خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/11/14 14:24
شناسه خبر : 30622

برای اجرای بخشنامه هیئت وزیران و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده آمادگی کامل داریم

معاون فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران کشاورزان خسارت دیده در کشور برای وامهایشان ۲ سال استمهال میگیرند و سود آن توسط بانک ها برآورد و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک ها توسط این سازمان پرداخت شود. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ نشست کارگروه شهرستانی امهال وام های کشاورزی خسارت دیدگان سال زراعی ۹۶-۹۷ امروز(چهارشنبه) با حضور معاون فرماندار و مدیران بانکهای عامل در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران کشاورزان خسارت دیده در کشور برای وامهایشان۳ سال استمهال میگیرند و سود آن توسط بانک ها برآورد و به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود تا سود بانک ها توسط این سازمان پرداخت شود.

معاون فرماندار شهرستان پارس آباد از تعلل برخی بانکها در خصوص ارائه لیست دریافت کنندگانتسهیلات بخش کشاورزی که مشمول امهال میباشند،انتقاد کرد و گفت: اجرای بخشنامه هیئت وزیران و امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از سوی بانک ها باید به اجرا گذاشته شود تا دریافت کنندگان تسهیلات بخش کشاورزی متقبل خسارت و ضرر و زیان نشده و از مزایای این بخشودگی بهره مند گردند.

ندایی از عملکرد برخی بانکهای پیشرو در زمینه ارائه لیست دریافت کنندگان تسهیلات تشکر کرد و گفت: بانکهایی که تسهیلات کشاورزی برای دریافت کنندگان تسهیلات پرداخت کرده اند،باید در راستای پوشش یا تامین خسارت های احتمالی این عزیزان اقدامات لازم را انجام داده و مسئولیت آن را برعهده بگیرند.

او با بیان اینکه اکثر بانک ها تسهیلات کشاورزی و دامداری پرداخت کرده اند،گفت: بانکها باید با در نظر گرفتن خسارت های احتمالی کشاورزان از کلیه آیین نامه ها و دستورالعملهای ابلاغی دولت که درراستای حمایت از تولید و بخش کشاورزی صادر میشود، تبعیت نموده و اقدام متناظر با مسئولیت بانکی را معمول نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ چندی پیش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، بخش نامه‌ای را به عنوان مصوبه هیئت وزیران مبنی بر بخشودگی جرایم، کارمزد و سود تسهیلات سررسید شده کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت سه سال اعلام کرد.