17:50:40 - شنبه 25 ژوئن 2016
بیانات صریح رهبر انقلاب هشداری برای مدیران سازمانهای متخلف در زمینه اشتغال
چند شغله بودن مدیران نه تنها موجب از بین رفتن شانس به کارگیری نیروهای بیکار و کارامد بلکه از نظر تداخل تخصصی نیز موثر است.

دانلود (4)
چند روز پیش بود که رهبر عزیز انقلاب طی بیاناتی در جمع کارگزاران و نمایندگان دستگاههای مختلف قوای سه گانه به ایراد سخنانی در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان پرداختند و به صراحت از بیکاری جوانان و برخی خانواده ها با وجود داشتن چندین جوان بیکار با تحصیلات عالیه ابراز تاسف و تاثر کردند.
پیرو بیانات رهبر انقلاب و با توجه به اینکه سالهاست معضل بیکاری جوانان و خانواده ها به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی در کشورمان حکمفرما شده است متاسفانه در مواردی مشاهده میشود که با وجود شرایط بحرانی کشور و استانها در زمینه اشتغال برخی از ادارات و نهادها در بکار گیری افراد و اشخاص در مجموعه های تحت امر خود به جای استفاده از نیروی کار متخصص و بیکار از بازنشسته ها و دو شغله های شاغل که حقوق و مزایای ثابت دریافت میکنند بهره میبرند.

در واقع خارج از این موضوع ،یکی از مهمترین آفتهای اصلی امروزه در محیط های  اداری نیز همانا دو شغله بودن برخی از کارمندان می باشد. بطوریکه اداره یا محل کار محیطی برای بازاریابی شغل دوم آنها می باشد، در این حالت انگیزه کار کردن در وظایف محوله اداری برای کارمند مزبور به دلیل سود بالای کار دوم و هم برای همکاران وی که شاهد این وضعیت هستند، مطلوبیت نخواهد داشت. لذا در شرایط عدم مطلوبیت شغل اداری، بهره وری خود را نشان نخواهد داد.

با توجه به موارد عنوان شده فوق میتوان نتیجه گرفت که مقامات کلان در حوزه امور اداری که از افزایش بهره وری ، کارایی و اثر بخشی در سازمان های دولتی سخن می گویند و بخشنامه و دستور العمل در این خصوص صادر می کنند، نمی دانند که خودشان عامل رشد نیافتن بهره وری هستند. چرا که عدم مدیریت صحیح آنها چنین شرایطی را در محیط های اداری بوجود آورده است. بنابراین باید خودشان در بهبود و اصلاح آنها گام بردارند آن هم با عمل نه با شعار .انشاالله آنها براساس ضابطه آمده باشند نه رابطه که در غیر اینصورت به اصلاح این امور نمی توان امیدوار بود.

چند شغله بودن مدیران نه تنها موجب از بین رفتن شانس به کارگیری نیروهای کارامد بلکه  از نظر تداخل تخصصی نیز موثر است.

طبق بررسی های به عمل آمده  قوه قضائیه و نیروی انتظامی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تنها سازمان ها و وزارت خانه هایی هستند که  دارای مدیران تک شغله می باشند و یکی از دلایل رشد و موفقیت آنها نیز همین موضوع است.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 526
  • بازدید دیروز: 2294
  • کل بازدیدها: 4900409
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي