13:40:58 - شنبه 2 سپتامبر 2017
روز صنعت چاپ در پارساباد گرامی داشته شد
بمناسبت روز صنعت چاپ در ایران همزمان با سراسر کشور آیینی به همین مناسبت در شهرستان پارس اباد نیز برگزار گردید/تصاویر
حاج هدایت طلوعی بنیانگذار صنعت چاپ در پارس آباد نیز با ذکر اینکه مشکلات زیادی در این عرصه پیش پای فعالان چاپ و نشر وجود دارد،از مسئولان خصوصا فرماندار محترم خواست تا به مشکلات این قشر رسیدگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ غریب منوچهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارساباد در این جلسه، ضمن پاسداشت روز صنعت چاپ به فعالان عرصه این صنعت در شهرستان پارس آباد تبریک گفت و افزود:این صنعت در سال ۱۳۵۶ توسط دو فعال پیشکسوت این عرصه حاج هدایت طلوعی و حاج دولتعلی آل جعفر در پارس آباد بنیان نهاده شد و از آن زمان تاکنون این بزرگوار همچنان در این عرصه به فعالیت مشغول هستند.
وی گفت:در واقع صنعت چاپ در پارس اباد مدیون این بزرگان است و زحمات زیادی را در این راه متحمل شده اند هر چند امروز روشهای چاپ و نشر در مقایسه با آن سالها متفاوت است اما همچنان این دو بزرگوار با به روز کردن دانش و تجهیزات خود در این عرصه فعال هستند.
حاج هدایت طلوعی بنیانگذار صنعت چاپ در پارس آباد نیز با ذکر اینکه مشکلات زیادی در این عرصه پیش پای فعالان چاپ و نشر وجود دارد،از مسئولان خصوصا فرماندار محترم خواست تا به مشکلات این قشر رسیدگی کنند.
وی با انتقاد از مدیران و مسئولان ادارات تصریح کرد:در شرایطی که کاسبان و فعالان چاپ در شهرستان پارساباد مجهز به به روز ترین فناوری ها و تکنولوژی های صنعت چاپ هستند و اغلب مشکلات مالی دارند ،متاسفانه ادارات ما سفارشان چاپی خود را به مراکز استانها ارائه میکنند در شرایطی که حتی قیمت آنها نیز در مقایسه با قیمت چاپخانه داران ما بالاتر و گرانتر است.
حاج دولتعلی آل جعفر نیز بعنوان دومین نماینده پیشکسوت در خدمات چاپی شهرستان پارس آباد،از عدم توجه مسئولان به فعالان این عرصه ابراز گلایه کرد و افزود: زمانی که ما دستگاه چاپ را برای اولین بار در شهرستان پارس آباد افتتاح و به بهره برداری رساندیم هیچ کسی نه از ما حمایت کرد و نه کسی بود که با این حرفه آشنا باشد،به همین دلیل ما مخاطرات زیادی را در این راه متحمل شدیم تا رسیدیم به این نقطه که متاسفانه هنوز هم بدون حامی هستیم و هیچ نهاد و اداره ای از ما حمایت نمیکند.
در پایان از دو فعال و پیشسکوت این عرصه در پارس آباد حاج هدایت طلوعی و حاج دولتعلی آل جعفر تجلیل و با اهدای لوح یادبود بابت خدمات حدود ۴۰ ساله این دو بزرگوار تقدیر و تشکر به عمل آمد.
لازم به یادآوری است که پیش از شروع این مراسم فرماندار شهرستان پارس اباد دکتر صمدی به همراه فعالان و پیشکسوتان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاهی که به مناسبت این روز برپا شده بود،بازدید بعمل آورده و از تجهیزات و امکانات روز صنعت چاپ در چاپخانه طلوعی نیز بازدید کردند.

 

 

گزارش : رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1373
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902446
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي