13:19:19 - جمعه 25 سپتامبر 2020
ترویج فرهنگ عاشورایی و متوسل شدن به ائمه اطهار،از عوامل اصلی توسعه در شرکت پارس
این پایش تبدیل به عاملی شد برای اشخاصی که سالها به دور از تخصص و انگیزه در واحدهایی غیرمرتبط و فنی بکارگیری شده بودند و از اجرای استعدادها و نبوغ خود محروم شده بودند و اکنون در واحد تخصصی، مترصد پیاده کردن هرگونه ایده ها و برنامه های ابتکاری خود بودند

 

پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا _ در پذیرش این تئوری که شرکت پارس یکی از هلدینگ های موفق و سودده در استان و کشور است،شکی نیست. در تایید و تثبیت سودده بودن شرکت ملی کشت و صنعت پارس همین بس که بر اساس قانون شرکت ها و موسسات اقتصادی که زیان ده بوده و توان رسیدن به سوددهی را ندارند، مجوز عرضه سهام شان در بورس منافی با قوانین بورس و تجارت است چرا که هیچ شخص حقیقی و حقوقی سرمایه اش را از سر راه پیدا نکرده است بر روی شرکت ها و هلدینگ های زیان ده سرمایه گذاری کنند.
این نکته را از این نظر معروض داشتم که بحثی در سودده بودن و بالا رفتن سهام این شرکت وجود ندارد.

به گواه تاریخ و اسناد و مدارک متقن در گزارشات ممیزی سالانه،توسعه در شرکت پارس در معنای حقیقی از آنجایی کلید خورد که تکنوکراتی بنام مدیرعامل وقت در راس این مجموعه قرار گرفت.
حضور مدیر عامل وقت در آن دوره به دلیل کیاست و تجارب ارزشمندی که در طول سالیان مدیریت خود کسب کرده بود در اولین وحله توسعه این هلدینگ اقتصادی را با سازماندهی مجدد نیروهای انسانی و پرسنل شرکت بر اساس تخصص و انگیزه به دور از هرگونه نگرش سیاسی،سفارش پذیری و حب و بغص های شخصی چینش و پایش کرد که اساس توسعه و پیشرفت هر مجموعه تولیدی صنعتی و گرایش مدیران متخصص می باشد.

این پایش تبدیل به عاملی شد برای اشخاصی که سالها به دور از تخصص و انگیزه در واحدهایی غیرمرتبط و فنی بکارگیری شده بودند و از اجرای استعدادها و نبوغ خود محروم شده بودند و اکنون در واحد تخصصی، مترصد پیاده کردن هرگونه ایده ها و برنامه های ابتکاری خود بودند.یکی از این واحدها روابط عمومی بود که به عامل اصلی تحول در این هلدینگ اقتصادی تبدیل شد.

از آنجایی که اساس تشکیل نظام و کشور بر پایه اعتقادات دینی و شرع مقدس اسلام بنا نهاده شده و مردم مذهب شیعه را بعنوان ایدئولوژی اصلی خود در قالب یک کشور تئوکراتیک انتخاب کرده بودند،فرهنگ عاشورا و ائمه اطهار علیها سلام ، الگو و اسوه آنان محسوب می شود و همگان خود را پیرو شیعه ۱۲ امامی دانسته و به اصول و شرعیات دینی خود ایمان راسخ دارند.
نمونه بارز این ادعای، دلاوری ها و فتوحات ۸ ساله جوانان این مرز و بوم در پیکار با خصم بود که از حمایت تمامی ابرقدرت های دنیا بهره مند بودند و تا بن دندان مسلح بودند،اما انگیزه و اراده مردم در اعتقاد به مقدسات دینی، سبب بهت و حیرت مردم دنیا و شکست دشمن شد.

علی ایحال حضور فردی متشرع و مقتدی در راس روابط عمومی شرکت ملی پارس که مهارتی مفرط در زمینه مسایل فرهنگی، دینی و مذهبی داشته و در حوزه خود بعنوان یک رجل مذهبی و ایده و نظر مستقل است، پس از چند سال انفعال و کنش چشمگیر،توانسته است با توسل به ائمه اطهار و ترویج فرهنگ عاشورایی در بین کارکنان و پرسنل و مجموعه شرکت پارس آن را از یک هلدینگ منفعل به یک هلدینگ موفق و سودده تبدیل نماید.

بدون شک بخش اعظمی از این موفقیت ها نتیجه ترویج همان فرهنگ،عقاید و اداب و رسوم اعتقادی و مذهبی است که در اذهان مردم نقش بسته و انگیزه و نیروی مضاعفی را از خیلی جنبه ها در عمل به قوانین شرعی و دینی از جمله احساس مسئولیت، تعهد در انجام وظایف محوله، کار کردن بدون هرگونه کوتاهی، قصور در ادای وظیفه، صداقت در انجام کار و صبوری در سختی و مشکلات کاری و مهمتر از همه امانتداری در حراست از اموال بیت المال و … به آنان بخشیده است.

اکنون هلدینگ اقتصادی شرکت ملی پارس با تاسی از فرهنگ عاشورایی و تعلیمات دینی همچون خانواده ای بزرگ در سایه تدابیر و رهنمودهای مدیرعامل و تلاش مدیران و پرسنل خود به یک مجموعه الگو و سرمشق در استان و کشور تبدیل شده است.
اینها بخشی از عوامل موثر در توسعه این شرکت نمونه است و عوامل دیگری از دلایل توسعه هم ناشی از برنامه ریزی،مدیریت اصولی و حمایت ها و مزیت هایی است که با تدابیر و دستورات مدیرعامل از پرسنل شرکت به عمل می آید.
در حال حاضر ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی از مرزهای شرکت پارس نیز فراتر رفته است و حمایت ها و برنامه های این شرکت در مسائل فرهنگی مذهبی در کل شهرستان ریشه دوانیده است و برنامه های سوگواری سید و سرور و سالار شهیدان با مدیریت مدیر روابط عمومی شرکت پارس در قالب خدام امام حسین ع در دهه اول محرم پذیرای خیل عظیمی از جمعیت شهرستان بود که به نوبه خود در کل استان بی نظیر و بی سابقه است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1644
  • بازدید دیروز: 9569
  • کل بازدیدها: 4938669
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي