خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
20/11/06 02:50
شناسه خبر : 33238

تداوم فرایند توسعه در شرکت ملی پارس با برند زپارس

اعتقاد کامل مهندس محمدزاده به نیروی انسانی متخصص و کارآزموده و ارج نهادن به پرسنل شرکت بعنوان سرمایه های اصلی و معنوی و فراهم کردن زمینه برای خدمات هر چه بهتر پرسنل از تجهیزات و امکانات سخت افزاری گرفته تا محیط کار ایمن و لوازم و لباس کار مناسب و مهمتر از همه محیط آسایش کارگران، شمّه های مدیریتی و فنی وی را بیش از پیش مبرهن و آشکار نمود. ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ در اینکه شرکت های مغان و پارس از هلدینگ های تاثیر گذار و شناخته شده در استان و حتی کشور است شکی نیست و در وصف عظمت و اهمیت آنها همین بس که می توان ادعا کرد شهرستانی بنام پارس آباد با آمار حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زاییده و گستره همین شرکت هاست و تا قبل از تاسیس این شرکت ها چنین شهرستانی کلا وجود خارجی نداشت.

به همان میزان که این شرکت ها در تاسیس این شهرستان نقش دارند به همان اندازه و حتی بیشتر از آن هم از لحاظ اقتصادی و مادی بر این شهرستان تاثیرگذارند و به نوعی زیربنای اقتصادی منطقه به وجود این دو شرکت بستگی دارد.
اگر چه شرکت مغان از شان و عظمت گذشته فاصله گرفته و نفس های آخر خود را سپری می کند اما خوشبختانه شرکت پارس مستثنی از این قاعده بوده و سرگذشتی متفاوت را تجربه می کند.
هر چند تا همین چند سال پیش طومار شرکت پارس در هم پیچیده شده بود و در لبه مرز ورشکستگی قرار داشت اما حضور مدیریت توانمند و شایسته در راس این شرکت سبب بالا رفتن تراز مالی این شرکت شده و سهام آن در بورس عرضه شد تا اینچنین در لحظات آخر از خطر خصولتی شدن رهایی یافته و از دچار شدن به سرنوشت شرکت های بزرگی که با بهانه خصوصی سازی تیشه به ریشه آن میزنند، نجات پیدا کند.

علاوه بر اینکه با افزایش راندمان درآمدهای شرکت بعد از حضور دکتر ارسلان کاظم پور در مقایسه با ادوار گذشته رشد چشمگیری پیدا کرد، بلکه همزمان توسعه شرکت نیز در بخش های مختلف در دستور کار قرار گرفت و از توسعه سایت دامپروری و رکورد تولید شیر گرفته تا تاسیس سایت پرورش ماهی، توسعه باغات میوه ، باغات زیتون و بسته بندی زیتون پرورده و تولید انحصاری بذر ذرت و دیگر بذور کشاورزی و در راس آنها افزایش ظرفیت اشتغال همزمان با توسعه بخش های مختلف، شرکت پارس را به یک برند ملی و بین المللی تبدیل کرد.

با زمزمه رفتن دکتر کاظم پور برخی ها معتقد بودند رفتن وی موجب زمین گیر شدن شرکت و بازگشت به ادوار گذشته خواهد شد اما سیاست های بجا و شایسته هیئت مدیره در انتصاب فردی اصلح و کارکشته در عرصه مدیریت که از قضا برخی از مشاوره های حیاتی و سرنوشت ساز وی در دوره مدیریت دکتر کاظم پور بعنوان همکار و دوست صمیمی وی موجب جهش شرکت در زمینه های مختلف شده بود، سبب تداوم توسعه و روند صعودی عملکرد شرکت در عرصه های مختلف ملی و منطقه ای شد.

از آنجایی که پرسنل و مجموعه شرکت ملی پارس کم و بیش با ایده ها و تفکرات مهندس محمدزاده در این شرکت آشنایی داشتند،حضور وی بعنوان مدیر عامل موجی از خوشحالی و امیدواری را در این شرکت بوجود آورد و همگان را به ادامه چیدمان و برنامه های تدوین شده در دوره مدیریت سابق و تداوم توسعه در شرکت پارس خوش بین نمود.

در حقیقت محمدزاده پیش از آنکه یک مدیر سیاسی باشد یک مدیر فنی است لذا با تمامی ترفندهای مدیریتی در طول دوره خدمت خود در میادین مختلف آشنایی کامل پیدا کرده است.
اعتقاد کامل مهندس محمدزاده به نیروی انسانی متخصص و کارآزموده و ارج نهادن به پرسنل شرکت بعنوان سرمایه های اصلی و معنوی و فراهم کردن زمینه برای خدمات هر چه بهتر پرسنل از تجهیزات و امکانات سخت افزاری گرفته تا محیط کار ایمن و لوازم و لباس کار مناسب و مهمتر از همه محیط آسایش کارگران، شمّه های مدیریتی و فنی وی را بیش از پیش مبرهن و آشکار نمود.

محمدزاده در طول مدت کوتاهی که کرسی مدیریت را تحویل گرفته است توانسته به دلیل تحولات اساسی و ملموسی که در شرکت پارس بوجود آورد، نشان عالی مدیریت بعنوان مدیر نمونه سال ۹۹ در اجلاس سراسری مدیر نمونه را بدست آورد.
اشاعه و ترویج کاربردی مفاهیم اقتصاد مقاومتی، ارائه الگو حمایت از تولید داخلی در سال جهش تولید، آشنایی با الگوی مدیریتی ایرانی_اسلامی، ارتباط میان مدیران صنعت  و اقتصاد و بررسی فرصت ها و چالش های توسعه مدیریت در چشم اندازه آینده صنعت ایران از جمله اهداف این اجلاس سراسری بود که در نهایت به دلیل شایستگی های مهندس محمدزاده در توسعه و ایجاد تحولات ملموس و کسب حدنصاب لازم به وی اعطا شد.

اکنون شرکت پارس بیش از هر زمان دیگری تحت رهبری مهندس محمدزاده و عوامل تلاشگر خود با تدوین برنامه های راهبردی و استفاده از مدیران توانمند و پرسنل باانگیزه روز به روز در حال پیمودن پله های ترقی یکی پس از دیگری است.