17:48:32 - جمعه 10 نوامبر 2017
بدری:
تاخیر در طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل به ضرر استان است
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس گفت: تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان که در دولت تدبیر و امید مصوب شده به دلایل مختلف به تاخیر افتاده است و تداوم این وضعیت به نفع استان محرومی چون اردبیل نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ صدیف بدری روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کلیات این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و قرار است برای تصویب نهایی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود که هنوز این امر عملی نشده است.
وی اضافه کرد: این طرح یکی از مطالبات اصلی مردم استان بوده و دیدگاه مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در مورد آن نیز مثبت است و انتظار می رود که نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به تصویب نهایی آن داشته باشند.
بدری بیان کرد: منطقه آزاد تجاری، صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه استان اردبیل مطرح است و با ایجاد آن شاهد توسعه همه‌جانبه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود و در این راستا نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی تا تصویب قطعی آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری ، صنعتی برای استان‌های مرزی و کمترتوسعه‌یافته ای مانند اردبیل به عنوان یک محرک قوی مطرح بوده وی می تواند گام های توسعه ای آن را تسریع بخشد.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی درباره احداث بندر خشک دراصلاندوز مغان نیز گفت: با توجه به موقعیت مرزی استان اردبیل و اینکه این استان شاهراه ورودی به بازار بزرگ جمهوری آذربایجان و روسیه می باشد، ایجاد بندر خشک می تواند به توسعه اقتصادی شمال کشور با کشورهای همسایه بیانجامد.
وی با اشاره به طرح راه ‌اندازی بندر خشک که تحقق ان به امضای روسای جمهوری ایران و آذربایجان نیز رسیده است،افزود: برای توسعه تجارت خارجی اردبیل نیاز است خط ریلی در این منطقه ایجاد شود تا بتوان شاهد رونق و توسعه اقصادی و اشتغالزایی در منطقه باشیم.
وی گفت: نمایندگان استان با پیشنهاد راه‌ اندازی بندر خشک در اصلاندوز موافق بوده و تحقق آن را پیگیری می کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به روابط خوب دولت‌ های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: با راه اندازی بندر خشک شاهد توسعه مراودات اقتصادی بین دو کشورنیز خواهیم بود.
بدری افزود: با راه اندازی بندر خشک استان اردبیل بعنوان دروازه ورود به کشورهای حوزه قفقاز مطرح شده و به یکی از مناطق مهم و تاثیرگذار در امور تجاری تبدیل خواهد شد.
طرح منطقه آزاد تجاری وصنعتی اردبیل و احداث بندر خشک در دو لت تدبیر و امید مورد پیگیری قرار گرفته است .
استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان می باشد. دو طرح منطقه آزاد تجاری ، صنعتی و نیز بندر خشک برای ایجاد در مناطق مرزی استان در مجاورت این جمهوری پیشنهاد و از سوی دولت مصوب شده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3597
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803212
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي