9:22:36 - چهارشنبه 22 مه 2019
معاون رئیس جمهور؛
بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در پارس آباد ایجاد می شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه عملیات احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در سطح ۱۵۰۰ هکتار در شهرستان مرزی پارس آباد مغان در حال اجراست گفت: نخستین گلخانه از این مجتمع تیرماه امسال به وسعت ۲۰ هکتار بهره برداری می شود.

بزرگترین شهرک گلخانه ای خاورمیانه در شهرستان مرزی پارس آباد مغان راه اندازی شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم  ریاست جمهوری  گفت: بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در سطح ۱۵۰۰ هکتار در شهرستان پارس آباد راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد : هدف از راه اندازی این شهرک گلخانه ای صادرات محصولات گلخانه ای به کشورهای همسایه است.
او با بیان اینکه ۳۲ محصول گلخانه ای در این گلخانه پیش بینی شده است، افزود: تمامی امکانات بسته‌بندی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرک گلخانه ای هدف گذاری شده است.
محمد امید تصریح کرد: ۷۰۰ هزار تن ظرفیت این گلخانه است و اولین فاز آن نیز ۴۵ روز دیگر در سطح ۵۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان ساخت: این پروژه در دو فاز ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ هکتار طراحی شده و درسطح خاورمیانه بی نظیر است.
وی افزود: با راه اندازی این پروژه ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب سالانه در این شهرک صرفه‌جویی خواهد شد.
معاون رئیس جمهور افزود: با اتمام این پروژه تحول بزرگی در منطقه به وقوع خواهد پیوست و برای بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.
او یادآور شد: در شرایط فعلی که منابع آبی کشور محدود است راه اندازی این پروژه نقش به سزایی در ذخیره آب ایفا می کند.
محمد امید اظهار داشت: شرایط استثنایی آب و خاک و اقلیم طبیعی این منطقه سبب شده است تا انواع محصولات گلخانه ای باغی و زراعی در این منطقه کاشت و تولید شود.
رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 8038
  • بازدید دیروز: 9891
  • کل بازدیدها: 4935494
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي