17:04:45 - چهارشنبه 24 آگوست 2016
فرماندار پارس آباد:
بیمارستان ۱۶۰تختخوابی پارس آباد امسال به بهره برداری می رسد
فرماندار پارس آباد از افتتاح و بهره برداری از طرح ملی بیمارستان ۱۶۰تختخوابی این شهرستان مرزی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ارس رسا ، اکبر صمدی در نشستی با خبرنگاران پارس آباد افزود: ۱۰۰میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان این بیمارستان و ۵۰۰میلیارد ریال برای تجهیز آن نیاز است که صددرصد اعتبار لازم برای خرید و تامین اقلام و تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه با پیگری های صورت گرفته، طرح در دست اجرای بیمارستان پارس آباد از ۱۲۰تختخوابی به ۱۶۰تختخوابی افزایش یافت که با تکمیل و راه اندازی آن مشکلات و تنگناهای این شهرستان در بحث پزشکی و درمانی تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

وی از افتتاح ۷۰ پروژه در حوزه های مختلف و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در هفته دولت در این شهرستان مرزی خبر داد و بیان کرد: این در حالی است که در هفته دولت سه سال اخیر تنها ۹۵پروژه با ۸۶۵میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

photo_2016-08-24_14-02-49صمدی ادامه داد: شبکه پایاب سدخداآفرین در بخشی از ناحیه عمرانی دوم با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان در ناحیه عمرانی ۱و۲ با ۳۴۰میلیارد ریال اعتبار، نوسازی و بهسازی کشت و صنعت مغان با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار، توسعه شبکه برق با هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریال، گازرسانی به ۱۷روستا با ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و اجرای طرح هادی روستایی در پنج روستا با ۱۶میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال سرمایه گذاری از جمله طرح‌های مهمی است که در طول هفته دولت جاری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به جاذبه ها و قابلیت های بکر و بی نظیر گردشگری از جمله تفرجگاه ساحلی ارس و تالاب های سد میل و مغان و تپراق کندی و مناظر اطراف شهرک مغان و نیز اهمیت صنعت توریسم در رونق و تحول جامعه اظهار کرد: برای زیرساخت های گردشگری منطقه، امسال ۱۵میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تحقق آن شاهد شکوفایی و توسعه صنعت توریسم و تحول اساسی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه طرح لایروبی دریاچه شهرک مغان با شتاب و سرعت مناسبی از سوی شرکت آب منطقه ای اردبیل و امور منابع آب مغان در حال اجراست، افزود: این دریاچه پس از چندین سال، در دهه فجر امسال احیاء و آبگیری می شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد مغان، از قلعه باستانی اولتان به عنوان یکی از آثار مهم تاریخی و باستانی این منطقه و استان نام برد و با تاکید بر ضرورت حراست و اکتشاف این اثر بی نظیر، گفت: برای اکتشاف این قلعه منحصر به فرد بیش از ۲۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

photo_2016-08-24_13-58-10او با اشاره به نقش فرودگاه در توسعه پایدار و عمران و آبادانی منطقه، اظهار کرد: زیرساخت های فرودگاه پارس آباد تا مهرماه امسال تکمیل می شود که امیدواریم با از سرگیری فعالیت و استقبال خوب مردم و اطلاع رسانی مناسب، این فرودگاه به یکی از فرودگاه های فعال و پررونق کشور تبدیل شود.

وی ازتخصیص سه هزار تن قیر رایگان به شهرداری پارس‌آباد خبر داد و اظهار کرد: از این مقدار قیر رایگان تا کنون ۳۱۷تن تحویل شهرداری پارس‌آباد شده است و با تزریق کامل آن، بخش اعظمی از مشکل آسفالت معابر عمومی این شهر برطرف خواهد شد.

photo_2016-08-24_13-58-20وی با اشاره به حمایت های دولت از شهرداری ها گفت: به منظور حمایت از برنامه ها و توسعه و عمران شهری، امسال ۲۰میلیارد به شهرداری پارس آباد، هشت میلیارد ریال برای شهرداری اصلاندوز، شش میلیارد برای شهرداری اسلام آباد و شش میلیارد ریال به شهرداری تازه کند تخصیص یافته است.

او با اعلام اینکه برای برنامه ریزی راهبردی و استراتژیک گام های بلندی در این منطقه برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد در سایه وحدت و همدلی میان مردم و مسوولان و تحقق برنامه ها و طرح های درحال اجرا، این شهرستان مرزی با جهش عظیم در حوزه ها و بخش های مختلف رو به رو شود.

منبع : مغانه

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 28
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871684
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي