12:33:25 - یکشنبه 10 سپتامبر 2017
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل:
شهرستان پارس آباد حائز بهترین رتبه در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی/تصاویر
لیلا ایمانزاده عضو شورای سابق پارس آباد:حق نیم درصد درآمد شهرداری تا دوره مدیریت بیرامزاده و داداش زاده به صورت منظم پرداخت میشد،متاسفانه از زمانیکه پدر علم مدیریت مغان (سربلند)وارد مجموعه شهرداری شد،نه تنها نیم درصد پرداخت نشد بلکه نماینده کتابخانه را هم که جهت مطالبه طلبشان به شهرداری مراجعه میکردند،به داحل راه نمیداد.

به گزارش ارس رسا ، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد امروز قبل از ظهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس اباد با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان،معاونت فرمانداری پارس آباد ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،رئیس کتابخانه ای عمومی شهرستان،شهرداران و روسای شوراهای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد.

سرکار خانم دکتر عزیزخانی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، در این جلسه بهترین برنامه ها در حوزه کتاب و کتابخوانی را از آن شهرستان پارس آباد دانست و گفت:برنامه ها و اقدامات بسیاری در طول سال در این شهرستان به همت مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد انجام یافته است که قابل تقدیر و ستایش است.

عزیزخانی مطالعه کتاب را دارای بیشترین تاثیر در زندگی فردی و اجتماعی انسانها توصیف کرد و افزود:کتابخوانی سبب کاهش جرم و جنایت،شادی و نشاط ،افزایش طول عمر و آسایش و آرامش انسان میشود و جوامعی که دارای بیشترین سرانه مطالعه در دنیا هستند این واقعیت در آنها به اثبات رسیده است.

وی قصه گویی و قصه خوانی را جزو برنامه های تخصصی و موفقیت آمیز استان در کل کشور توصیف کرد و افزود:در زمینه قصه گویی برای کودکان، دارای پیشرفت قابل توجهی در سطح کشور هستیم.

مدیر کل کتابخانه های استان،کتابهای داستانی کودکان  را دارای بیشترین طرفدار در استان اعلام کرد و گفت:کتابهای داستانی کودکان بیشترین طرفدار و آمار را در استان داراست و کمترین کاری که از دست ما بر می اید این است که در انتخاب کتاب برای کودکان و فرزندانمان کمک و راهنمایی کنیم.

حجت الاسلام پورمحمد،رئیس کتابانه های عمومی شهرستان نیز در این جلسه با ابراز گلایه از مدیریت آموزش و پرورش پارساباد گفت:اداره آموزش و پرورش پارساباد که ماهیتی کاملا مرتبط با کتاب و کتابخوانی دارد،کمترین همکاری را در این زمینه با ما داشته است.

پورمحمد از اعزام گروهی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مکان های محروم و خارج از دسترس اشاره کرد و گفت:پیشنهاد میدهم در راستای ترویج این فرهنگ اصیل با همکاری نهادها و ادارات شهرستان گروهی را جهت اعزام به مکان های دور دست و محروم تدارک ببینیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان پارس آباد نیز از تحت تاثیر قرار دادن دو چیز بصورت مستقیم در زندگی انسانها سخن گفت و گفت:کتابخوانی و انتخاب دوست برای معاشرت از مهمترین چیزهایی هستند که انسان را در زندگی تحت تاثیر قرار میدهند.

دکتر جعفری شاعرلر،هند را با ۱۱۲ دقیقه مطالعه در طول روز دارای بیشترین زمان مطالعه و ایران را با ۲ الی ۳ دقیقه دارای کمترین زمان برای مطالعه خواند و گفت: این وضعیت ،وضعیتی غیر قابل قبول است و اگر فضاهای مجازی و کامپیوتر و … را هم بعنوان مطالعه در کشور محسوب کنیم بازهم زمان بسیار کمتری برای مطالعه در ایران اختصاص داده میشود.

وی از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی هم سخن گفت و تصریح کرد:افرادی که خارج از دانشگاه ، تمایل به کتابخوانی و استفاده از منابع دانشگاه را دارند،این زمینه را برای آنها فراهم مینماییم ضمن اینکه در چند روز آینده نیز ۶۰۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی افزوده می شود.

در ادامه رئیس شورای اسلامی اصلاندوز از عدم امکانات کافی کتابخانه ای در این بخش ابراز گلایه کرد و گفت:اصلاندوز هم جزو خاک ایران است و توجه به این نقطه از مدار صفر مرزی نیازمند توجه و مداقه بیشتر است.

لیلا ایمانزاده عضو شورای سابق پارساباد نیز با بیان اینکه حق نیم درصد درآمد شهرداری تا دوره مدیریت بیرامزاده و داداش زاده به صورت منظم پرداخت میشد،با لحن تمسخرآمیزی گفت؛متاسفانه از زمانیکه پدر علم مدیریت مغان آقای سربلند وارد مجموعه شهرداری شد،نه تنها نیم درصد پرداخت نشد بلکه نماینده کتابخانه را هم که جهت مطالبه طلبشان به شهرداری مراجعه میکردند،به داحل راه نمیداد و برخورد نامتعارفی با آنان میکرد که مایه تاسف شورا و شهرداری بود.

رئیس کتابخانه های عمومی استان نیز از دغدغه ها و حسن توجه وی به مسائل فرهنگی خصوصا کتاب و کتابخانه های عمومی تشکر کرد و افزود:بنده به یاد دارم که در آن زمان حتی شما مصوبه ای را تایید کردید که این نیم درصد شهرداری به یک درصد افزایش یابد،لیکن در سالهای اخیر این امر با بی مهری در شهرداری مواجه گردید.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901076
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي