19:49:56 - سه‌شنبه 13 ژوئن 2017
تشخیص سرطان ۱۰دقیقه ای در خانه!
یکی از مرگبارترین سرطان‌های جهان که هم درمردان، زنان و حتی اطفال دیده می‌شود را می‌توانید با صرف ده دقیقه معاینه بالینی در بازه‌های زمانی منظم تشخیص دهید و از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

به گزارش ارس رسا ؛ سرطان پوست بویژه ملانوما یکی از مرگبارترین سرطان‌ها در جهان است، این سرطان بشدت بدخیم و پیش رونده است و به سرعت تمامی اعضای بدن را درگیر می‌کند.

تنها در کشور آمریکا ملانوما یک نفر از هر پنج نفر را درگیر می‌کند و آمار مرگ و میر سالانه این بیماری در آمریکا بالغ بر یازده هزار نفر است.

علائم سرطان ملانوما با جوش ها، ضایعات پوستی، خال‌های نامتقارن، جوش‌های مقاوم به درمان که خارش، سوزش وحتی خونریزی دارند شناسایی می‌شود.

در عین حال تشخیص سرطان باید توسط متخصص و با انجام آزمایشات دقیق انجام شود، اما معاینه دقیق بدن توسط افراد می‌تواند این بیماری مرگبار را سریعتر شناسایی کند تا درصد امید به زندگی در فرد مبتلا بالاتر برود.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد چه زن و چه مرد در فصول گرم سال از کرم ضد آفتاب تجویزی توسط پزشک برای محافظت از پوست خود استفاده کنند، براساس تحقیقات تابش اشعه خورشید یکی از دلایل اصلی ابتلای افراد به سرطان پوست است.

یکی از اشتباهات رایج افراد استفاده از کرم تنها بر روی صورت است در حالی که سرطان در هر نقطه‌ای از پوست حتی پشت کمر، لای انگشتان پا، زیربغل، پشت گوش‌ها و مناطقی که به طور معمول در معرض تابش نور خورشید قرارندارند نیز امکان دارد ایجاد شود، به همین دلیل پوشیدن البسه مناسب در فصل تابستان، کلاه و دستکش دراین بازه زمانی توصیه می‌شود.

یکی از راه‌های تشخیص و مراقبت از پوست در مقابل ابتلا به این سرطان مرگبار معاینه دوره‌ای کل بدن است، برای این کار فرد می‌تواند علاوه بر مراجعه به پزشک متخصص، در جلوی یک آینه قدی ایستاده و با یک آینه کوچک دیگر تمام نقاط بدن خود بویژه پشت شانه‌ها را بررسی کند.

انجام این تست وشناسایی موارد احتمالی جوش یا عارضه‌های پوستی می‌تواند برگ برنده بیمار برای بدست آوردن سلامتی در صورت ابتلا به سرطان پوست باشد.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بویژه اگر به مناطق ساحلی سفر می‌کنند و در معرض تابش شدید نور آفتاب قراردارند حتماً هر دوساعت یکبار کل بدن خود را به کرم یا لوسیون ضد آفتاب آغشته کنند تا مانع از بروز آسیب به ساختار و DNA سلول‌های پوستی بدنشان شوند.
منبع سلامت نیوز

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1314
  • بازدید دیروز: 1190
  • کل بازدیدها: 4902387
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي