14:40:38 - چهارشنبه 7 سپتامبر 2016
با جشن های عروسی نامتعارف و مخل آسایش مردم به صورت جدی برخورد شود
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد گفت: باید با جشن های عروسی غیر متعارف و مخل آسایش و آرامش مردم طبق قانون به صورت جدی برخورد شود.

به گزارش ارس رسا حجت الاسلام سید سعید رشادی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: رعایت حقوق شهروندی و آداب اجتماعی وظیفه ی همگان است و باعث ایجاد نظم و امنیت پایداردر جامعه می شود.

وی با بیان اینکه اخیراً برخی افراد در آیین های جشن عروسی با راه انداختن کاروان های عروسی و استفاده از ترقه و تیراندازی با اسلحه شکاری، باعث ایجاد آلودگی صوتی در سطح شهر و مزاحمت برای شهروندان و سلب آسایش مردم می شوند که باید نیروی انتظامی با هماهنگی دستگاه قضایی با این گونه ناهنجاری های اجتماعی به شدت برخورد کند.

وی اظهار داشت: در مراسم عروس کشان، همراهان عروس و داماد و صاحبان عروسی می‌بایست ارزش ها و شئون اسلامی را رعایت کرده و از انجام حرکات و رفتارهایی که سبب آزردگی و ناراحتی مردم می شود بپرهیزند.

IMG_0091

او با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، اعیاد قربان و غدیر خم و روز عرفه، ادامه داد: از هم اکنون باید تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر جشن ها و برنامه های متنوع و با محتوا با حضور گسترده آحاد مردم انجام شود.

وی عید غدیر را بالاترین و مهم ترین عید امت اسلامی دانست و گفت: آیین های ویژه عید غدیر باید هر سال با عظمت تر از سال های قبل برگزار شود.

IMG_0092

او با بیان اینکه عید قربان نیز در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و از اعیاد بزرگ اسلامی محسوب می شود، بر ضرورت ترویج و احیای این عید در میان مردم و جامعه و نیز برگزاری نماز عید قربان به صورت باشکوه و با شرکت اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه به مناسبت دهه فرخنده امامت و ولایت برنامه های متنوعی در پارک شهری شاهد پارس آباد و شهرهای تابعه برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، مسابقه کتابخوانی، رقابت های فرهنگی و هنری و مسابقات بومی و محلی از جمله برنامه هایی است که در این دهه در پارس آباد برگزار می شود.

وی با یادآوری اینکه پارس آباد مغان در نقطه صفر مرزی و خط مقدم هجمه های فرهنگی بیگانگان قرار دارد، بر توسعه و تجهیز اماکن فرهنگی و استفاده بهینه و مطلوب از این مکان ها و امکانات تاکید کرد.

به گزارش مغانه، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد در این جلسه با اهدای لوح سپاس از سرگرد “مطلب شاهی” فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد به خاطر حضور فعال و تاثیر گذار در جلسات این شورا و اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی تجلیل کرد.

IMG_0091 IMG_0091-1 IMG_0099 IMG_0101 (1) IMG_0101 IMG_0102 IMG_0106 IMG_0108

منبع : مغانه

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 8677
  • بازدید دیروز: 9891
  • کل بازدیدها: 4936133
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي