این تاریخ می گذرد، این امر تا کنون در عمل محقق نشده و در واقع بانکها با بی توجهی به این مساله بزرگترین ضربه را به اقتصاد و تولید کشور می زنند.

خطیب نمازجمعه پارس آباد با بیان اینکه روز ۲۵ ذی‌القعده به‌عنوان روز دحوالارض است، خاطرنشان کرد: مستحب است در این چنین روزی که تاکید فرآوانی بر آن شده روزه گرفته شود زیرا که ثواب روزه داری در این روز را برابر با ۷۰ سال روزه داری ذکر کرده اند.

رشادی، به روز پنجم شهریورماه به نام بزرگداشت روز محمدبن زکریای رازی و روز داروسازی اشاره کرد و افزود: این عالم بزرگ خدمات شایسته و ارزشمندی برای ایران اسلامی و جهان اسلام انجام داد بطوری که امروزه در مدرسه طب دانشگاه پاریس که بزرگترین دانشگاه اروپا هست کتب این دانشمند ایرانی در کنار آثار ابوعلی سینا که در علم پزشکی نقش مهمی داشتند به زبان انگلیسی تدریس می شود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد همچنین از شنیده ها برای تغییر نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ابراز نارضایتی کرد و از استاندار اردبیل خواست جلوی این تغییر را بگیرد چرا که با وجود چنین مدیری که ۵ سال است مدیر نمونه کشور بوده و خدمات شایانی از زمان شروع پایاب سدخداآفرین تا کنون و همچنین برای احیا و آبگیری دریاچه شهرک مغان انجام داده پروژه های این منطقه جانی دوباره گرفته است.

وی در پایان با تأکید به پیگیری مطالبات مردم توسط مسئولان خواستار پیگیری حقوق‌های نجومی و ریشه‌کن کردن چنین اقدام‌های ناپسند در جامعه شد.

منبع : آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 177
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871833
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي