13:04:18 - سه‌شنبه 2 ژوئن 2020
فرماندار شهرستان پارس آباد:
بی نظمی در ساعات پخت،تعطیلی خودسرانه و نان بی کیفیت به تعطیلی نانوایان منجر خواهد شد
محمدزاده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیز گفت: ۲۸ پرونده تخلفاتی از سوی اداره صمت و ۱۹ پرونده تخلفاتی از سوی اداره اصناف برای نانوایی ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان پارس آباد امروز سه شنبه با حضور فرماندار پارس آباد، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه، بخشداران، رئیس اداره صمت،جهاد و اصناف،اتحادیه های نانوایی و عاملین توزیع آرد شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار پارس آباد در این جلسه گفت: برخی نانوایی‌ها هستند که علی رغم صدور مجوز نانوایی از دریافت سهمیه آرد خود محروم هستند.

حاجی پور تاکید کرد: تخصیص سهمیه به نانوایی ها نباید سلیقه‌ای اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۵۰ تن سهمیه آرد عشایری به شهرستان پارساباد حتی یک کیلو به نانوابیها تخصیص داده نشده و همه آنها به طور غیر قانونی قاچاق می‌شود.

فرماندار گفت: ناهماهنگی در تحویل آرد میان عاملین توزیع و کارخانه آرد سبب بر هم خوردن توازن توزیع و کیفیت پایین نان شده است.

وی تصریح کرد: نه تنها در شهرستان چند بود نانوایی نداریم بلکه با وفور نانوایی هم مواجه هستیم اما عدم نظارت و احساس مسئولیت سبب کمبود نان و زمان پخت شده است.

او با بیان اینکه توزیع سهمیه آرد به نانوایان در آینده بر حسب میانگین جمعیت خواهد بود،افزود: تولید نان با کیفیت و مطلوب از شاخص‌های اصلی توزیع سهمیه آرد در شهرستان پارس‌آباد خواهد بود.

حاجی پور اظهار داشت: نانوایان ایکه بی نظمی و یا تعطیلی خودسرانه داشته باشند با قطع سهمیه مواجه خواهند شد، تجهیز نانوایی به تابلوی مناسب با خط خوانا و قید میزان‌سهمیه و روزهای پخت و تعطیلی از دیگر شاخص‌های تخصیص سهمیه آرد خواهد بود.

محمدزاده معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیز گفت: ۲۸ پرونده تخلفاتی از سوی اداره صمت برای نانوایی ها و تشکیل و به تعزیرات حکومتی مرجوع شده است.

محمدزاده افزود: ۱۹ پرونده تخلفاتی نیز برای نانوایی ها از سوی اداره اصناف تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است.

وی تصریح کرد:  عدم اعطای نمایندگی غله و کد نانوایی به شهرستان پارس آباد از دیگر مشکلات و معضلات حوزه آرد و نان شهرستان پارس آباد می باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری افزود: ۳۷۵ عامل نانوایی در شهرستان پارس آباد مشغول به فعالیت هستند که تنها ۶۵ عامل از این نانوایی ها به سوخت دوگانه مجهز شده‌اند.

 

رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 391
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4901464
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي