14:28:21 - سه‌شنبه 2 ژانویه 2018
تشکیل فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته در شورای عالی استان‌ها
نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها گفت: تلاش می‌کنیم تا در دور جدید فعالیت شورای عالی استان‌ها در دوره پنجم فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته را در شورای عالی استان‌ها تشکیل دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ پویا مجرد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در قالب این فراکسیون تلاش بر این است تا مشکلات، نارساییها و کمبودهای موجود در استان‌های کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار گیرد تا از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای پیگیری و حل این مشکلات به شکل قانونی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه با شکل‌گیری شورای عالی استان‌ها و انتخاب رئیس این شورا در روزهای آینده سعی می‌کنیم تا با همفکری و تعامل مهمترین و اصلی‌ترین مطالبات شوراها را در قالب شوراهای روستا، شهر، بخش و استان مورد پیگیری قرار داده و زمینه پیشبرد بهتر امور را در این بخش فراهم آوریم.

نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد تفاهم و تعامل با شوراهای سایر استان‌ها از ظرفیت قانونی برای پیشبرد اهداف متعالی در این حوزه استفاده کنیم تا به تدریج بخش عظیمی از مشکلات و نارسائی‌ها برطرف شود.

مجرد جایگاه واقعی شوراها و تعاملات قانونی آنان را در سطح استانی و ملی یادآور شد و بیان کرد: در این جایگاه می‌توان به تدریج و برای حل مشکلات طرح‌هایی را به پارلمان ملی ارائه کرد تا خلاهای موجود در مدیریت شهری برطرف شود.

وی یکی از مطالبات به حق مردم را از شورای پنجم توجه به مدیریت واحد شهری و پیگیری آن از طریق مجلس شورای اسلامی و دولت اعلام کرد و افزود: اکثر شوراها و شهرداری‌های ما با نوعی به هم‌ریختگی و موازی‌کاری‌ها در حوزه اجرا روبرو هستند که برای جلوگیری از این امر باید لایحه مدیریت واحد شهری را که وزارت کشور تدوین کرده و از سوی دولت به مجلس ارائه شده به تصویب نهایی برسد.

نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها حل مشکلات شهرداری‌ها را از باب تامین منابع مالی پایدار و توانمند یادآور شد و اظهار داشت: در این زمینه نیز از طریق شورای عالی استان‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌ها آغاز شده است.

مجرد شوراها را به عنوان یک نهاد مدنی برخاسته از دل مردم اعلام کرد و اذعان داشت: ما در برخی از حوزه‌های فعالیت شوراها شاهد خلاهایی هستیم که ضروری است با رفع این خلاها زمینه را برای اعتلای جایگاه و فعالیت قانونی شوراها بیش از پیش ارتقا دهیم.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 630
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4872286
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي