17:59:21 - یکشنبه 24 دسامبر 2017
فرماندار، در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان پارس آباد :
برخی مناسبت های مهم بهانه ای برای گرانفروشی کالاها توسط برخی سودجویان شده است
فرماندار شهرستان پارس آباد گفت:در چنین شرایطی که جامعه با بحران اجتماعی و فشار مضاعف اقتصادی و تهاجمات متعدد سخت و نرم دشمنان اسلام و انقلاب روبروست،پذیرش مسئولیت در دستگاههای دولتی مصداق حضور در جبهه های حق علیه باطل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان پارس آباد با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اردبیل،فرماندار شهرستان پارس آباد و جمعی از مدیران و مسئولان مرتبط با اعضای ستاد تنظیم بازار، پیش از ظهر امروز(یکشنبه)در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

بر اساس این گزارش ، اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد در آغاز جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان پارس آباد ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد در سالهای گذشته گفت: ترسیم نقشه راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال باید به گونه ای عمل شود که ضمن تامین رضایت مردم شریف، شرایط برای رشد و رونق اقتصادی و ایجاد تولید و اشتغال مولد و  پایدار در شهرستان فرآهم آید.

فرماندار شهرستان پارس آباد در ادامه به بحث افزایش قیمت حاملهای انرژی نیز اشاره نموده و افزایش در این حوزه را در طول زمان متناسب با شرایط منطقه ای اجتناب ناپذیر عنوان کردند و بر آمادگی لازم برای شرایط آتی تاکید کردند.

رئیس کمیته تنظیم بازار شهرستان پارس آباد با بیان اینکه بایستی از ابزارهای پیش بینی شده برای تنظیم بازار به نحو احسن بهره برد و از نوساناتی که به دلایل شرایط حاکم بر بازار در قیمت محصولات و کالا های اساسی مردم اتفاق می افتتد جلوگیری بعمل آمده و زمینه سو استفاده برخی سودجویان را از بین برد، از ادارات متولی خواست با برگزاری نمایشگاههای لازم و عرضه مستقیم محصولات در مناسبت هایی همچون شب های عید-ایام محرم و اعیاد و جشن های مختلف، قیمت بازار را تنظیم نمایند تا مردم دچار مشکل ناشی از گرانفروشی و کم فروشی نشوند .

وی در ادامه افزود: متاسفانه در مواردی مشاهده شده که محصولات و کالاهای تولیدی این منطقه در مراکز استان و سایر شهرها به قیمتی پایین تر از شهر پارس آباد به فروش می رسد و این موضوع مورد گلایه مردم واقع می شود که بایستی در این خصوص نیز نظارت و برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

اکبر صمدی در ادامه با بیان اینکه در طول ۹ ماه گذشته از ۹۷۴ بازدید صورت پذیرفته از نانوایی های سطح شهرستان ۱۱۴ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی شده گفت: باید با اعمال ابزار های قانونی و جرایم بازدارنده جلوی تکرار تخلفات گرفته شود.

او با اعلام نارضایتی از کیفیت تولید نان در شهرستان پارس آباد  به بحث نظارت بر فرایند تولید و توزیع و پخت آرد و نان به عنوان محصول مهم در سبد مصرفی مردم نیز اشاره کرد و بر تشکیل اکیپ نظارتی و بازرسی اثر بخش مشترک در جهت افزایش سطح کیفی آرد و نان و برخورد قاطع با خاطیان و متخلفان تاکید کردند.

فرماندار شهرستان پارس آباد از آمادگی خود در صورت عدم نظارت و مدیریت دستگاهها و ارگانهای زیربط در خصوص کنترل و نظارت بر کیفیت نان در شهرستان پارس آباد اظهار داشت:در چنین شرایطی شخصا وارد عمل شده و مستقیما بر نانوایی ها و کیفیت خدمات پخت و پز و نان عرضه شده به مردم نظارت خواهم کرد.

رئیس شورای تامین پارس آباد با اشاره به توزیع بیش از ۴۰ تن پرتغال و ۲۲ تن سیب در عید سال گذشته از  اعلام نیاز شهرستان برای توزیع و عرضه مستقیم نزدیک به ۶۰ تن پرتغال و ۴۰ تن سیب طی ایام عید امسال در جهت تنظیم بازار خبر داد و گفت: باید قیمتهای عرضه مستقیم و نمایشگاهی به گونه ای باشد که تفاوت قیمت ها باعث تعدیل قیمت بازار ناشی از تقاضای بالا شود.

صمدی در پایان از تخصیص و آماده کمیل یک ساختمان متناسب با شان اداره تعزیرات،سخن گفت و گفت: در چنین شرایطی که جامعه با مشکلات متعددی از جمله بحران اجتماعی و فشار مضاعف اقتصادی و تورم مواجه شده و به طرق مختلف از سوی دشمنان مورد تهدیدات نظامی و تهاجمات فرهنگی قرار گرفته است،خدمت در دستگاه های دولتی و پذیرش مسئولیت بمثابه عبادت و شرکت در جبهه های حق علیه باطل است.

حسین نجف زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه ضمن اشاره به تشکیل بیش از ۷۲۵۲ پرونده طی سال جاری که ۱۰ درصد این پرونده ها مربوط به پارس آباد است از میانگین ۱۵ درصدی کاهش  پرونده های تخلف در سطح استان خبر داد و افزود: تخلفات در حوزه کالاهای اقتصادی دارای جنبه مالی قابل جبران می باشد اما در حوزه سلامت و غذا و دارو غیر قابل اغماز بوده و هیچ گونه نرمشی در این حوزه به دلیل حساسیت این موضوع نداریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ضمن اشاره به معدوم نمودن بیش از ۲ میلیون نخ سیگار مکشوفه قاچاق در سطح استان  به ارزش بیش از ۴ میلیارد افزودند: هرجا با تخلفات عمده و بزرگ در حوزه تعزیرات مواجه بودیم با دستور موقت قاضی مربوطه نسبت به برخورد اقدام شده و پرونده را معطل تشکیل کمسیون ماده ۱۱ نمی نماییم و در ادامه با پیگیری مراحل رسیدگی قانونی در کمسیون مربوطه برخورد نهایی صورت می پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به نظارت و بازرسی از حوزه های آرد و نان و توجه به برگزاری نمایشگاها با شرکت تولید کنندگان و عمده فروشان و فرهنگ سازی تلفن ۱۲۴ گزارش مردمی تخلفات صنفی و تشویق ایجاد فروشگاههای بزرگ افزودند باید به گونه ای وظایف نظارتی و تعزیراتی را انجام  و روشهای صحیح را ترسیم و اثر بخشی نظارت و برخورد را افزایش دهیم تا رضایت و اعتماد مردم را جلب نماییم تا از همکاری و کمک مردم در کنار دستگاههای نظارتی برخوردار شویم.

ریئس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه محلی برای انبار و تحویل کالاهای کشف شده قاچاق از شهرستان پارس آباد وجود ندارد،ابراز گلایه کرد و افزود:این یکی از مشکلات عدیده ماست چرا که باید برای تحویل هر قلم کالا با طی ۲۲۰ کیلومتر مسافت آن را به شهرستان مرکز استان تحویل دهیم،که نه از لحاظ مالی و نه از لحاظ امنیتی مقرون به صرفه و مناسب نیست.

آقایی از تلاش برای فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر مردم با سامانه ۱۲۴ کنترل و نظارت بر قیمت کالاها و خدمات سراسر کشور خبر داد و اذعان کرد:این سامانه رایگان بوده و در صورت تماس شهروندان به جد مورد پیگرد و تشکیل پرونده قرار میگیرد اما متاسفانه شهروندان ما توجه چندانی به این مبحث ندارند که اگر این فرهنگ در جامعه شهرستان نهادینه شود قطعا کیفیت کنترل و نظارت و نهایتا عرضه خدمات به شهروندان با دقت و صحت و سرعت بیشتری همراه بوده و منجر به رضایت بیشتر مردم خواهد شد.

ایرج اسماعیلی نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد که ناظر بر بهداشت محیط کسب و کار شهرستان پارس آباد است،از کشف لوازم بهداشتی و آرایشی تقلبی با برچسب های تقلبی در این شهرستان خبر داد و گفت:کنترل این وضعیت مستلزم تشکیل اکیپ های مشترک و کنترل و برررسی و بازدید بیشتر است که باید نسبت به انجام آن اقدام شود.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت شیر خام عرضه شده در شهرستان پارس آباد گفت: شیرهای خام عرضه شده در شهرستان از نظر کیفیت میکروبی و بر اساس استاندارد حتی با آخرین درجه کیفی نیز مشکل دارند که بررسی صلاحیت آن در حیطه وظایف اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد است و به دلیل اینکه نقش مهمی در تغذیه و سبد کالایی مردم داشته و با سلامت و حیات انسانها در ارتباط است،باید به دقت ارزیابی و کنترل شود چرا که زنگ خطری برای بهداشت شهرستان است.

اسماعیلی با بیان اینکه عرضه سیگار از نظر قانونی تنها در خواربارفروشی های خرده فروش مجاز،باید عرضه شود،از عدم توجه به این موضوع نیز سخن گفت و گفت: سابقا بازرسی ها و گشت های مشترک نیاز به طرح در کمیسیون ماده ۱۱ نبود ما هر لحظه آمادگی این را داشتیم که سریعا در صورت گزارشات به محل اعزام شده و مورد بررسی قرار دهیم،لیکن اخیرا این موضوع منتفی شده است.

در پایان این جلسه علی عروجی که پیش از این رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بیله سوار بود،  به عنوان رئیس جدید تعزیرات حکومتی شهرستان پارس آباد معرفی و از زحمات بیش از ۱۰ ساله آقای حسن پور رئیس سابق این اداره در شهرستان پارس آباد  تقدیر و با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

لازم به توضیح است که طبق حکم صادر شده از سوی اداره کل تعزیرات استان ،حسن پور نیز زین پس به عنوان رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان بیله سوار انجام وظیفه خواهد کرد که در ماهها و روزهای اخیر مورد اعتراض بسیای از کسبه و بازاریان شهرستان پارس آباد که به طرق مختلفی از جمله تجمع مقابل بازار و فرمانداری پارس آباد و دست نوشته ها و پلاکاردهای متعدد اعتراض خود را اعلام کرده بودند،  واقع شده بود.

 

 

گزارش از : رضا امیرپور

  1. GoldenTabs   ژانویه 9, 2018  
تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 556
  • بازدید دیروز: 1407
  • کل بازدیدها: 4897064
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي