11:41:55 - دوشنبه 10 آوریل 2017
رئیس‌جمهور در نشست‌خبری:
بزرگترین خیانت دروغ گفتن به مردم است/برخی ماشین دودی هستند/تکرار می‌کنم «البانک و ماادراک ما البانک!»
روحانی گفت: این دولت شاید اولین دولتی باشد که همه ساله اضافه حقوق کارگران و کارمندان را بیش از میزان تورم در نظر گرفته است.

بزرگترین خیانت دروغ گفتن به مردم است/برخی ماشین دودی هستند/تکرار می‌کنم «البانک و ماادراک ما البانک!»

به گزارش ارس رسا به نقل از پارس نیوز، نشست‌خبری حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در نهاد ریاست‌جمهوری آغاز شد.

مهمترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

دولت یازدهم در طی سه سال و نیم گذشته موفقیت‌هایی داشته است. در مجموع با رهنمودهای رهبری و حمایت مردم، دولت به برخی اهداف مدنظر خود رسیده است. در سال ۹۵ شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی و اقتصادی طبق آمار مراکز داخلی و بین‌المللی بهتر از حدی بود که پیش‌بینی می‌کردیم.

سال ۹۶ برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد حداقل حقوق به دریافتی حقوق آنها اضافه می‌شود که حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. به گزارش تسنیم، در مجموع ۴ سال حقوق همه افراد کم درآمد ۲ برابر می‌شود.

این دولت شاید اولین دولتی باشد که همه ساله اضافه حقوق کارگران و کارمندان را بیش از میزان تورم در نظر گرفته است.

در سال ۹۲ تولیدات کشاورزی ۹۷ میلیون تن بود در سال ۹۵ به ۱۱۸ میلیون تن رسیده است. یعنی تولید مواد غذایی ۲۱ میلیون تن در این دولت افزایش یافته است.

تعداد تخت‌های بیمارستانی به اندازه یک چهارم تعداد قبلی اضافه شده که این به معنای توسعه امکانات کشور در بخش درمانی است.

در این دولت ۹ هزار روستا گازکشی شده است. همه روستاهایی که بالای ۱۰ خانوار جمعیت دارد، دارای برق هستند. برای آبرسانی به روستاها کار زیادی انجام گرفت.

۲۵ هزار روستای ما به اینترنت وصل شده است که یکی از افتخارات دولت این است که کیفیت اینترنت را بالا برده اما قیمت را بالا نبرده است.

یکی از افتخارات دولت این است که فضای کشور، خیابان‌ها، دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و… کمتر امنیتی شده است. همه تلاش دولت این بوده که فضاها، فضاهای محبت و دوستانه و برادری شود.

به گزارش تسنیم، در این دو انتخابات بزرگ حواسمان باشد که انتخابات برای نزدیکتر شدن ما است و جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها باید حرف‌هایشان را بزنند اما دروغ به مردم گفته نشود. این بزرگترین خیانت است. مخصوصا دروغی که باعث ناامیدی و یاس در مردم شود.

آمار به ما می‌گوید بعد از برجام در هر زمینه‌ای، فضا برای پیشرفت بیشتر شده است.

 طرح سوال خبرنگاران از رئیس‌جمهور آغاز شد.

یارانه برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده. در زمینه یارانه نقدی دولت باید تابع قانون باشد و هم این دولت و هم در دولت بعدی، در چارچوب مصوبات مجلس موضوع یارانه را اجرا خواهیم کرد. برخی از اقشار آسیب‌پذیرتر هستند. پرداخت یارانه نقدی به صورت یکسان به همه چندان جالب نیست. باید به اقشار آسیب‌پذیر بیشتر توجه شود. دولت از سال گذشته آمادگی دارد، این اقدام را انجام دهد.

به گزارش تسنیم، برخی ماشین دودی هستند و فقط فضا را تیره و دودآلود می‌کنند و مردم را به تردید می‌اندازند.

هواپیما نو وارد کشور شد اما به برخی برخورد. آنهایی که می‌خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند، بروند سوار شوند.

کشور ما باید به روزی برسد که هیچ کس نیاز به یارانه نقدی نداشته باشد.

تکرار می‌کنم، البانک و ماادراک ما البانک!

بانک نیاز بسیاری به اصلاح دارد. مشکل بانک‌ها یکی از مشکلاتی است که در دولت یازدهم خیلی کم حل شده است.

در دولت یازدهم در برخی جاها حرکت کم بود. در مبارزه با فساد یک حرکت بزرگ انجام دادیم و میزان قاچاق از ۲۵ میلیارد به کمتر ۱۵ میلیارد رسیده است.

در مسئله سوریه، نظر ما این بود که کشورهای دیگر از تروریست حمایت نکنند اما برخی کشورهای غربی و منطقه‌ای به تروریست کمک کردند.

در حکومت سوریه باید اصلاحاتی صورت بگیرد. همه منطقه اگر مثل ایران اتکایشان به صندوق آرا باشد، مشکلاتشان کم می‌شود. امیدواریم اصلاحاتی در سوریه انجام شود که ضرورت دارد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 819
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4945661
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي