19:14:35 - جمعه 12 آگوست 2016
برای تیترهای نشریات اردبیل باید گریه کرد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: باید برای تیترهای اخباری که نشریات استان اردبیل انتخاب می‌کنند در یک محل تاریک نشسته و زار زار گریه کرد.

ارس رسا : طاهر شریفی در آیین اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: خبرنگار در دنیای معاصر یک موجود ویژه و خاص تلقی می‌شود به طوری که در بسیاری از کشورها از جایگاه مناسبی برخوردار است اما جای تاسف است که ما امروز در این سالن بسیاری از صندلی‌های خالی را شاهد هستیم.

thum-2c22e64f6b392f5b914-1_16_14_SHARIFEE1

وی به اهمیت کار خبرنگاران و ضرورت تجلیل از تلاش فراگیر آنها در حوزه فعالیت‌های صنفی و مطبوعاتی اشاره کرد و افزود: خبرنگاران نه تنها از حقوق و مزایای خاصی برخوردار نیستند بلکه همواره با دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی روبه‌رو هستند به طوری که ما در دنیا خبرنگاری را سراغ نداریم که دغدغه معیشت و بیان مطالبات و خواسته‌های به حق مردم را نداشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: باید به تیتر اخباری که نشریات استان اردبیل انتخاب می‌کنند در یک محل تاریک نشسته و زار زار به آنها گریه کرد.

شریفی با بیان اینکه این دغدغه‌ها و مشکلات صنفی قطعا تنها با حرف زدن و بیان مسائل حل و فصل نمی‌شود، افزود: خبرنگاران موجوداتی پیش رفته در عصر پیشرفت فکری، اعتقادی و تحولات فناوری‌های جدید هستند به طوری که این قشر اگر همسو با تحولات و رشد جامعه بشری حرکت نکنند قطعا در این فرایند هضم شده و نمی‌توانند جایگاه خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار حرفه‌ای می‌تواند با یک خبر ساده اما تیتری جذاب شوکی را به جامعه وارد کند و یا با برخی برداشت‌های غلط از صحبت‌های دیگران سوءتفاهمی را به وجود آورد، بیان کرد: ما امروز به یک تفاهم مشترک و در حقیقت گردش مفاهیم به شکل صریح و روان نیاز داریم چرا که برخی از موضوعات و مفاهیم در دنیا هستند که هر چند بیان می‌شوند اما همواره از جذابیت برخوردار هستند که نمونه‌ای از آن را در برخی نمایشنامه‌های فردی با موضوع همچون مسئله کثیف خیانت شاهد هستیم که زمینه  برداشت‌های مختلف از مسائل و موضوعات را شاهد هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با یادآوری اینکه ما در این استان شاهد آن هستیم که نشریات تیتری را انتخاب می‌کنند که باید در یک محل تاریک نشسته و به این تیترها زار زار گریه کرد، گفت: برخی از نشریات استان تماما شکل و شمایل منفی و بدبینانه دارند به طوری که در چنین فضایی سعی می‌کنند با تولید نفرت و برخی سوءذهنیت‌‌ها دامن می‌زنند به طوری که این اعتماد اجتماعی زیر سؤال رفته و از بین می‌رود.

شریفی تصریح کرد: ما در همین کشور نشریاتی را سراغ داریم که فضای انتشار آنها تنگ و تاریک و پر از بدبینی است در حالی که کار یک رسانه باید ایجاد فرح، نشاط و سالم‌سازی فضای اجتماعی باشد تا به دور از بدبینی و ناکارآمدی بتوان واقعیت‌ها را نیز انعکاس داد.

وی با انتقاد از برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای که گاه به توهین، افترا و بدگویی نیز منجر می‌شود، اظهار کرد: بنده بیش از ۳۲ سال است که مدیر هستم و درحوزه رسانه‌ای نیز کم کار نکرده‌ایم اما بنده به صراحت اعلام می‌کنم در این استان رسانه‌هایی را سراغ داریم که بیشترین تمرکز در انعکاس اخبار آن بر پایه گفته‌ها و شنیده‌های رایج جامعه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه ما به فضای آزاد و نقادانه رسانه‌ای بدون لکنت زبان خبرنگار اما با رویکرد تقویت سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد‌آفرینی نیاز داریم گفت: یکی دیگر از ایراداتی که در نشریات استان مشاهده می‌شود تولید کم مطالب و تکراری بودن مسائل مطرح شده در ان است در حالی که انتظار از این رسانه‌ها آن است تا بتواند با تولید مطالب و محتوای جدید تلاش جدی تری انجام دهد.

شریفی عنوان کرد: ما بر این باوریم که بسیاری از فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران ما رضایتمندی شغلی ندارند و در چنین شرایطی گاه هیجانات و مسائل مختلف دیگر را در قالب برخی نقدها و طرح موضوعات مختلف بیان کنند که انتظار می‌رود خبرنگاران با دقت بیشتر و بدون چشم‌داشت از دیگران در عرصه اطلاع‌رسانی قدم بگذارند.

منبع : ساوالان خبر

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 94
  • بازدید دیروز: 1081
  • کل بازدیدها: 4897683
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي