17:52:27 - شنبه 6 مه 2017
تحلیل احمد توکلی از مناظره سیاسی نامزدها/ میرسلیم خوش درخشید/ رئیسی اسلامی‌تر سخن گفت
رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: قابل پذیرش نیست؛ وزیر دولتی که میگوید اقتصاد مقاومتی را اجرا میکنم رئیس شرکتی باشد که از خارج واردات میکند؛ این حرف قالیباف منطقی بود.

احمد توکلی رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان تحلیل خود از دومین مناظره تلویزیونی  نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نامزدها با آمادگی بیشتری در این مناظره شرکت کرده بودند،گاهی اوقات بدون توجه به  سوالات مجری، بحث‌هایی را که آماده کرده بودند، مطرح می‌کردند. آقای روحانی در آخرین جمع‌بندی سخنان خود خطاب به کاندیداها گفت “شما به خدمات دولت هیچ اشاره‌ای نکردید” این  ایراد وارد بود، ولی ایراد بزرگتر به خود وی برمی‌گشت.

به گزارش ارس رسا به نقل از نامه نیوز، وی با بیان اینکه جهانگیری در این مناظره اعلام کرد که انتخاب مردم بین‌ دو مسیر “راه” و “بیراهه” است در حالی که  به جان هم انداختن مردم کار نادرستی است، افزود: این نگاه از “خودشیفتگی” دولتی است که خود را طرفدار آزادی و میدان دادن به رقیبان می‌داند. یعنی معتقدند تمام بدی‌ها اعم از محدودیت، انزوا، تنش و جنگ در شماست (رقباست) و همه شما “بیراهه” هستید و اگر ما برنده بشویم؛ آزادی، عزت، توسعه، راه حق و سلامت در پیش مردم است.

توکلی با ابزار تاسف نسبت به این‌ گونه دسته‌بندی‌ها خاطرنشان کرد: نیمی از مردم را متهم به طرفداری از  بیراهه و جنگ می‌کنند یعنی  اگر هم جنگ شود تقصیر شما است که ما را انتخاب نکردید. در جهت مصالح ملی به آقای روحانی این موضوع را هشدار دادم اما  متاسفانه به شکل موهنی مسئله را تکرار می‌کنند. وجود این نگاه را اهانتی جدی از سوی دولت نسبت به خودم و همه کسانی که نمی‌خواهند به آنها رای بدهند، می‌دانم و معتقدم بابت این اهانت باید عذرخواهی کنند.

نماینده سابق مردم در مجلس با بیان اینکه استراتژی و راهبرد آقایان دولت‌گرا ترساندن مردم بود، تصریح کرد: با اتکا به دشمن فرضی و “دیوی” که ترسیم می‌کردند، می‌خواستند بگویند به ما رای بدهید و این مسئله  را به شکل موهنی جلوه کردند که  هر آزاده‌ای را متاسف کرد. جای تعجب است کسانی که خود را مدعی دفاع از آزادی می‌دانند اینگونه و بی‌رحمانه نسبت به مخالفین خود قضاوت می‌کنند.

رئیس دید‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به راهبرد دیگر جهانگیری در مناظره اخیر گفت: آقای جهانگیری با تکرار اینکه من اصلاح طلب هستم به دنبال احیا کردن  و رسمیت بخشیدن به اصلاح طلبی است. نکته مثبتی که در اظهارات آقای جهانگیری وجود داشت این بود که عنوان کرد “من اگر رئیس جمهور شوم تلاشم این است که در سطوح بالا توافقاتی را ایجاد کنم که همه بتوانند در صحنه کشور مدیریت کنند.”

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد سایر نامزدها در مناظره افزود: عملکرد آقای میرسلیم در مناظره مثبت بود.خیلی دقیق حرف می‌زد و بهتر از مناظره اول درخشید. آقای رئیسی اسلامی‌تر صحبت کرد  و آمادگی بیشتری نسبت به مناظره اول داشت.

توکلی با اشاره به اظهارات قالیباف درباره وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای قالیباف نمی خواست بگوید وزیر آموزش و پرورش مجرم است، حرفش این بود وزیری که متعلق به کابینه‌ای  است که مدعی اجرای “اقتصاد مقاومتی” و “کمتر شدن  واردات نسبت به صادرات” در دوران فعالیت خود است حق ندارد از طریق واردات کاسبی کند.

وی در همین زمینه گفت: در دهه ۹۰  افشا شد وزیر مسکن کابینه “جان نیجر” رابطه نامشروعی با کسی که متاهل بوده داشته است. سر و صدای زیادی شد. خبرنگار بی. بی. سی از مردم می‌پرسید نظرتان در این مورد چیست و  همه این اتفاق را تخطئه می‌کردند، بعد از این تخطئه کننده می‌پرسید مگر خودتان از این کارها نمی‌کنید که آنها در پاسخ می‌گفتند ما که وزیر کابینه‌ای نیستم که قول داده‌ایم از ارزشهای خانواده دفاع کند.

نماینده سابق مردم در مجلس در ادامه گفت: قابل پذیرش نیست؛ وزیر دولتی که می‌گوید اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کنم و در خدمت مردم هستم، رئیس شرکتی باشد که از خارج کالا وارد می‌کند.دختر مظلومش هم که رئیس شرکت است پول نداشته و  برای خودش کار درست کرده است، این حرف آقای قالیباف منطقی و درست بود.

رئیس دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه فارغ از نتیجه انتخابات تیم اصلاحات بازنده این میدان شد،گفت: تیم اصلاحات ضد بهترین و مهم‌ترین ادعای خود عمل کرد. مسئله، رای آوردن نیست. یک مسلمان سیاستمدار مدعی اسلام و اصلاحات در وهله اول باید به حرف‌ها و تعهداتی که می‌دهد، وفادار باشد.عنصر اصلی، تعهدات اصلاحات حفظ آزادی است. آزادی رقیب نه آزادی رفیق. این‌ها رقبای خود را جامع جمیع رذائل و خود را جامع جمیع فضائل می‌دانند و کسی که این‌گونه نگاه کند بازنده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 634
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872290
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي