16:10:58 - چهارشنبه 15 ژوئن 2016
دادستان شهرستان پارس آباد خبر داد؛
برخورد با عاملان برداشت غیر مجاز آب
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس‌آباد گفت: با عاملان برداشت غیرمجاز از منابع آبی در این شهرستان که به منابع آبی آسیب وارد می کنند، به شدت برخورد می شود.

به گزارش ارس رسا،رحیم گلزاده در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی مغان اظهار داشت: یکی از مواردی که موجب تشدید کمبود منابع آبی می شود برداشت های غیر مجاز از این منابع است که باید متوقف شود.

950

 

وی با بیان اینکه برای حفاظت از منابع آبی در این شهرستان از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می کنیم تا زمینه حفاظت و حراست از این منابع را فراهم کنیم، گفت: در این راستا با عاملان برداشت غیرمجاز از منابع آبی در این شهرستان که به منابع آبی آسیب وارد می کنند، به شدت برخورد می شود.

دادستان شهرستان پارس آباد با اعلام اینکه در بحث تأمین و استفاده بهینه از منابع آبی نیاز به تعامل و همراهی نیاز است، تصریح کرد: تنها با برخوردها قانونی با متخلفان نمی‌توان در حوزه حراست از منابع آبی به موفقیت‌های مطلوب دست یافت و انتظار می‌رود برای توسعه و تقویت اقدامات در این حوزه از ظرفیتهای مردمی نیز استفاده شود.

گلزاده همچنین از رفع تصرف ۶۸ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های این شهرستان مرزی خبر داد.

در این جلسه فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با تشریح موقعیت خاص منابع آبی و خاکی شهرستان پارس آباد گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای سد پایاب خداآفرین که ۶۲ هزارهکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می کند هزینه شده که در حال حاضر بیش از ۴۲ درصد پیشرفت داشته و با تمام ظرفیت در حال اجرا است.

اکبر صمدی با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ هکتار در اراضی شامات پارس آباد برنج کشت می شود و از این میزان ۶۰۰ هکتار به علت خسارات به اماکن روستایی و شهری حاشیه ارس تا اجرای زهکشی ممنوع شده افزود: دستگاه های متولی باید با تمام ظرفیت از تصرفات غیرمجاز بستر و حریم رودخانه ها و جنگل ها پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی از کشاورزان، مسوولان اداره های آب و محیط زیست خواست با همکاری بخشداران و دهیاران روستاها نسبت به جلوگیری از ریختن زباله های روستایی و ظروف سموم به کانال های آب اقدام کنند.

منبع:آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1623
  • بازدید دیروز: 7996
  • کل بازدیدها: 4871430
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي