19:20:29 - جمعه 4 آگوست 2017
تعداد بی‌سوادان زن در اردبیل بیشتر از مردان است
رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت:با وجود اینکه تعداد بی‌سوادان در ۱۰ سال گذشته با کاهش محسوس همراه است اما همچنان تعداد بی‌سوادان زن در اردبیل بیشتر از مردان است.

به گزارش ارس رسا به نقل از ساوالان خبر؛ ودود پوراسکندر صبح جمعه در حاشیه بازدید از مراکز یادگیری سوادآموزی اردبیل تصریح کرد: میزان باسوادی گروه سنی شش سال و بالا در شهرها ۸۵.۴ درصد است و این در حالی است که این میزان در روستاها ۷۲.۶ درصد محاسبه شده است.

وی افزود: با وجود اینکه تعداد بی‌سوادان در ۱۰ سال گذشته با کاهش محسوس همراه است اما همچنان تعداد بی‌سوادان زن در اردبیل بیشتر از مردان است.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان جمعیت بی‌سواد استان در گروه سنی شش سال و بالاتر را ۱۹۲ هزار و ۶۴۷ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۸۳.۱ درصد از جمعیت شش سال و بالاتر استان باسواد هستند.

پوراسکندر تأکید کرد: در مقابل در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال، ۹۳.۱ درصد از جمعیت استان باسواد بوده و قدر مطلق بی‌سوادان در سال ۹۵، ۵۷ هزار و ۲۲۲ نفر محاسبه شده است.

وی برنامه سال جاری آموزش‌وپرورش را پوشش ۹ هزار و ۱۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: از سویی چهار هزار نفر اولیای دانش آموزان بی‌سواد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری سوادآموزی را نیز از برنامه‌های امسال دانست و گفت: تعداد مراکز از دو مورد به پنج مورد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 335
  • بازدید دیروز: 1849
  • کل بازدیدها: 4871991
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي