خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
19/01/13 15:05
شناسه خبر : 31173

بهترین راه مبارزه با مواد مخدر،اجتماعی کردن فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در بین آحاد سالم جامعه است

با فرهنگ سازی و اجتماعی کردن این معضل در بین آحاد جامعه خصوصا اقشار سالم میتوان از مبتلا شدن افراد بیشتردرجامعه به مواد مخدر جلوگیری کرد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مخدر شهرستان پارس اباد با حضور حاجی پور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار،بهشتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و دیگر دستگاههای عضو این شورا ، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس اباد برگزار شد.

حاجی پور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار شهرستان پارس آباد یکی از راههای پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر را اجتماعی کردن این معضل و فرهنگ سازی در بین آحاد سالم جامعه برای پرهیز از ابتلا به این ماده خانمانسوز دانست و گفت: با فرهنگ سازی و اجتماعی کردن این معضل در بین آحاد جامعه خصوصا اقشار سالم میتوان از مبتلا شدن افراد بیشتردرجامعه به مواد مخدر جلوگیری کرد.

حاجی پور به آمار افزایش ۸۶ درصدی کشف و دستگیری مواد مخدر در سال جاری خبر داد و افزود: باید با استفاده از نظرات و دیدگاههای کارشناسان و متخصصان در حوزه های آموزشی و فرهنگ سازی به تبیین راهکارهای ریشه ای و فرهنگ سازی در این زمینه بپردازیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و یک ارگان به تنهایی نمی تواند با این معضل ریشه ای مبارزه کند باید تمامی دستگاهها پای کار باشند و با تفاهم و همکاری به پیکار خصم بروند.

وی به تلاش ها و همکاری تنگاتنگ شورا و شهرداری در این حوزه اشاره کرد و گفت: شورا و شهردار هم در زمینه پشتیبانی مالی و هم برنامه ریزی، همکاری موثر و مطلوبی در این زمینه با دستگاههای مرتبط ارائه نموده است.

بهشتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز از بررسی های پلیس مواد مخدر در محیط آموزشی خبر داد و افزود: در این بررسی ها ۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط و ۳۰ نفر نیز مرتبط با این موضوع دستگیر شده است.

دبیر این شورا همچنین از تشکیل تیم غربالگری برای جمع آوری معتادین متجاهر سخن گفت و خاطر نشان کرد: برای پیشگیری ومبارزه با معتادین متجاهر تیم غربالگری تشکیل شده است و اعتبارات لازم برای تامین هزینه های نگهداری،آموزش و احیا آنها به جامعه در نظر گرفته است.

بهشتی تصریح کرد: ۱۶ هزار نفر معتاد متجاهردر استان اردبیل شناسایی و در کمپ در مان یا تی سی نگهداری می شوند.