20:37:02 - پنج‌شنبه 7 فوریه 2019
دکتر برجی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل؛
تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه برای تجهیز و توسعه بیمارستان ارس
دکتر برجی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل از اختصاص ۶ میلیارد تومان برای الحاق ساختمان بیمارستان ارس  و تجهیز هتلینگ بیمارستان خبر داد و گفت: شهرستان پارس آباد به دلیل واقع شدن در نقطه صفر مرزی و تردد و مراجعه بیماران کشورهای خارجی در کانون توجهات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ پنج شنبه ۱۸ بهمن ماه ، مصادف با هفتمین روز از دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دکتر قادر برجی مدیریت تامین اجتماعی استان اردبیل با فرماندار شهرستان پارس آباد در دفتر این فرمانداری دیدار و گفتگو کردند.

علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در این دیدار ضرورت توجه جدی به شهرستان پارس آباد را یادآور شد و گفت: شهرستان پارس آباد یک منطقه مهاجر پذیر و دارای رشد جمعیتی مثبت است و امکانات و زیر ساخت های بهداشتی و درمانی چند ده سال پیش کفاف نیازهای امروز شهروندان پارس آبادی را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پارس آباد در مقایسه با بیست سی سال پیش تفاوت فاحشی پیدا کرده است،اظهار داشت: شهرستان پارس آباد در حال حاضر بیش از دوست هزار نفر جمعیت دارد و جمعیت سی هزار نفری دانش آموزی این شهرستان خود نیازمند یک مرکز درمانی ویژه و مجزا است.

علایی قابلیت های شهرستان پارس آباد را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: شهرستان پارس آباد با بیش از یک میلیون تن تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی یکی از مستعدترین مناطق کشور است و لزوم توجه به این منطقه خصوصا در حوزه درمان بیش از پیش مشهود و ضروری است.

دکتر برجی مدیریت تامین اجتماعی استان اردبیل نیز در این دیدار امکانات تخصیص یافته به شهرستانها را بر اساس اعتبارات و معیارهای تعیین شده دانست و خاطر نشان کرد: علیرغم این موضوع شهرستان پارس آباد همواره در کانون توجه ما بوده و از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

دکتر برجی از تصویب اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی برای تجهیز بیمارستان ارس سخن گفت و گفت: این اعتبار در راستای تجهیز هتلینگ بیمارستان ارس بوده و بیشتر از اعتبار اختصاص یافته به کل بیمارستانهای استان است و این به جهت موقعیت استراتژیک شهرستان پارس آباد است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیاردی دیگر جهت الحاق فضای فیزیکی به متراژ ۴۰ متر مربع برای دایر کردن بخش های ویژه خبر داد و ابراز داشت: با تکمیل این طرح و احداث بخش های ویژه نیازی برای اعزام بیماران به  دیگر شهرستانها نخواهد بود.

وی تجهیز این بیمارستان به سیستم راه دور پکس packs  را یکی از اقدامات اساسی برشمرد و گفت: دهه فجر بهترین زمان برای نصب این سیستم بود تا امکان کنترل و هدایت برخی نیازهای اساسی بیماران از جمله رادیولوژی و آزمایشات دیگر بدون مراجعه به مرکز استان امکان پذیر شود.

جذب متخصص در برخی حوزه های خاص برای تکمیل کادر پزشکی بیمارستان ارس و دایر کردن بخش ویژه در  این بیمارستان از دیگر محورهای سخنان دکتر برجی در این دیدار بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شهرستان پارس آباد در کنار رود ارس و در ۲۲۰ کیلومتری شمال استان اردبیل واقع شده و هم مرز با کشور جمهوری آذربایجان است.

 

 

 

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 679
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872335
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي