14:52:44 - دوشنبه 22 مه 2017
ستاره جانی مسئول مرکز مشاوره شفق:
با درمان به موقع کودکان بیش فعال،در آینده از احتمال گرایش آنان به اعتیاد جلوگیری نماییم
کودکان بیش فعال، اگر بموقع مورد درمان قرار نگیرند، در نوجوانی گرایش بیشتری نسبت به مواد مخدر خواهند داشت. به گزارش ارس رسا ؛ ستاره جانی مسئول مرکز مشاوره شفق در گفتگو با خبرنگار ارس رسا ، در خصوص مشکلات کودکان بیش فعال و راههای درمان آنان میگوید: بیش فعالی و کم توجهی (ADHD ) جزو

کودکان بیش فعال، اگر بموقع مورد درمان قرار نگیرند، در نوجوانی گرایش بیشتری نسبت به مواد مخدر خواهند داشت.

به گزارش ارس رسا ؛ ستاره جانی مسئول مرکز مشاوره شفق در گفتگو با خبرنگار ارس رسا ، در خصوص مشکلات کودکان بیش فعال و راههای درمان آنان میگوید: بیش فعالی و کم توجهی (ADHD ) جزو یکی از بیماری های کودکان است که از علائم بارز آن، بیقراری و تحرک و جنب و جوش زیاد کودک هست  طوریکه کودک خستگی ناپذیر است.‌

در متون علمی گفته می شود انگار به چنین کودکانی موتور محرکه نصب کرده اند که مدام در حال تحرک هستند و در عین حال قادر به تمرکز نیستند.

خانم جانی میگوید : این دسته از کودکان حوصله یک جا نشستن ندارند برای همین از مدرسه و درس و کلا قانون مداری متنفرند.

به گفته وی والدین و دیگران او را کودکی شلوغ و بی ادب می دانند در حالیکه چنین کودکی به هیچ وجه با اختیار این کار را انجام نمی دهد و دوست ندارد والدین خود را اذیت کند لیکن قادر به کنترل خود نیستند.

روانشناس مرکز مشاوره شفق میگوید: علیرغم اینکه این دسته از کودکان بارها قول می دهد به حرف والدین گوش دهند ولی باز نافرمانی می کنند اما این دلیل بر بی توجهی آنان نیست بلکه بصورت غیر ارادی و از روی غریزی صورت میگیرد.

ستاره جانی با اشاره به اینکه به دلیل مکانیسم های مغزی، و نامنظمی هایی که در ساختار و هورمونهای مغز وجود دارد مدام نیازمند تحریک‌ هستند،تصریح کرد: به همین دلیل است که این کودکان در نوجوانی نیز با گرایش به مواد یا مشروبات الکلی بصورت افراطی دنبال تحریک هستند.

این مدرس دانشگاه ، دلیل آسیب تحصیلی این دسته از کودکان را نیز بیشتر به دلیل کم توجهی و کمبود تمرکز و حواس پرتی سریع آنان میداند و میگوید: با اینکه کودکان بیش فعال معمولا باهوش هستند به دلیل قرار گرفتن در معرض انتقادهای زیاد، اعتماد بنفس و مشکلات روحی متعدد نیز پیدا میکنند با اینکه باز تکرار میکنم کودکان باهوشی هستند.

مسئول مرکز مشاوره شفق، کودکان در معرض بیش فعالی را نیازمند لزوم مدارس و نحوه تدریس و آموزش متفاوت از سایر کودکان عادی دانست و عنوان کرد: چنین کودکانی در کشورهای خارجی مدرسه های خاصی دارند. و اصولا نحوه درس دادن و نوع رفتار با این کودکان باید متفاوت از دیگر کودکان باشد این کودکان حتما باید بموقع درمان دارویی یا روان درمانی و یا هر دو را به تشخیص روان شناس و روانپزشک دریافت کنند.

 

گفتگو از: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2900
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802515
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي