21:55:58 - یکشنبه 21 آگوست 2016
مدیریت منابع آب مغان خبر داد:
به زودی دریاچه شهرک مجهز تر از سالهای قبل به بهره برداری خواهد رسید
صمدی قسمتی از پروژه پایاب خداآفرین ناحیه عمرانی مربوط به شرکت آب منطقه ای استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و پایاب شبکه فرعی جهاد کشاورزی را ۳۴ میلیارد تومان از پروژه های قابل افتتاح و مهم شهرستان پارس آباد در هفته دولت عنوان کرد.

جلسه شورای اداری شهرستان پارساباد امروز (یکشنبه-۳۱ مرداد) در حالی آغاز شد که نوید بخش خبرهای خوبی از سوی دولت به شهروندان است.

۲۰۱۶۰۸۲۱_۱۲۲۹۱۳

در این جلسه که با حضور جمع کثیری از مدیران و مسئولان نهادها و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، نوید خبرهای خوبی از افتتاح طرحها و پروژه های آماده برای بهره برداری میدهد. یکی از مهمترین پروژه های آماده برای افتتاح که در سالهای اخیر از دغدغه های مهم مردم شهرستان پارساباد بوده است پروژه آبگیری دریاچه مصنوعی شهرک میباشد که چند سال پیش به دلیل انباشت رسوبات گل و لای فاقد بهره برداری شده بود و عملیات لایروبی آن چند سالی بود که به دلیل عدم تخصیص بودجه و امکانات لازم منفعل مانده بود.

مهندس شهبازی رئیس امور منابع آب مغان و مجری طرح لایروبی دریاچه نیز که در این جلسه حضور داشتند ضمن نوید، آب گیری  و بهره برداری از دریاچه شهرک تا دهه مبارک فجر (یعنی زمانی پیش از موعد مقرر) از اجرای طرحهای دیگری بر روی این دریاچه و تبدیل آن به یکی از مکانهای بکر توریستی و گردشگری شهرستان خبر داد.

مدیریت بهره برداری از منابغ آب مغان با تاکید بر اینکه بهره برداری از دریاچه شهرک طبق قول مساعد پیمانکار حداکثر تا دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد، از ترمیم و بازسای جاده کنارگذر دریاچه شهرک و راههای منتهی به این دریاچه خبر داد و گفت فارغ از این موضوعات چراغانی کردن مسیر حاشیه این پروژه ، همچنین اسکه گذاری و اتصال یک پل از وسط دریاچه به دو سمت دریاچه جهت جذب گردشگر و  تفریح و سرگرمی شهروندان، از برنامه های دیگر ما بر روی این پروژه است.

وی از سرمایه گذاری در حاشیه سد میل مغان نیز خبر داد و گفت قرار است زیر ساختی در حاشیه سد میل و مغان برای جذب گردشگرانی که از مناطق توریستی و گردشگری به این منطقه سفر میکنند آماده شود، تا مغان به عنوان مکانی برای جذب گردشگر و توریست در اینده به هموطنان عزیز معرفی شود.شهبازی همچنین با رد شایعاتی که اخیرا در برخی محافل مبنی بر کاهش حق آبه اراضی کشاورزی مغان نسبت به سالهای گذشته از سد خدآفرین به راه افتاده،گفت: متاسفانه این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و اساس ساخت سد خدافرین به دلیل آبیاری اراضی کشاورزی مغان بوده است و قطره ای از سهم حقابه ۶۲۰۰۰ هکتاری کشاورزان مغان از این سد کاهش نیافته است.

در همین راستا فرماندار شهرستان پارساباد نیز از سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد تومانی در این خصوص برای جذب توریست و توسعه مناطق گردشگری و استقبال از مسافرانی که در ماههای سرد سال از سمت سرعین و حاشیه آب های گرم سبلان به سمت منطقه سرازیر میشوند، خبر داد و گفت اگر ما بتوانیم از این گردشگران با توجه آب و هوای معتدل در بیشتر فصول سال پذیرایی و استقبال کنیم میتوانیم مغان را به عنوان یکی از قطبهای گردشگری در طول سالهای آینده به هموطنانمان معرفی نماییم.

دهقان ، رئیس اداره آموزش و پرورش پارساباد نیز ضمن اعلام خبر افزایش تعداد پذیرفته شدگان در کنکور سراسری نسبت به سالهای آینده از میان داوطلبان شهرستان پارساباد، اماده سازی مدارس و ادارات برای سالتحصیلی جدید با عنوان پروژه مهر، همچنین آغاز طرح هجرت با همکاری سپاه پاسداران و ناحیه مقاومت بسیج در اموزش و پرورش خبر داد.خبر دیگر در خصوص آموزش و پرورش اینکه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان پارساباد به عنوان مدیر نمونه و برتر کشوری در اموزش و پرورش انتخاب و طی مراسمی در پایتخت با حضور فانی وزیر محترم آموزش و پرورش به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.

با تخصیص اعتبارات و قیر درخواستی به میزان ۳۰۰۰ تن که از سوی دولت محقق شده است اجرای پروژه ترمیم و بازسازی آسفالت معابر و خیابانها، خصوصا آغاز عملیات روکش آسفالت یکدست و مسطح خیابان امام ره از مرکز شهر تا فلکه ترمینال (در حال اجرا) توسط شهرداری از دیگر اخبار مربوط به این جلسه بود که توسط فرماندار ساعی و پر تلاش عنوان گردید. خیرالله سربلند شهردار شهرستان پارساباد نیز در همین راستا اعلام کرد میزان آسفالت به کار برده شده در سال جدید تا کنون ۱۱۰۰۰ تن بوده است که نسبت به سال قبل ۵۰۰۰ هزار تن افزایش داشته است.

صمدی ضمن تشکر از تلاشهای شهردار محترم اظهار امیدواری کرد دیگر پروژه ها و طرحهای نیمه تمام و به جا مانده از سالهای قبل در حیطه شهرداری ، همچنین کارهای زیبا سازی و مبلمان شهری با سرعت قابل قبولی از سوی شهرداری به اجرا در آید.

۲۰۱۶۰۸۲۱_۱۲۲۹۳۷ ۲۰۱۶۰۸۲۱_۱۲۲۹۲۸ ۲۰۱۶۰۸۲۱_۱۲۲۹۵۹ ۲۰۱۶۰۸۲۱_۱۲۳۰۴۸

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1308
  • بازدید دیروز: 7817
  • کل بازدیدها: 4946150
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي