خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
18/12/01 12:00
شناسه خبر : 30796

تا این لحظه هیچ دستوری مبنی بر افزایش قیمت نان ابلاغ نشده است

افزایش قیمت نان بر اساس ابلاغ استانداری صورت می گیرد و نانوایانی که خودسرانه و بدون ابلاغ قانونی اقدام به افزایش قیمت نان چه بصورت آزاد و چه بصورت سهمیه نموده اند،در صورت گزارش برخورد قانونی و صریح با متخلفان انجام خواهد شد. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ نشست کارگروه مدیریت ،هدایت و تصمیم گیری بر چگونگی اصلاح کیفیت گندم، آرد و نان شهرستان پارس آباد امروز شنبه صبح با حضور محمدزاده ، معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و سایر دستگاهها و ارگانهای زیربط در سالن اجلاس فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

محمدزاده در این نشست کیفیت نان را یکی از مهمترین مولفه های کیفی در تولید نان بر شمرد و افزود: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم و فناوری کیفیت نان باید پیش از هر چیزی مورد توجه قرار گیرد و نانوایانی که نان بی کیفیت تولید کرده و به مردم عرضه می نمایند،از چرخه تولید نان کنار گذاشته خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری در بخش دیگری از سخنان خود به تعطیلی خودسرانه یا تعلیق پخت برخی از نانوایان بطور خودسر اشاره کرد و تصریح کرد: نانوایان باید طبق برنامه زمان بندی به تولید نان مبادرت نمایند و سهمیه روزانه را در تولید نان را رعایت نمایند تا خللی در تهیه و خرید نان برای شهروندان پیش نیاید.

وی به نانوایان بدون مجوز و پروانه تولید نیز هشدار داد و گفت: نانوایانی که بدون مجوزهای لازم از جمله مجوز بهداشت و سلامت ،مجوز نانوایی و پروانه کسب اقدام به تولید و عرضه نان می نمایند،در صورت مشاهده به مراجع ذی صلاح و قانونی معرفی شده و نانوایی آنان پلمپ خواهد شد.

او با بیان اینکه هیچگونه افزایشی تاکنون در قیمت نان بوجود نیامده است،ابراز داشت: افزایش قیمت نان بر اساس ابلاغ استانداری صورت می گیرد و نانوایانی که خودسرانه و بدون ابلاغ قانونی اقدام به افزایش قیمت نان چه بصورت آزاد و چه بصورت سهمیه نموده اند،در صورت گزارش برخورد قانونی و صریح با متخلفان انجام خواهد شد.

محمدزاده از بازرسی متوالی بازرسان به نانوایان سخن گفت و تاکید کرد: بازرسان باید بطور مداوم و متوالی به بازرسی بپردازند و در بازرسی های خود مواردی همچون رعایت وزن چونه،چگونگی حمل آرد،کیفیت نان و عدم استفاده از جوش شیرین در نانوایی ها را مد نظر قرار دهند تا شهروندان در تهیه نان دچار مشکل نشوند و از نان باکیفیت و سر وقت بهره مند شوند.

همچنین در این نشست بر دوگانه سوز بودن نانوایی ها به جهت عدم تعطیلی نانوایی ها در شرایط بحرانی تاکید شد.

 

خبرنگار: رضا امیرپور